Millainen on halpismatka?

tupu

Näillä palstoilla tulee usein esiin termi halpismatka/matkailija. Mitä se tarkoittaa?

Sivut

Kommentit (62)

Lomaa

Tarkoittaa.....

Kirjoittaja on kateellinen,
kotona kurjaa, muillakin pitää olla,
minulla ei ole rahaa mihinkään,
harmittaa kun muut saa matkustaa.
En kyllä viitsi sen eteen mitään tehdäkään,
on niin kiva tuijottaa töllöä
ja kiusata ihmisiä nimettömänä täällä.

Myös......
Minulla ei ole tarvis mennä
tarjousmatkoille,
minulla on varaa asua kunnon majapaikoissa,
no... visalla,
kuitenkin.

Lisäksi.....

Minä tiedän asiat paremmin kuin muut,
vain minun mielipide on oikea.

Elämä on hyvää ilman katkeruutta,
se lienee kaikkien opittavissa,
valitettavasti kaikki vain eivät koskaan ymmärrä kokonaisuuksia.

Siksi meitä muita hymyilyttää.

normaalit matkat

Siis joko taas? Uusi riitelyketju, kenellä ja miksi on tarvetta tuohon? Miksi.... sen voi vain arvata, ja senkin kenellä on tarvetta matkustaa muutamalla eurolla.

Tirlittan

Minulla ei ole mitään tarvetta riidellä ja koetankin omalta osaltani vastata asiallisesti.

Jokaisella on varmaan kriteerinä hinta.
Hintaraja vaihtelee eri ihmisillä, minulla tuo hintaraja on 500 euroa per henkilö.
Kaikki sen alle jäävät matkat ovat minulle halpismatkoja kohteesta riippumatta.

Sitten tuleekin se iso MUTTA ja riitelyn aihe:
halvat ja edulliset matkat eivät välttämättä ole sen huonompia kuin ne muutkaan matkat.
Matkan anti ja hinta ei aina kulje käsi kädessä, se mitä matkasta irti saa ja käteen jää riippuu hyvin pitkälle matkustajan omasta ajatus- ja arvomaailmasta.

Ile

Ketjun ensimmäinen vastaus oli minusta vain humoristinen näkemys erilaisista ihmistyypeistä, jotka kutsuvat toisia halpismatkailijoiksi. En osaa sitä riitelyn aloittamiseksi kutsua.

Itselleni sopii aivan loistavasti alle edellä kirjoitetun halpishintarajan alle jäävätkin matkat, kunhan kohde ym. sopivat. Olin elokuussa Pesarossa äkkilähtömatkalla. Hyvätasoinen hotelli keskustassa merinäköalalla 455€/vko. Halpismatkailija siis olin ja tosi tyytyväinen sellainen :)

Tämä halpiskeskustelu sinänsä on vähän samaa tasoa kuin joskus vuosia sitten kuulin todistelua siitä että kannattaa mennä Finnmatkojen Kanarialle, koska esitteen mukaan heidän matkoillaan on merivesi lämpimämpää kuin Aurinkomatkojen samassa kohteessa.

Tirlittan

Näin Visan ja Mastercardien aikana tuokaan jaottelu ei ole enää itsestäänselvyys.
Tiedän useitakin aivan taviksia palkansaajia joilla Visa vingahtaa ja sitten lennetään Karibialle risteilemään.
Kotiin palattua eletään taas puoli vuotta askeettisesti ja maksetaan suurta Visalaskua.
Mikäs siinä, kukin tavallaan ja jokainenhan ne matkansa itse maksaa.

Myös niitä \"rahamiehiäkin\" on tullut bongattua aivan tavallisilta halpismatkoilta.

Varakas sukulainen

\"Tosiasia on että rikkaat matkustaa kalliilla matkoilla ja köyhät halppismatkoilla , niin on ollut ja niin on aina oleva. Loppu.\"
Eipä ole! Varakas nostaa sen penninkin maasta. Nousukas vähempituloinen elää yli varojensa näyttääkseen komealta ja rikkaaalta.Ja maksaa sitten jälikäteen kovia Visa-luottolaskuja-
(Ja rikkaasta ei olisi ilman paennien laskemista tuyllut varakasta.
Tiedän hyvätuloisen (ansiotuloilla) tuttavan, joka peri tässä pari vuotta sitten suuren omaisuuden. Hänestä on sen jälkeen tullut todellinen niuhottaja.

Niinpä

Onhan Karibian risteily sentään toista kuin rypeä Bulgarian halppismatkalla. Eikö Tirlittanille mitenkään sovi, että suuri osa ihmisistä käy kalliilla matkoilla, ja myös maksavat matkansa ennen lähtöä kuin tupakka-askin. Turha kadehtia, rikkaat on rikkaita ja köyhä pysyy köyhänä.

Uusi täällä (2)

Turha kadehtia,,,, niinpä.

Toivottavasti sinäkin perit jotain ettei tarvi ylläpidossa kituutella.
Mitä tulee tuohon kateuteen,sullahan tuo kaivertaa lähes joka vastauksessa.

\"Karibian risteily on toista\" todella aivan eri asia kuin kaupunkiloma Tukholmassa. Jonka varmaan maksoit kuin sätkäpaperirasian.

Kiitokset myös aloituksestasi ja muutamista uusista nimimerkeistäsi.

Siten kun taas lainaat,mulla on 2 loppussa

Late

Millainen on halpismatka? Sellainen, jonka saa huippuedullisesti. Aivan liian harvoin pääsen halpismatkalle.

Kertokaa minne olette tehneet parhaat halpismatkanne ja kuinka vähän maksoitte! Niinkin tulee eräs kanssaihminen kateelliseksi (= allekirjoittanut)

HalKal

On tää niin hupaisa keskustelu. Mikä on tän jutun pointti? Mitä sillä hinnalla ja laadulla on matkan kanssa tekemistä? Onko joku esim. kaukomatka laadukkaampi joulun aikaan kuin ennen joulua tehty matka? Hintaero saattaa olla 1000 euroa samaan hotelliin. Tai äkkilähtö laaduttomampi, jos se maksaa 30% esitehinnasta? Ja nettihän on pullollaan halpoja lentoja ja edullisia hotelleja. Miksi niitä ei hyödyntäisi? Nettitarjouksethan ovat ihan normi tänä päivänä. Ja vaihtelevat hinnat. Tällaiseen hinnoitteluun ovat menossa nyt myös matkatoimistot. En tuntenut itseäni yhtään halpikseksi, kun lensin Kyprokselle 90 eurolla eestaas tai kun vietin hotelliloman Sisiliassa 290 eurolla. Enkä ole tuntenut itseäni ei-halpikseksi matkustaessani hintavimmilla (kierto)matkoilla.

sannamari

Lainaus:
Hintaraja vaihtelee eri ihmisillä, minulla tuo hintaraja on 500 euroa per henkilö.
Kaikki sen alle jäävät matkat ovat minulle halpismatkoja kohteesta riippumatta.

Voi Tirlittan... Siis vaikkapa kolmen vuorokauden lennähdys Pariisiin on sinusta \"halpismatka\", jos se maksaa vaikkapa 499 €. Eräs tuttuni tekee tuollaisia matkoja noin neljä vuodessa, kun minä taas teen vaikkapa pari reissua vuodessa tyyliin viikko Wienissä tai Roomassa hintaan 700 €. Tuttavani arvostaa hyvätasoisia hotelleja ehkä itseäni enemmän. Siis: pitäiskö hieman viilata tuota hintakäsitettä vielä? ;D

tuulentie

Mitäpä sitä viilailemaan. Tirlittan antoi on arvionsa ja asia selvä. Jollain tuo hinnoitteluraja on toinen tai sitten sitä ei olekkaan. Henkilöt joille vanhemmat maksaa elämisen eivät välttämäti ymmärrä hintasosta mitään. Eräs ryhmä,onneksi hyvin pieni, antaa kuvan että kallis on hyvää ja laadukasta,vaikka totuus lienee että höperöitä vedetään höplästä.
Melkosen ällöä kun kertoilevat reissuistaan ja joka välissä tulee,oli se kallis mutta kyllä kannatti ? kenelle ? Itse kohteesta ei sitten mitään tietoa ole päähän jäänytkään.

Eräät pohtii hintaa asiallisesti,eräät menee markkinointiihmisten loitsujen perässä.

Stop riitely

Saman kirjoittajan viestejä vilisee taas,nimimerkki vain vaihtuu, vanha ja katkera on kirjoitustyyli, vaikka nimimerkki on \"Uusi\". mutta saatiinhan taas riita aikaan rikkaiden ja köyhien välille. Riidan rakentaminen oli kai aloittajan tarkoituskin.
Aiheetta enempään.Ikävää

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat