Lapsivapaa hotelli - mitä mieltä?

Late

Näyttää olevan matkatoimistoilla yhä enemmän tarjolla hotelleja, joihin ei oteta lainkaan lapsiperheitä. Heille on sitten omat hotellit lastenkerhoineen, lastenaltaineen ja liukumäkineen.

Mitä mieltä olette tästä ilmiöstä? Itse tervehdin sitä ilolla sillä haluan olla rauhassa lomallani.

Sivut

Kommentit (24)

musta paha

Hupaisaa karsinointia. Hypervapaa suvaitsevainen yhteiskunta kääntyy toiseen ääriasentoon. Ei siedetä mitään eikä ketään.

Matkatoimistoille tuo on ronkelien asiakkaiden narraamista heidän palveluksiin. Tehkääpä myös homoille,lesboille ja muille erikoistuneille omat matkat.

Itseä ei lapset ole häirinneet millään matkalla.Samaa ei voi sanoa eräistä aikuisista.
On selviö että tenavat välillä kiukuttelee mutta mahtuu maailmaan ääntä. Ilmeisesti hermoni on kunnossa,koska lapsen itku ei unia pilaa.Eikä mielialaani muutenkaan.

On myöskin hyvin vähän tilanteita joissa muita matkaajia kohtaa. Eli lapsiperheet liikkuu eri kohteissa niinkuin vesipuistoissa,mihin meitsi ei viitsi hakeutua.

Pulu

Kannatetaan!
Jos haluaa mennä hotelliin missä on lapsia, siitä vaan ja jos haluaa mennä hotelliin missä ei ole lapsia niin siitä vaan! Tuskin on keltään pois.

asiakas

Erinomaista! Konseptia on toteutettu jo vuosia ja nyt myös Suomesta lähtevillä valmismatkoilla on saatavana rauhallisia hotelleja. Netin kautta omatoimisille matkoille löytyy myös valikoimaa.

valkoinen

Musta pahalle sanoisin että homoystävällisiä hotelleja on ollut jo kauan maailmalla.
Teille, huutavien kakaroiden kanssa matkaaville on omat mestanne.
Eihän ole sinulta pois jos jotkut haluavat viettää lomansa rauhallisessa, tasokkaassa hotelissa. Maksamme matkamme itse, emme ole koskaan mitään sossusta pyydelleet!

maksava asiakas

Hyvä, erinomaista. Neiti Musta paha voi mennä itse minne tykkää, niin mennnään me muutkin. mitä se sinua kiusaa jos on tarjontaa jonka valitsemme.
Onneksi emme kohtaa missään, olemma niin erilaisia.

erno

On kumma ettei omaa mielipidettä voi julkaista kun joku on jopa kolmella viestillä vääntämässä asiaa vika raiteille.

Mielestäni näitä myyvät matkatoimistot kiertää EU säädöksiä.

Siellä nimenomaan kielletään syrjintä kansallisuuteen,rotuun,ikään ja ihonväriin liittyen.

EU ulkopuolella tietysti täysi vapaus,mutta ei käsittääseni Suomen puolella edes markkinoinnissa.

Täysin suositeltava rajoitus kuitenkin näissä pahvista kyhätyissä hotelleissa missä respan äänikin kuuluu kolme kerrosta ylemmäs.

Tarru

Olen kyllä Laten kanssa samaa mieltä. Minusta on hyvä, että on tarjolla erilaisia hotelleja ja juuri tämä \"kahdenkesken\" on minun mieleeni. Lapsiperheille on paljon hotelleja tarjolla kaikkine ohjelmineen. Jokaisen ihmisen elämänvaiheessa kaipaa erilaista lomaa. Nuorena suosin enemmän menopaikkoja. Kun lasten kanssa lomailtiin, mentiin heidän ehdoillaan ja jos nyt lapset ovat muuttaneet maailmalle, niin kyllä minä itselleni ja miehelleni sen suon, että valitsemme rauhallisen hotellin, jossa voimme rentoutua.
Emme kaipaa bamseklubeja emmekä muutakaan oheisohjelmaa.
Tässäkin mielestäni on hyvä muistaa, että jokainen taaplaa tyylillään. Hotellitarjontaa on kuitenkin niin paljon, että eiköhän sieltä jokaiselle sopiva löydy. Itse kuitenkin olen tykästynyt tähän lomailuun kahdenkesken. Se on mun juttu - onneksi saa valita !

Kaktus

Mielestäni loistava asia. Lomalla ei voida ketään pakottaa kuuntelemaan lasten meteliä. Oikeus omaan rauhaan on tervetullut uudistus matkailussa. Lapsiperheiden kannalta myös hyvä, lapset voivat tutustua toisiinsa ja leikkiä yhdessä, niin heille jää iloisia muistoja uusista ystävistä.

Kahden nuoren aikuisen äiti

Homoystävällisiä hotelleja on olemassa. En tiedä onko homo-stop-hotelleja. Ehkä niitäkin.
Minua eivät homot haittaa,sillä nehän eivät haittaa, mutta altaassa ja allasalueella kirkuvat ja riehuvat lapset häiritsevät, kun olen mennyt lomalta hakemaan lepoa ja rauhaa.Esimerkiksi viime lomallani se rajoitti altaan käyttö. Sinne ei ollut menemistä lasten siellä riehuessa. Enkä minä tai kukaan muukaan viitsinyt alkaa huomauttelemaan. Täytyihän heidän saada ilakoida. Tosin ihmettelen että koko ajan pitää HUUTAA kaikessa puhumisesa.
Aika aikaansa kutakin! On aika hakeutua lapsiystävällisiin hotelleihi ja aika hakeutua hauhallisiin seesteisiin hotelleihin ja nautiskella allasalueella vaikka hyvää kirjaa lukien. Meillä ensinmainittu aika oli 80- ja 90-luvuilla ja nyt on toiset tarpeet.
Eikä tässä ole kysymys mistään diskriminoinnista. Nykyiset lapsiperheet, ymmärrätte tämän 10 -15 vuoden päästä, vaikka nyt ehkä pahoitatte mielenne.
Ystävyydellä

Taru

Kahden nuoren aikuisen äiti perusteli asian järkevästi. Eihän tässä mistään vihasta ja syrjinnästä ole kysymys, vaan erilaisista elämäntilanteista, joihin kuuluu eri mieltymyksiä ja tarpeita. Tuskin pienten lasten vanhemmistakaan tuntuisi mukavalta, jos joku olisi koko ajan mulkoilemassa ja komentamassa heidän jälkikasvuaan. Eihän lomalle riitelemään lähdetä.

Minusta on aivan hyvä asia, että erilaista tarjontaa ja palvelua on. Luulisi, että se on kaikkien etu, vai ketä tämä siis haittaa?

Tirlittan

Minä käytän hotellia pääasiassa nukkumiseen, joten henkilökohtaisesti en kaipaa lapsivapaita hotelleja, en toki niitä tuomitsekaan.
Nähtävästi tällekin majoitusmuodolle on kysyntää,
pääasia lienee että jokainen löytää itselleen sen mieluisimman majoitusmuodon.

Iris

Vastaavasti, luulis olevan lapsiperheillekin kivempaa, kun ympärillä on muita lapsiperheitä. Saisivat tenavat rauhassa temmeltää eikä kukaan siitä nyrpoilisi.

Tarru

Hyvä Iris, tuo oli hyvä veto. On nimittäin vielä tuoreessa muistissa tapaus, kun perhe oli hotellissa, jossa ei juuri ollut muita lapsiperheitä.Lapset valittivat kaiken aikaa, että ei ollut mitään tekemistä. Heillä oli 2 viikon matka. Onneksi seuraavalla viikolla tuli perhe, jossa oli myös lapsia ja kaikki oli tyytyväisiä :) Nyt on bamseklubeja, klovneja ym ja vähän isommatkin lapset huomioidaan (10-12v), joten on vara valita. Löytyy hotelleja myös pelkkään yöpymiseen ja design hotelleja ym. ym. Se, mikä minua tässä häiritsee on, että näitä huoneistohotelleja aikuiseen makuun on vähän tarjolla. Pääosin vain hotellimajoitusta. Olen tässä etsinyt ensi kesälle huoneistohotellia aikuiseen makuun ja yhden vaihtoehdon olen vain löytänyt.

mii

Sairasta :-D
Luulin ensin että tämä on vitsi kuten ääliövapaat hotellit :-D. Tosin ääliövapaisiin hotelleihin olisi liian tunku.
Tarkemmin ajatellen voisi olla mukava mennä lapsivapaaseen hotelliin lepäämään kun ärsyttää kaikki joilla on hauskaa ja elämäniloa. Näkisi nyrpeitä naamoja ja kaikki hiipisivät sukkasillaan etteivät muut valita risauksesta.

Jepjep

Hyvä Mii! Lapsivapaisiin hotelleihin päädyttiin todennäköisesti siksi etteivät jotkut lapset osaa käyttäytyä ja sitä ei kukaan jaksa katsella. Ääliövapaisiin hotelleihin eivät pääsisi heidän vanhempansa, kun eivät osaa lapsia kasvattaa tai ovat liian päissäään etteivät huomaa jälkikasvunsa käytöstä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat