Air Finlandin satusetä puhelee pehmosia

Aina jotain puppua

Miksi Air Finlandilta kuulee aina vain jotain puppua?

Firman tj:n mukaan bussimatka Antalyan kentältä Alanyaan kestää 4 tuntia kun se todellisuudessa on useiden taukojenkin jälkeen aika tarkalleen tasan 2 tuntia.

Toisinaan koneet on \"huollossa\" koko kesän vaikka ne lentelee muualla Euroopassa.

Totuus on todella vaikea taitolaji.

http://www.iltasanomat.fi/matkat/matka-alanyaan-lyhenee-kolmisen-tuntia/...

Sivut

Kommentit (27)

Musta paha

Liekö tulkintavirhe lehdellä vai kirjoittajan pääkopassa.

Lento 2,5 h bussi 1,5 h on 4,0 h(neljä)

Nyt bussimatka jää lähes pois, eli selviää liki kolmen tunnin matkaajalla.

Aika kentällä ja lennoilla vaihtelee puolisen tuntia että turha alkaa sekunttikellolla asiaa vääntämään.

Lisäksi: Säännöt kieltävät saman asian julkaisun useilla palstoilla. Että rajaa kiukkusi kyseistä yhtiötä kohtaan ja lopetta asiaton mustaaminen.

Jokke

Mikä ihmeen lento 2.5 tuntia???
Lento kestää saman on se sitten Antalyaan tai Alanyaan ja bussimatka Antalyan kentältä on parisen tuntia toisin kuin väitetään.

Musta paha

Air Finland ottaa ensi keväänä käyttöön uuden kentän Turkinmaassa. Tämä lähes poistaa bussimatkan ja lyhentää lentoa hivenen. Ainoa harmi on että kenttämaksu saattaa nostaa lipun hintaa,toivottavasti ei hirveesti.

Uudella kentällä on nimikin,mutta ei pysy mielessä.

Nuo antamani lukemat oli tarkoitettu eräälle,
joten kärjistin asiaa. Bussimatka kuitenkin Alanyaan noin varttitunti.

kuulostaa hyvältä

Kentän nimi on Gazipasa. Ollut noin vuoden käytössä. Air Finland on vissiin eka Suomalaisyhtiö joka ottaa tuon käyttöön. Kiitorataa 1800 metriä joka riittää näille Airbusseille. Suunitelmissa on kentän kiitotien jatkaminen. Kentän lyhenne GZP.

Air Finland holideys alkaa lennot maaliskuussa ja viikon hinta alk.269 e Kohteessa on omatoimimatkaajille laadukkaita hotelleja 20-30 e vrk

Gazibasa

Lennetäänkö Air Finlandin kaikki lennot sitten jatkossa turkkilaisilla Airbusseilla nykyisten omien Boeingien sijaan?

Tällä viikolla ainakin turkkilainen A320 lentänyt Air Finlandin lennot Suomesta kun omat koneet vuokrattu ulkomaille.

siipiveikko

Hyvin mahdollista. Tosin tuo kenttä riittäisi myös omille koneille. Mutta yhtiö tekee tulosta ja minulla ei ole mitään kuvaa esimerkiksi kenttämaksuista,eli onko hinta halvenpi kuin ulkolaisilla. Polttoaine on yksi,mitä mahdollisesti tuetaan enempi kuin muualla.
Koneiden liisaus on hyvin yleistä.Jopa Finnairkin käyttää niitä. Oleellista on saada lentotunteja paljon ja tyhjänälentoa vähän.Eli kalusto tuottamaan.
Jollain voi olla ennakkoluuloja Turkilaisyhtiön
koneista. Ne on kuitenkin samaa,millä muutkin lentää ja tehtaan huolto vastaa koneiden turvallisuudesta ja lakisääteisistä asioista.

siipiveikko

Sieltäkin... Turha kärjistää asiaa.Tehtaan valtuuttama huolto. Finnair huollattaa jenkikalustoa aasiassa, eli samankaltainen tilanne.
Tosin kaikki tieto muuttuu, eli jos tunnet nykytilanteen,niin kerro,ja jätä nuo kapakkavitsit toisaalle. Rupeaa tuntumaan että kielto ei toimi eräällä....

Matkaaja

Jaahas mitahan jenkkikalustoa se finnair aasiassa huollattaa, koko firmalla kun ei ole kuin nelja jenkkikonetta, ja namakin ovat vuokrattuja B757 koneita.

Finnair huollattaa airbussinsa aasiassa ja nama eivat todellakaan ole jenkkikoneita.

El Condor

Ei kannata Siipiveikon puheista piitata. Paljon luulee tietävänsä, mitään ei tiedä. Lähikapakassa nuo jutut varmaa menee täydestä.

Late

El Condor, Siipiveikko on kuitenkin asiallinen kaveri. Ole sinäkin.

Anteeksi tämä sivukommentti. Itse asiasta eli Air Finlandista en tiedä tarpeeksi, mitä nyt olen ehkä 10 kertaa firman koneilla lentänyt. Niissä kerroissa ei mitään valittamista.

Pojo

Gasipaza,jokke ja aina jotain puppua nimimerkeille. Teidän kirjoituksista näkee, ettei oikeaa tietoa ole ,vaan tarkoitus on ilmeisesti mustamaalata kyseistä yhtiötä järjestelmällisesti.

a) vko:lla 42 ei air finlandin lentoja ole lentänyt kukaan turkkilainen. Muutaman lennon finnair näyttää tehneen A320 koneella. Omat koneet näyttivät olevan liikenteessä yhtiön omilla lennoilla, ei siis vuokrattuna mihinkään, joten oiskohan ollut enemmän kysymys siis hyvästä kysynnästä ja kausien päällekkäisyydestä, kuin mistään muusta.

b) Air Finland operoi B757-200 koneilla, eikä Airbus kalustolla. B752 on suorituskyvyltään oleellisesti parempi kone, kuin vastaavat tyypit Airbusilta. Mm pystyy lähtemään lyhyemmiltä kiitoradoilta, kuin kilpailijansa. Näin ollen kalusto on jopa ihanteellisempi kyseille kentälle kuin AB:t.

C) Mitä matkaan vanhalta kentältä tulee, olisiko näin, että se pahimmillaan voi kestää tuon n. 4h koneesta siihen viimeiseenkin hotelliin/alyan keskustaan...Kokemusta itsellä niin 2h matkasta, kuin myös tuosta lähes 4h matkasta. Voisiko tässä olla syy, jonka vuoksi myös Air Finland ilmoittaa matka-ajaksi lähes 4h?

D) Olisi erittäin hyvä ottaa ensin selvää asioista ja tietää mistä kirjoittelee, ennen kuin postailee mitään.

pojolle

Lainaus:
- Lähes neljän tunnin bussimatka Antalyan kentältä Alanyaan lyhenee nyt reiluun puoleen tuntiin, kertoo Air Finlandin toimitusjohtaja Mika Helenius.

Ja Air Finlandilla muka koneen ovelta pääsee hotelliin puolessa tunnissa? Höpö höpö.

Air Finlandin johtaja tarkoitushakuisesti väittää että 4 tunnin BUSSIMATKA lyhenee puolen tunnin BUSSIMATKAAN vaikka se on puppua.

Ollaan hiljaa vaan

Tänään piti olla ensimmäinen lento mutta Air Finland on ihan hiljaa asiasta eikä ainakaan tänään ole lentoa ollut. Myöskään ensi viikolla lähdössä oleville ei ole asiasta mitään tiedotettu.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat