Majoittuisitko ilmaiseksi vieraiden ihmisten luokse?

Peace

Sohvasurffaus eli coach surfing ansaitsee oman ketjun. Olisitko valmis majoittumaan matkoillasi ilmaiseksi ihan vieraiden ihmisten luokse? Kutsuisitko vastaavasti vieraita ihmisiä yöpymään kotiisi?

Onko kokemuksia, ja jos niin millaisia? Mitä sohvasurffaussivustoja olette käyttäneet?

Kommentit (10)

utelias kulkija

Vastauksena otsakkeeseen. Kyllä. Mikä ettei.
Näin on pari kertaa Kreikanmaalla tapahtunut mutta tilanne ei syntynyt nettisivuilla vaan kohteessa. Tosin ,kun oli täys ylläpito ja sain auto ja venekyytejä,niin niistä pyrin edes osan korvaamaan.
Tähän ei liittynyt tuota kämpänvaihtoa ristiin joten vähän epäsuora vastaus.
Nuorison oppilasvaihtojen yhdeydessä on tullut majoitettua vieraita ulkomaan ihmisiä, mutta ei siinä sen kummenpaa. Pitkiä juttelutuokioita käytiin ja paikkakuntaa esiteltiin.

Ei ennakkoluuloja asian suhteen.

pustan poika

Kiitos aloittajalle. Aihe joka poikkeaa rutiinista. Selventää myös sivuston tilannetta.
Katsokaa noita lukijakertoja. Tässä ketjussa todelliset,ylläpiton pippelijutussa normaalit tekaistut.

En ole tätä vaihtoasuntohommaa vielä testannut mutta vaikuttaa aikas kivalta. En näet ole hotelleista niin järin ihastunut. Lähinnä ongelma tulee ehkä siinä,että kun haluan lämpimään,niin kuka haluaa Suomen kylmyyteen.

Minulla on muutamia nettiosoitteita jotka asioita junailee ja tarkoitus on pistää kämpästä muutamia valokuvia ja esittely niistä jollekin.

Aika näyttää,miten mustia ihmisiä taloon saapuu,
mutta nykyisellään jopa 4 kk tyhjänä.

matkis

Ei ole ihan meikäläisen ikäisen ihmisen vaihtoehto. Maksaa mielellään hotellista, jopa valitsee tarkkaan hotellin, se on paras tapa.
En ottaisi myöskään vierasta kotiini.

säästöä, koditkuutta

Jos kyseessä on asunnon vaihto niin miten sitä joutuu vieraiden ihmisten kanssa asumaan.Oma huone on käytössä vaikka osa asukkaista olisi paikallakin. Eikä hotelleissakaan ole tuttua porukkaa kuin joillakin harvoilla. Lisäksi eräät hotellit on ikävän rauhattomia.Vilkas katu,ravintola niin kyllä ääntä riittää. Toki kukin menee miten haluaa eikä tarvi edes perustella.
Itse kuitenkin hyväksyn asian. Tapauskohtaisesti tietysti,niinkuin kaiken muunkin

mummon mies

Television uusi matkailusarja sohvasurffaajat on erilainen ja raikas. Tuollaisella matkustustavalla pääsee tutustumaan paikallisten ihmisten aitoon ja jokapäiväiseen elämään.

12345

Ei ole minun juttuni. Toki joskus majoitun sukulaisten luo kun on isosta kartanosta kyse ja tiedän että saan itse säätää aikatauluni. Vierailuillakin asun mieluummin hotellissa kun kenenkään tutunkaan nurkissa.

Saku

Ihan mahtavia kokemuksia ollut monena vuonna ympäri maailmaa, kun olen http://www.hospitalityclub.org hospitality clubin kautta yöpynyt ihmisten luona. Ja toisaalta sitten ihmisiä on yöpynyt minun luonani Helsingissä! Hyviä ystäviä olen saanut ja luottamus ihmiskunnan hyvyyteen on vahvistunut.

Kyynisyys pois kaikilta ja rohkeasti vain vierailemaan ja vieraita vastaan ottamaan -- luottamus lähimmäisenrakkauteen on kaiken hyvän alku!

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat