Kiertomatkat

tupu

Tirlittan kysyi täällä toisessa ketjussa
Bulgarian kiertomatkoista. Minua kiinnostaisi
kiertomatkat yleensä, en ole koskaan käynyt.
Tarkoitan lähinnä tällaisen +50 v. näkökulmasta.
Mietityttää, kuinka sen jaksaa. Jokapäiväinen
hotellin vaihto, pitkät bussimatkat ja ilmeisesti
myös paljon kävelyä. Kertokaa, jotka olette
käyneet, miten kesti kunto?

Kommentit (10)

Taru

Olen ollut useammallakin Olympian kiertomatkalla. Mukana on ollut yli seitsemänkymppisiäkin ja ainakin kerran hyvin virkeä 80+ -rouva. Hyvin on porukka aina jaksanut kiertää, vaikka kiertely yleensä tapahtuu pitkien lentomatkojenkin takana.

Kaikilla matkoilla majapaikkaa ei vaihdeta noin useasti, vaan saatetaan olla 2 - 4 yötä samassa paikassa. Esitteestä näkee nopeasti kussakin paikassa vietettävien öiden määrän.

Sopivan pakkaustekniikan oppii nopeasti, enkä ole erityisen rasittavana kokenut paikkojen vaihtumista. Laukkuakaan ei ole yleensä tarvinnut kannella itse, vaan se on haettu huoneen oven pielestä ja tuotu huoneeseen seuraavassa hotellissa.

virkamiesnainen

Olen myös kierrellyt paljon. Pisin on ollut kolmen viikon kiertomatka. Ensin viikko Italiaan, viikko perillä (sieltä käsinkin lähes joka päivä jossain) ja viikko takaisin. Ja tosiaan, eläkeläisiä melkein on näillä matkoilla enimmäkseen. En tiedä miten paljon muut kävelevät, mutta itse kävelen aina kun vain voin, eli kun pysähdytään kahville, minä kierrän ympäri huoltoasemaa tms. Eli kävelen ehkä noin 2-3 km enemmän päivän mittaan kuin muut, ja viime matkalla keskimääräiset päiväkävelyt askelmittarin mukaan 6,5 km. Usein on mukana huonojalkaisia, mutta hyvin sinnittelevät, tai sitten odotetaan.
Kiertomatkat on parhaita, ja seuraavaa jo suunnittelen keväälle.

kokenut

Ranskasta kokemusta eli kulttuurimatka vuosia sitten. Ei mitään fyysisiä esteitä ollut suinkaan mutta ohjelma oli kiintoisa ja matkanjohtaja paras mitä ajatella saataa. Koko ajan matkan päällä eli eri hotelleissa ja eri paikkakunnilla. Paljon istumista bussissa myös, ajomatkatkin pitkiä joinain päivinä.
Räätälöity reissu erään yhteisön jäsenille.
Enää en lähtisi , en sellaiselle ainakaan jossa on ketä vaan.

Tirlittan

Olen ollut monella kiertomatkalla ja mielestäni ne ovat niitä parhaita.
Kiertomatkat nivoutuvat yleensä jonkun teeman ympärille joten osallistujatkin ovat valikoituneet samanhenkisiksi. Samoista asioista kiinnostuneiden ihmisten kanssa on mukava tehdä matkaa.

Matkalaisissa on ollut paljon eläkeläisiä ja varttuneenpaa väkeä, hyvin ovat mukana pysyneet.
Bussimatkojakaan en ole kokenut rasittaviksi,silloin on opas ollut äänessä jutustellen mielenkiintoisia menneestä tai alustaen tulevaa.
Kiertomatkoilla olen kohdannutkin ne kaikista parhaat oppaat.
Suosittelen lämpimästi!

kokenut

Ranskan kiertomatkalla matkanjohtaja oli eräs Suomen ex-Ranskan instituutin johtaja, suomalainen henkilö. Eli ei ollut mikään \"opas\" vaan Ranskan tuntija ja Ranskassa tunnettu henkilö.

Miiru

Pari kertaa Olympialla Keniassa safarilla. Tosi mukavaa, joskin aika rankkaa eli ei siis mitään
lepolomaa, mutta mielenkiintoista. Eläkeläisiä ja meitä muita varttuneita eli 50-60 vuotiaita ja
siitä ylöspäin.

Ikaalisten matkatoimisto järjestää myös kiertomatkoja. Edullisia ja mukavia. Pari kertaa on tullut kierreltyä Italiassa ja Ranskassa.

Olympialla ei tarvitse tehdä mitään eli laukut sun muut kannetaan. Tipit maksettu. Ruokailut järjestetty. Hotellit hyvätasoisia eli joskus ihan
luxusta. Ikaalisilla tietysti maksat itse ruokailut ja raijaat matkalaukkusi.

Aurinkomatkojen kanssa ollaan käyty Kiinassa ja Pohjois Thaimaassa. Ihan hyviä reissuja. Kerran olen ollut myös Amerikassa kiertomatkalla eli
Gracelandista New Yorkiin. Kesti n. kolme viikkoa.
Mielenkiintoinen reissu.

Miiru

Nuorempana kierreltiin paljokin kiertomatkoilla Euroopassa. Matka-Vekka yleensä niitä järjesti.

ESMA

Tupu kyseli kiertomatkoista ja niiden rasittavuudesta.
ESMA ry on erikoistunut varttuneiden henkilöiden matkailujärjestäjä. Mukanamme pärjäävät jopa 90v.
Kiertomatkat suunnitellaan myös liikuntarajoitteiset henkilöt huomioiden.
29.2-13.3 Kiinan kiertomat. Shanghai-Hainanin saari-Hong Kong. Kysy asiasta enemmän esma.ry.06@luukku.com

rea-listi

Kiertomatkat ovat lähes aina aika raskaita pitkien bussimatkojen takia/päivä. On oltu räätälöidyllä kiertomatkalla, siinä oli inhimilliset päivämatkat, ei ehtinyt puutua.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat