Itikkakarkoite?

Tättis

Matka lähestyy ja vieläkin näkyy edellisen reissun arvet jaloissa moskittojen puremien jäljiltä.
Ulkoiset karkoitteet eivät toimineet 100 %, ei kotimaiset eivätkä paikallisen apteekin tuotteet.

Kaikista eivät itikat tykkää, mutta missä syy?
Onko ihmisen ominaistuoksulla, verityypillä, happamuudella tai ruokavaliolla yhteys puremien määrään tai ärhäkkyyteen?

Miten on? B-vitamiini, valkosipulitabletit, sitrusjuomat.....??????

Kommentit (6)

hyvä niin

Ilmeisesti olen pahanmakuinen. Yleensä ei missään harmia ötököistä.Toki ympärillä käyvät pörräämässä mutta sitten hakeutuu muiden kimppuun. Eräitä otuksia (ehkä) houkuttaa vaatetuksen väri,värilämpötila,hikoilu on kanssa epäilyksen alainen houkutin sekä eräät deotorantit.
Mutta mitään näistä ei ole yksiselitteisesti todistettu.On myöskin oletettu,että pelkäävä ihminen erittää jotain minkä eläimet aistii ja käyvät kimppuun.
Oma suojeluskerroin kattaa hirvikärpäset, ampiaiset, hyttyset ja kaiken maailman pikkuhirviöt mutta mitään syytä en pysty määrittelemään.

Olen ilmiselvästi syrjinnän kohteena.

suosittu

Eikö edes ohvi auta? Minulle auttaa, jos vain muistan käyttää. Toinen tärkeä asia on suosia iltaisin pitkähihaista ja lahkeista vaatetta sekä sitä offia jalkoihin jos pitää sandaaleja.

Minulle nousee kaikenlisäksi ulkomaiden hyttysistä ihan hirveät punaiset paukamat - ehkä sinullekin kun kerran on vieläkin jäljet jäljellä:) Niitä rauhoittelen 1-% hydrocortison voiteella, mikä on ihan ehdoton ensiapu. Lakkaa kutiamasta.

vinkki

Hyvä tsägä on ollut jos ei moskiittojen puremista mitään jälkiseurauksia ole tullut eli denguekuumetta tms. Moskiitot ovat liikkeellä myös päivällä eikä vaan pimeässä ja kaikkialla. Ei niitä pysty karkoittamaan millään aineella.

Ulpukka

Varaa matkallesi reseptivapaa allergialääke Zyrtec, ja käytä ohjeen mukaan koko lomasi ajan. Saat olla rauhassa hyttysten puremilta, sillä lääke rauhoittaa ja estää paukamien muodostumisen, kutinan ja tulehdukset.
Mukaan voit ottaa myös hyväntuoksuisia hyttyskarkotteita varsinkin iltaa varten, joita ruiskaiset iholle ennen iltamenoja.Nykyisin saatavana myös hajuttomia karkotteita. Tepsii kyllä.

Kaktus

Löysin ainoan tehokkaan karkoitteen Luxorista apteekista, kun näytin itikoiden puremia ihollani. Mikään muu karkote ei ole auttanut, punaset paukamat matkoilla harmittivat aikaisemmin vuosikausia. Muualta ei kyseistä karkotetta saa, joten jos käytte Egyptissä niin kannattaa kysyä. Pieni aerosolipullo, arabiankielinen teksti.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat