Graceland - suosittelen

virkamiesnainen

Muutamat kaipasivat matkakokemuksia.
Vierailustani Gracelandissa (Memphis, USA) on jo pari vuotta aikaa. Mutta kaikille Elvis-faneille ihan ehdottomasti käymisen arvoinen kohde.
Ja minäkin, vaikken nyt niin fani ole koskaan ollutkaan, olisin viihtynyt siellä monta tuntia kauemmin, kuin tämä opastettu ajelu Memphisistä salli. Muistaakseni kolmisen tuntia viivyimme tässä Elviksen talossa.

Kommentit (8)

tupu

Kerroppa lisää, Gracelandista ja muustakin siellä.
Jostain syystä ei oo se paikka maailmassa hirveesti kiinnostanut, mut ainahan sitä innostua voi, tarvis vain kuulla enemmän juttuja sieltä.

virkamiesnainen

Olen vähän huono kuvailemaan, mutta yritän. Siellä on siis se Elviksen kotitalo. Iso tietenkin. Paljon huoneita. Sisustukset ihan kuin silloin ennen. Kaikkialla soi Elviksen musiikki. Lisäksi voit katsoa hänen filmejään. Kuulokkeista voit kuunnella selostukset eri huoneista kun kävelet omaa tahtiasi eteenpäin. Siellä on myös Elviksen yksityiset lentokoneet.
Pääsee todella Elvis-tunnelmaan.
Paikka on sen verran kaukana Memphisin keskustasta, että joku kulkuneuvo on otettava. Mutta sinne järjestetään opastettuja kiertoajeluja. Lähtö oli aika lähellä bussiasemaa. Läheltä bussiasemaa sain myös erittäin halvan hotellihuoneen, muistaakseni vain 60 dollaria. Ei tietysti ollut mitään luksusta. Silloisen kurssin mukaan oli ehkä vain noin 40 euroina.
Kerron lisää, jos tulee mieleen.

Elvis fani

Virkamiesnainen, tarttuiko matkaasi mitään matkamuistoa Elviksestä ? Varmaan siellä on mahdollisuus ostaa jotain Elvis-muistoja.

virkamiesnainen

Voi, vaikka mitä ihania Elvis-matkamuistoja. Esim. jääkaappimagneetti, jossa Elvis äitinsä ja isänsä kanssa ja Elvis-nilkkasukat (Elviksen kuvalla varustetut).
Ja kun kuvautin itseni siellä (tiedättehän tämän kaupallisen toiminnan kun saa kuvauttaa itsensä hyvään hintaan), niin yhdelle Elvis-fanille kelpasi joka minun valokuvani ko. kohteessa. Kuvia oli siinä paketissa useampia, etten ainoaani joutunut antamaan.
Vielä muistui mieleeni, että siellä oli erillinen osasto Elviksen autoille.
Kuulin että paikan kopiota oltaisiin suunnittelemassa jonnekin Eurooppaan.

tupu

Voi kun ihanaa. Muistan aina, enoni oli neljä vuotta vanhempi kuin minä ja meillä oli hirveä kina siitä, kumpi on parempi, Robertino Loretti (en oo varma oikeinkirjotuksesta)vai Elvis. Löysinhän minäkin Elviksen aikanaan, mutta kaukana
jälkeen Beatlesin. Nykyään kadehdin vanhaa kaveriani, joka asuu Liverpoolissa ja viettää juhlia Beatles-museossa. Sainpa kutsun sinne ja vielä menenkin, samoin Gracelandiin. En toki kumpaankaan paikkaan pelkästään museoiden takia.
Tulee mieleen, näistä museopuheista, ollaankohan
me mummot jo ihan homeessa? Mulle kyllä käy rock´n
roll edelleen.

Uusi täällä (2)

Eräistä henkilöistä tehdään hittituote,rahasampo.
Isot yhtiöt syöttää julkisuuteen vetäviä tarinoita,kivoja yksityiskohtia.Joten tuskin osaamme edes arvata,millainen ihminen oli tämä
kestotähti todellisuudessa.
Minua on ihmetyttänyt näiden megatähtien liian aikainen poismeno. Onko syynä kynttilän poltto molemmista päistä tuhon syy ? Äkkiseltään ihminen jolla on satoja miljoonia tilillä, voisi käsittääkseni elää ilman huolen häivää.

Amerikan mittasuhteet on valtavat. Aikoja sitten kuollut artisti tienaa enempi,kuin kaikki Suomen esiintyjät yhteensä.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat