Miten käytät aikaasi lomakohteessa?

Tirlittan

Vastasin kyselyyn matkailun uudet tuulet.
Siellä mielenkiintoni herätti kysymys miten pyritte käyttämään aikanne lomakohteessa.
Eli oletteko tehokas ja menette tukka putkella,
haluatteko viettää aikaanne rentoutuen vaiko molempi parempi?

Itse olen tehokas suorittaja joka ahnehtii mahdollisimman paljon kokemuksia, uima-altaalla tai rannalla makoillessa minä suorastaan pitkästyisin.
Vaan meitäpä on erilaisia, mistä sinä nautit?

Kommentit (9)

resande

Kaupunkilomailijana on kulttuuri ja nähtävyydet, ruokakullttuuri myös etusijalla. Yhtä tärkeä pointti on parisuhteen hoito, siihenhän jää aikaa eli koko loma on keskinäistä aikaa.

Ulpukka

Nuorenpana menin \"tukka putkella\".Nykyään olen rauhoittunut ja viihdyn uima-altaassa ja meressä. Uinti, se on ykkönen.
Jokaisella reissulla kyllä teen pitkiäkin reissuja muualle kohteeseen, sillä jos kauas matkustaa, tekee mieli nähdä paikkoja ja kokea elämyksiä.
Välillä vuokra-autolla ja usein nykyisin myös matkanjärjestäjän retkillä.
Sisällytän lomaani löhöilyä,lukemista, elämyksiä,seikkailujakin, sekä tanssia myös paikasta riippuen.Pääasia on, että nautin ja olen tyytyväinen matkan antiin.Ja yleensä näin on ollutkin. Taas uutta kokemusta odotellessa!

tupu

Olen tyyppiä molempi parempi.
En viihdy paikoissa, jotka ovat rakennettu
vain turisteille, tämä johtuen kiinnostuksestani
historiaan.
Poikkeuksen teki aikoinaan Phuket. Se ranta ja
meri, iso varjo pään päällä ja hyvä kirja kädessä,
pulahdus välillä kirkkaaseen veteen lempeiden
maininkien kannateltavaksi. Ah!
No niin, nähtävää ja tutkittavaa täytyy löytyä,
välissä muutama lepopäivä hyvän kirjan parissa,
se on siinä, meikäläisen ihanneloma.

Igors

Meillä menee siten että \"isäntä\" on etupäässä paikallisten seurassa harrastuksensa parissa ja vaimo sitten käy nähtävyyksillä, opastetuilla retkillä, shoppailemassa ja viettää rauhallista rantalomaa.

Oikein kuvaava esimerkki tuosta on kirjoituksestani Kap Verdeltä:

Ti \"Aamulla jälleen laiturille. Emäntäkin jo vihdoin sanoi että meinaako herra lainkaan uima-allasalueelle tutustua. Sanoinkin että kyllä siellä varmaan vielä ehtii olemaan kunhan nämä tärkeimmät asiat saa ensin järjestymään\".....

Su \"Koska kyseessä ei ollut kalastusmatka, vaikka vaimo moista jo epäilikin, niin koko päivä menikin sitten rannalla\".....

Ma. \"Vaimo lähti kiertämään saarta opastetulle reissulle ja minä.....juu kyllä, laiturille. Naputtelin sitten ostamaani käännöskoneeseen portugaliksi sana kerrallaan muutaman lauseen jolla yritin sitten päästä paikallisten kalastajien mukaan merelle\".....

Näinhän tuo loma menee ihan mukavasti kun kumpikin pääsee ilman suurempia \"omantunnontuskia\" nauttimaan lomastaan juuri siten kuin itse haluaa ja sitä yhteistä aikaa kyllä saamme iltaisin viettää, tosin kyllähän muutama päivä aina menee yhdessä kiertelyynkin.

tupu

Samma här! Ei vaan ois ikinä silloin joskus
uskonut,että näin vielä tulee käymään. Huh huh!
Että meikäläisestä, poppari-hippi-radikaalista ym.
tulee vielä joskus museoiden ym. kulttuurikohteiden himokoluaja.
No, tämä oli ehkä turhaa vuodatusta, mutta liittyy
aiheeseen siten, että kertoo meikäläisen
tavasta viettää aikaa lomakohteissa.

hullut ystävät

Muiden mielestä tuhlaan. Siis aikaa,en rahaa.

Kun seuraa auringon nousua,muiden nukkuessa,miten he voivat sanoa että tuhlaan.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat