Itsenäisyyspäivänä

kysynpä

Meneekö joku Venäjälle itsenäisyyspäivänä? Täällä näkyy palloilevan noita neukku-venäjä-friikkejä.

Sivut

Kommentit (22)

Joopajoo

Jos matkustan esim. Saksaan, tuleeko minusta saksafriikki? Jos matkustan Espanjaan, olenko espanjafriikki? Miksi, jos matkustan Venäjälle, minusta tulee venäjäfriikki???

Yhä edelleen kaipaan järjenkäyttöä.

hunanisti

Jos menet Venäjälle tai yleensäkin itään, olet komunisti. Jos menet Saksaan, oletko natsipuolueen jäsen, onko jäsenkirja kunnossa?
Jos taas menet Espanjaan kannatatko oikeistodiktatuuria? Jos taas et matkusta minnekään olet Suo-maalainen.

Sodassa kaatui myöskin vastapuoleita aviomiehiä, isiä ja veljiä, aivan samanlaisia ihmisiä olivat kuin suomalaisetkin. Mitenkään väheksymättä itsenäisyyttä sota aiheutti paljon tuskaa kummallakin puolella, näin ajattelee humanisti.
Ketjun aloitus on typerä,ja lapsellinen.

Rehtori

Vanhojen kirjoittajien venäjä ihailu näkyy viesteissä Kehoitan teitä lukemaan historiaa, jos menneisyys valkenisi edes hiukan. Hyvää itsenäisyyspäivää !

115599

Lue sinä valereksi nykyaikaa. Vanhoilla ihmisillä on sotamuistot mielessä ja lapset kasvatettu vähän eri suuntaan.

Jotkut nuoret radikaalit,hipit sun muut hörhelöt
ihannoi kommuunia. Eli valtion ylläpitoa,jotta ei tarvitse itse huolehtia.

Mutta matkailukohteena ilman mitään poliittisia painolasteja aivan mahtava suunta.

Venäjä. Kiina. Puola. ja tusina pikkuvaltioita.
On mistä valita.

Tirlittan

En kertakaikkiaan jaksa ymmärtää tuota matkailun ja politiikan yhteen nivomista.
Ainakin minä osaan nauttia eri maiden matkailuelämyksistä ilman minkään valtakunnan jäsenkirjaa tai vakaumustakin.
Olisipa todella elämää rajoittavaa jos politiikka sanelisi sen mihin voisi matkustaa.

Rehtorille sanoisin että yritän elää tässä ajassa,etsimättä historiasta sen enenpää syyllisiä kuin syyttömiäkään.

Yhdyn myös hunanistin kommenttiin, se on hyvin lähellä omaa ajatusmaailmaani.
Oma isäni oli sotaveteraani joka haavoittui sodassa. Kuitenkin hän tähdensi meille lapsille että vihollinenkin on ihminen.
Se oli mielestäni sitä sydämen sivistystä!

Hyvää itsenäisyyspäivää!

tupu

Samaa mieltä Tirlittan!
Isovanhempani olivat kommunisteja, vanhempani
porvareita. Minua kiinnostaa niin Kuuba, Kiina
kuin Venäjäkin ja kaikki mahdollinen muukin
ihan vaan matkailun merkeissä.
Eiköhän kannattaisi unohtaa menneet ja iloita
siitä, mihin meillä nykyään on mahdollisuus.
Hyvää Itsenäisyyspäivää kaikille matkailun
ystäville!

kuudespvä

Ei, ei, ei Venäjälle Ei itsenäisyyspäivänä eikä minään muunakaan päivänä. Sielä rehottaa korruptio, siellä pitää vilkuilla olkansa yli ja siellä on meiltä varastettua maata.
Stalinista Putiniin....voi voi voi!!!

Paheksun

Tämän ketjun aloittaja on hyvin alhainen luonne.
Itsenäisyyspäivä on Suomen historiassa sellainen
etappi,että sitä ei pitäisi pilkata ja vetää loskaan missään yhdeydessä.
Aloittaja on varmaan häpäisemässä sankarihautoja
koska muuta törkyä ei ole suoltanut.

hourulaan joutais

Erehdyit. Muuta törkyä tuli kirjoituksesi päälle.
Ylläpito lukee ja vahtii,helppo samalla minuutilla passata vastausviesti eteen tai jälkeen.

Rehtori

Venäjä on siitä erilainen maa, että siellä pidetään turisteja tarkasti silmällä. Kielitaitoisena puhun myös venäjänkieltä, ja paikalliset halusivat keskustella kanssani. Kun olimme keskustelleet jonkin aikaa, paikalle tuli myös miliisi joka kuulustelun sävyyn halusi tietää keskustelun aiheen. Olimmeko mahdollisesti tavanneet aikaisemmin. Kuvatessani paikkoja miliisi tuli kyselemään miksi olin kiinnostunut kyseisistä paikoista. (Esim. Odessassa upea Krasnaja hotelli) En ole Kiinassa, Kuubassa enkä entisissä Varsovanliiton maissa joutunut poliisien kanssa tekemisiin, puhumattakaan muista maista joissa olen matkustanut. Venäjällä olen matkustanut kahdeksan kertaa, ja on sanottava että meno siellä on todella erikoista. Isoveli valvoo edelleen.

ensihoitaja

Onkohan rehtori se kuuluisa tuntematon potilas?
Muistot tuntuvat olevan viime vuosituhannelta.Kysynpä vielä löytyikö hotellihuoneesta salakuuntelulaitteita?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat