Minne suuntaat ensi kesänä?

Tarru

Olen tässä pari päivää katsastellut lähinnä näiden kolmen suurimman matkanjärjestäjän matkoja ja huomannut, että Aurinkomatkojen hinnat ovat ainakin minun mielestäni nousseet.
Olen Kreikan ystävä ja mieleni tekisi taas jonnekin päin Kreikkaa. Tarjolla oli mm. Finnmatkoilla Korfun Gouvia.Vaikutti ihan asialliselta paikalta ja majoitusvaihtoehtojakin löytyi monenlaatuista - ja hintaista. Toisena vaihtoehtona olisi sitten Kreikan tilalta Kypros. Olen siellä käynyt joskus 20 v sitten ja mieli tekisi mennä uudellen katsomaan miten paikka on muuttunut.
Onko kenellekään kokemusta Gouviasta tai Aharavista? Olisi kiva kuulla kommentteja paikoista, minulle ne olivat molemmat uusia tuttavuuksia. Myös muut suositukset ei paikoista ovat tervetulleita, varsinkin näistä uutuuksista, joita nämä yllämainitut matkatoimistot tarjoavat.
Olen kyllä juuttunut niin näihin kolmeen matkantarjoajaaan, että myös kokemukset muista matkanjärjestäjistä olisivat tervetulleita - ehdotuksia?
Minne sinä suuntaat ensi kesänä? Lomaa on aina kiva suunnitella, siksi myös kokemusten jakaminen olisi mukavaa.

Sivut

Kommentit (18)

abcd

Ensi kesän ja ensi vuoden lomat vietetään pohjoismaissa ja Ranskassa.
Kreikassa on käyty pari kertaa vuodessa mutta se maa unohdetaan ainakin toistaiseksi.
Valmismatkojen sesongit ovat nykyään lyhyitä ainakin AM:lla eli pari kuukautta käytännössä.
Kaupunkilomia sitten pitkin vuotta Euroopan kaupunkiin. Ne ostetaan nettitoimistosta jo nykyäänkin.
Apollolla oli jotain kiintoisaa mutta ei haluta kuitenkaan Kreikkaan. Jos lopettavat sähläämisensä voi jatkossa mennä sitten taas. Tällä haavaa kun ei ole tiennyt koska siihen maahan pääsee ja koska pois, se ei sovi työssäkäyvälle ihmiselle.

Tirlittan

Ensi kesään on vielä aikaa,kaikki kohteet eivät ole vielä selvillä.

Satavarmaa on kuitenkin kesänkorvalla sukulaisvierailu Kreikkaan, joko Kreetalle tai mantereen puolelle.
Kesällä edullinen lähimatka Baltiaan, joko Riikaan tahi Vilnaan, kumpikin minulle ennenkäymättömiä.
Ja sitten syyskesällä se odotettu ja jo tilattukin Bulgarian kiertomatka.
Eli kaikki edullisia ja tuikitavallisia tavismatkaajan kohteita.

Korfulla olen ollut vain Korfun kaupungissa, joten en voi auttaa aloittajaa valinnoissa.
Samaa mieltä kuitenkin, parasta lomassa on sen suunnittelu ja odotus.
Joten hyvää loman odotusta meille kaikille!!

svenne

Ensi kesänä Gotlantiin, Bornholmille ja Tanskaan.
Amsterdamiin varmuudella , sukuloimaan.
Muu vielä auki.
Mahdollisesti Kroatiaan tai Makedoniaan jos sellaista lomaa kaipaa. Kreikassa on käyty keskimäärin 2 krt vuodessa, nyt se maa on boikotissa ainakin toistaiseksi, ehkä koko loppuelämäksi. Yrittäkööt vaan p....laiset selvitä sotkuistaan ja ennenpitkää se maa karahtaa kiville kokonaan.

svenne

Aloittajaa en kovin hyvin osaa valistaa mitä Korfun pikkukyliin tulee. On asuttu vain korfun kauoungissa ja se oli ok silloin.
Gouvia on ainakin lähellä kaupunkia, Aharavi on taas kaukana, mutta sopii lapsiperheille varmaan.
Gouviassa on brittinuoriso bilettänyt aika lujaa, en tiedä miten on nyt.
Kyprosta voisit ajatella, siellä ei varmaan kukaan lakkoile eikä räyhää eli aikataulutkin pitää kutinsa.

Tarru

Joo Kyprosta olen nyt tässä katsastanut sillä silmällä, että jospa sinne suuntais. Olin silloin 20 v sitten Protaraksella, miten lie paikka muuttunut sen jälkeen? Kuvauksista päätellen kasvanut ihan suurehkoksi keskukseksi. Ayia Napassa kävin ihan päiväseltään. Kyproksella kiehtoo kauniit rannat - muutenhan tuo on hintatasoltaan Suomen luokkaa.
Gouviasta en löytänyt sopivaa majoitusta. Kesän matkoilla haluan mielellään huoneistohotelliin, talven matkoilla voi sitten hemmotella vähän \"tyyriimmällä\" paketilla. Aika paljon on näitä All inc paketteja myynnissä mm. Kreikkaan ja Kyproksellekin ja Tjäreborgin matkoilla löytyi ainakin minun kukkarolle aika hunajaisia hintoja. mm 44000 kahden viikon all inc paketilla Kyproksella. Sillä hinnalla tekee jo 2 viikon kaukomatkan all inc paketilla (talvimatkat).
Onhan tässä aikaa vielä surffailla ja katsella paikkoja ja näyttää siltä, että vain Aurinkomatkoilla on kaikki matkat myynnissä. Mutta minä olen vähän tällainen \"hoppuhousu\" näiden matkojen suhteen. En malttais millään odottaa.. :D

reissaaja

Valmismatkojen kanssa ei kannata kiirehtiä, niitä saa aina. Ja etenkin nytalpoja rysäreissuja ei saa kun viime hetken halpoja rysäreissuja ei enää saa ainakaan AMltä.

erno

Nimimerkki \"rissaaja\" tarkennatko mitä tarkoitit
viestissäsi ? Ei oikein auennut.

Mihin tuo AM väite perustuu,oletko kenties siellä töissä ?

Tarru

Niin no \"reissaaja\":n kommentti, että valmismatkojen suhteen ei kannata kiirehtiä, pitänee paikkaansa. En taas ymmärtänyt tätä rysä-termin käyttöä, mitä tarkoitit sillä?
Olen varmaan selannut näiden muutamien päivien aikana nyt olevan tarjonnan läpi ja taidan luovuttaa tässä vaiheessa. Muutaman hotellin olen katsastanut heidän omilta sivuiltaan ja ollut sen jälkeen onnellinen, että en varannut..
Onko teilä tapana käydä katsomassa varaamaanne hotellia (koskien valmismatkoja) netistä? Nämä esittelyt majoitusten suhteen ovat ainakin minun mielestäni melko suppeat. TripAdvisor on yksi kanava, josta tsekkaan hotellin tiedot, jos se siellä sattuu olemaan sekä hotellin omat sivut. Kuvia löytyy paljon enemmän ja yksityiskohtaista kuvausta sekä muiden matkailijoiden kommentteja.
Mutta jatkan haaveilua ja suunnittelua ja tietenkin toivon, että jos jollakin on hyviä kokemuksia jostakin paikasta, jakaisi sen täällä :)
Lefkas on ollut Kreikan suosikkini, mutta en nyt kolmatta kertaa sinne enää halua mennä - paitsi muutama tuttu siellä olisi, joita olisi kiva vielä käydä katsomassa.
Onhan tuossa vielä talven matka odottamassa, joten vielä on kesän tuloon aikaa, pitäisi minun vain malttaa olla varaamatta ja odotella..

matkaava

Valmismatkojen ainakaan niitä edullisimpia hotelleja ei esitellä netissä, mutta omatoimimatkojen (kaupunkimatkojen) esittelyt löytyy kyllä. Hotellien tiedot sielläkin ovat hotellien itse sinne antamia ja kuvien paikkaansapitävyytää ei myyvä taho takaa. Pettymyksiä ei tosin ole tullut, siinä auttaa kokemus.
Kreikka on meillä ainakin boikotissa ja mahdollisesti ikiajoiksi. Sukulaisia oli Kreetalla syys-lokakuun vaihteessa ja kertoivat kokemuksiaan, selkeä sanoma oli ettei Kreetalle ikinä. Eräs joka oli siellä eka kertaa, havaitsi että ihmiset siellä ovat koppavia (on myös oma kokemukseni verratessani muiden Kreikan osien ihmisiin).Kuitteja ei saanut mistään, takseissa ei taksamittari muka eli koko Länsi-Kreetan takseissa sama vika....eli harmaa talous kukoistaa ja pahemmaksi menee. Lennon lähtö oli lisäksi 7 myöhässä.
Meidän talouden lomat suuntautuvat ihan muualle kuin Kreikkaan.

virkamiesnainen

Saatan jättää kesämatkanteon väliin, ellei sitten ilmaannu jotain ennennäkemätöntä. Oikeastaan Venäjä on jäänyt vähälle kiertelylle ja jokunen Euroopan maa myös kokonaan käymättä, esim. Kroatia, Romania tai Bulgaria.

Tarru

Ja mä lähden Kyprokselle :) Se on nyt päätetty ja poistun samalla koko sivustolta. Olen täällä lukenut eri aiheita ja kyllä kommentit ovat olleet niin joutavia, että ihan hirvittää, miten me suomalaiset osataankin niin hyvin käyttäytyä. Tässä aloittamassani ketjussa ollut kylläkin asiallisiakin vastauksia, kiitos!

tuulen viemää

Ymmärrän päätöksesi. Olen huomannut että täällä piipahtaa mukavaa porukka,mutta vain piipahtaa.
Tietysti voi olla reissujen päälläkin,mutta ei,kyllä he poistuvat.

Täällä todella turhautuu. Asiaa tai edes asian vierestä kivaa luettavaa on niukasti. Joskus kokonaisia päiviä että ei mitään muuta kuin ärsyttävää lätinää.

Kreikkanetti on paljon asiallisempi. Myöskin pallontallaajissa yleensä asialinja päällä.

Kohdevalintasi on houkutteleva. Omasta pikku visiitistäni lienee jo 8 vuotta. Eli olisi kanssa kiireesti päivitettävä ajan tasalle.

Harmitonta,piristävää reissua. Äläkä avaa Suomen matkailupalstoja reissussa,ettei fiilikset kärsi.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat