Aurinkomatkojen kesä 2012

Ile

Aurinkomatkojen sivuja selaillessani ensivaikutelma oli että tarjonta on muuttunut melko paljon. Kaikki varsinaiset kaupunkikohteet puuttuivat, tulevatkohan ollenkaan tarjontaan. Kertokaa jos tiedätte.
Samoin mm. Kiina ja Malta ovat poistuneet ja ymmärrettävämmistäistä syistä Japani ja Tunisia. Lisää tarjontaa näyttäisi olevan kiertomatkoissa. Aurinkomatkat on myös lopettamassa painetun esitteen tuottamisen.
Mitä mieltä olette linjanmuutoksesta?

Sivut

Kommentit (23)

matkaaja

Onko niin että kesä 2012 olisi nyt jo myynnissä? Siis kokonaan.
AMllä ei tule olemaan paljoa kaupunkimatkoja, ei ollut ennenkään, syynä se että ihmiset ostavat sellaiset suoraan netin kautta. Turha maksaa mitään AMlle, ne on kalliimpia ja pieni hotellitarjonta. Jo piktään olen ostanut kaupunkilomamme nettitoimiston kautta.
Tänä aamuna aamuteevessä oli juttua tulevaisuuden matkoista (valmis) ja totesivat että viime hteken edulliset matkat tulevat vähenemään rajusti, nyt on jokin uusi tyyli siinä suhteessa, tarkemmin en tiedä kun ei ollut aikaa koko juttua kuunnella.

lukija

Ei löydy AMn sivuilta kaupunkilomia muuta kuin Barcelona ja Tukholman maraton!
Onkohan niin että vielä ei ole hinnat ja muut selvillä eikä esitekään ole ilmestynyt?
En oikein usko, totuus voi olla se että SMT:ltä perimänsä kaupunkilomat (siellä oli paljon kohteita ja räätälöityä palvelua sai) eivät meneet kaupaksi?
Ihmiset ostavat matkansa suoraan netistä, ei siihen matkanjärjestäjää tarvita.Kielitaidottomat tietysti tarvii opastusta mutta se joukko taitaa olla aika pinei.

tupu

Painetun esitteen lopettaminen on surullista.
Sen ilmestyminen on aina ollut juhlahetki minulle.
Sitä vaan on niin kiva selailla ja samalla
suunnitella ja haaveilla. Netti ei koskaan
korvaa sitä!

Musta paha

Harmi sinänsä,tuo muhkean esitteen loppuminen.
Toisaalta sarjan arvo voi kasvaa tämän johdosta.
Olen tallentanut näet kaikki pääesitteet ja kasa on korkea.

Tuo AM siirtyy hinnoittelussa samaan malliin,millä lentoyhtiöt on lippujaan hinnoitelleet. Eli hinnat hyppelee kysynnän mukaan. Ilmeisesti alkuhinta on edullinen (mainosarvo) Sitä mukaa kun kysyntää tulee kone nostaa hintaa muutamalla kympillä.Aikaiset ostajat ehkä hyötyvät, lähtöpäivän lähestyessä kallistuu.

Esitettä odotellessa

Kyllä painettu esite vielä ilmestyy, ainakin kesän 2012 kohdalla. Minulle tuli viime kuun lopussa tekstiviesti, jolla sain \"tilata\" esitteen kotiin. Ilmestyy tässä lokakuun puolivälin aikaan. Minua kiinnostaa tuo uutinen äkkilähtöjen vähenemisestä, katselin kohteitä vähän sillä silmällä jos järjestäisin loman sopivasti ja kohteeseen olisi vielä äkkilähtöjä jäljellä...

uutta systeemiä

Ens kevään ja kesän luettelo vissiin tulee,mutta jäi sellainen mielikuva että kiinteät hinnat puuttuu. Eli hinnasto täytyy hakea netistä ja seurailla missä taso kulkee. Tiedotteen mukaan hinta \"elää\" jopa päivittäin.

Tirlittan

Esitettä on huomattavasti nautinnollisempi selailla kuin nettiä.
Positiivista on tuo kiertomatkojen lisääntyminen ja onhan Aurinkomatkoilla tämä lento+hotelli osio.

Miiru

Sain eilen kotiin AM:n esitteen. Jotenkin jäin kaipaamaan sitä hinnastoa. Lennoistakin mainittiin vain esim. lennot perjantaisin. Tää on nyt tätä nykyaikaa. Sääli. Kaikki ei osaa käyttää nettiä eikä kaikilla ole tietokonetta kotona.
Kohta varmaan toimistotkin häipyy.

ticotico

Hei!

Jep, AM esite tuli eilen.
Hinnastoa minäkin kaipailin, nyt oli vain esim. Kreeta hinnat alkaen 395 jne.

Kuvat olivat toki hienoja ja olihan kuvasto kevyempi,kiertomatka osio oli kiva. Mutta ehkä tämä on nyt meikäläiseltä sitä \"muutos vastarintaa\" ja ei auta kun totutella.

Minusta on vain ihana iltaisin tutkailla painettuja matkaesitteitä tai fiilistellä hetki kahvikupposen äärellä matkakuvastoa selaten :)

Esitettä odotellessa

Pettynyt olin minäkin, kun esite sitten tuli. Kohteista oli mainittu hotellit, mutta ei muuten paljon sen enempiä. Sitä olisi mukava ollut selailla tee kupposen äärellä ja tuumailla olisiko tämä kohde sittenkin se, jonne matkustetaan. Nyt vain luki, että lue netistä tarkemmin. Taidan kuulua minäkin tähän muutosvastarintajoukkoon ja laitan palautetta aurinkomatkoille : )

Uusi täällä (2)

Aurinkomatkojen linjamuutos on sikäli väärä,että nyt ei huomioida asiakasta vaan palvelee rahaa ja tulosta.Kiristyvä kilpailu ehkä pakottaa tähän.
Ehkä. Nyt sitten kilpaillaan tilanne nollatasolle.
Lopputulos lienee että matkatoimistot lopettaa yksi toisensa jälkeen kun matkaajat hakevat kaikki palvelut netistä.

Erään aikakauden ilmiö.

Ile

Kyllähän Aurinkomatkat teki kerralla ja ehkä pakon edessä kovan linjanmuutoksen. Hinnoitteluperiaate muuttuu, kaupunkikohteet poistuvat, esite supistuu ja vuoden kuluttua kuulemma loppuu kokonaan. Eli ennen suomalaisten makuun suunniteltu tarjonta muuttuu samanlaiseksi kuin TUI-konsernilla (Finnmatkat).
Nähtäväksi jää menestuukö maailmanlaajuisesti pieni Aurinkomatkat kansainvälisten puristuksessa samanlaisella konseptilla.
Finnairhan muistaakseni omisti aikanaan myös Finnmatkat ja myi sen ulkomaille. Finnairin, siis Aurinkomatkojen omistajan, tulosvaikeudet tietäen Aurinkomatkojen on pakko onnistua tässä linjanmuutoksessaan.
Toivon todella että saamme pitää täysin suomalaisen matkanjärjestäjän.

mummeli

Pettynyt olen minäkin uuteen esitteeseen. Vaikka paljon matkoja selailen ja suunnittelen netissä, on aina ollut mukava tehdä lopullinen päätös, kun on ensin lukenut esitettä ja vertaillut siellä kohteita ja hotelleja. Olen myös pyrkinyt käyttämään aina kun mahdollista Aurinkomatkoja juuri siksi, että se on suomalainen matkatoimisto ja mielestäni niin paperiversio kuin nettisivut ovat olleet selkeimmät ja antaneet parhaiten ne tiedot, joita olen tarvinnut. Nyt ei tuntunut mukavalta, kun selaili uutta esitettä. Kai tämä sitte on muutosvastaisuutta ja tähän tottuu, kumpa vaan Aurinkomatkat pysyisi suomalaisena toimistona!

WCHC

Oma kotipaikkakuntani, vajaa 70 000 asukasta, menetti jo vuosi sitten ison matakatomiston, jonka asiakkaana itsekin olin ollut kolmisenkymmnentä vuotta. Samalla loppuivat myös hyvät asiakaspalvelusuhteet.Oli tosi harmi. Meilläkin on erityistarpeita, joita ei voi hoitaa netin kautta.

Kaktus

Matkakohteiden tarjonta on kaventunut myös Aurinkomatkoilla niin kuin muillakin matkanjärjästäjillä viime vuosina. Niitä kohteita jotka olivat esitteissä 15-20 vuotta sitten ei ole ollut enää vuosikausiin. Tarjonta on siirtynyt rantakohteisiin, vain muutamia kaupunkikohteita löytyy.
Jos kaipaa eksoottisia kohteita, niitä löytyy Aventura matkatoimistolta, esim Chile-Argentina-Uruguai, hinta vain 2990 € yhh-lisä 490€, perillä 9 yötä, lentoineen 11 yötä. Hinta ei ole mielestäni kallis kun ollaan kiertomatkalla. Luulen kuitenkin että tulen viihtymään matkalla.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat