Ruoka maittaa reissuilla

auringon lapsi

Liikunta ja meriilma on ehkä yksi syy. Toinen mahdollisesti on tekotapa. Erityisesti liharuuissa. Suomessa lähes kaikki ravintolat pelaa pakasteannoksilla, niin siinä ei pihvit pääse oikeuksiin verrattuna lomakohteiden rauhalliseen,pitkään kypsytysaikaan ja tuoreista lähtökohdista.Lisäetuna tuolla hallitaan maustamisen niksit hyvin. Salaateissa tuoreus pelastaa lopputuloksen.Niitä ei kiikutella pitkin maata keskusliikkeiden autoilla vaan paikallisista puutarhoista kasataan menekin mukaan.

Eli, onko lisää syitä tähän painonvartioiden ongelmaan.

Erittäin miellyttävä asia joka tapauksessa

Sivut

Kommentit (16)

Ulpukka

Mainio näkökulma Tirlittanilta, pidän myös valmiiseen pöytään kävelemisestä.
Punaisen lihan syöjä en ole, mutta kasviksia vihanneksia ja hedelmiä löytyy lomakohteista tuoreina ja monipuolisina.Ihan pelkkää kasvisruokaakin on tarjolla melkein kaikissa ravintoloissa ja se on yksi tärkä pointti asiakasta ajatellen. Kala ja äyriäisherkkuja on myös kohtalaisesti, vaikka kalaruokien hinnat ovat kalliimpia varsinkin Välimeren maissa.Tykkään silti herkutella ja lomalla juuri ruokaan tuleekin satsattua .

Kaktus

Aloitukseen voisi myös liittää kysymyksen: missä maassa saitte parasta ruokaa ? Minun matkoillani paras ruoka on ollut Abu Dhabi Hilton hotellissa. Ruoka ei mielestäni ole matkoilla se tärkein asia mutta onhan mukavaa istua valmiiseen pöytään. Miten ruoka maistuu, riippuu siitä miten \"hirveä\" nälkä sattuu olmaan.

paheista paras

Kun istuu seitsämän tuntia toimistossa niin eipä tuo ruokahaluja piristä. Monet menee päivän kahvikupposills ja kevytjugurtilla.

No lomalla on lupa irrotella,tuhlata,nauttia.
Eli kyllä siinä ruoka kelpaa. Hyvin tehtyä ja poikkeaa piristävästi kotimaan eineksistä.

Sitä en lähde veikkaamaan, onko kyse laadusta kokonaisuutena vaiko muut tekijät.

Tuollainen 3-5 kiloa lisää kahdenviikon reissulla.
Voi meitä pullukoita.

Jussi

Ehdottomasti paras ruoka mitä olen koskaan syönyt oli Brasiliassa Maceio nimisessä kaupungissa kalaravintolan kalapata. Kahden hengen annoksesta olisi riittänyt ainakin neljälle. Henkilökunta oli tosi ystävällistä.

korusana

No aivan varmasti.(otsikkoon viitaten)

Olen niitä onnekkaita että painoongelmaa ei ole.
Voin lähes huoletta herkutella kaikkea hyvää,ja niitähän riittää kun harvoin pääsee matkan päälle ilman velvotteita,eli ei yhtiön asialla.

Ruokakulttuuria

Ei kai sitä nyt matkalla jouleja lasketa!
Minulle ja meille maan ruokakulttuuri matkoilla on tärkeä. Illallispaikan valinta on ennakointia vaativa ;)

kulinaristi

Kulinaristilla ja kulttuurin kuluttajalla myös ruoka on kulttuuria. Maailmalla liikkuessa ruokaelämykset ovat yksi osa matkaan kuuluvaa nautintoa. Paikallisia ruokia tulee maisteltua ja tylsät pihvit eivä tule kyseeseen mikäli puhutaan perinteisestä pihvistä (suomalainen pihvi). Liharuokia toki rakastetaan, lisäkkinä juureksia ja kasviksia.
Erinomainen viini on se ehdoton ruokajuoma, mielellään paikallinen jos mahdollista.
Kotioloissa joudun ruokailemaan paljon \"ulkona\" ja ruokaa en laita arkisin kovin usein kotioloissa jotää ruokaa.en en matkoilla vapaudu hellapoliisin roolista, onnekis. Seuraava reissu, muutama päivä, mukavaan eurooppaliseen pääkaupunkiin ja siellä muun ohella myös hyv

Kokemusta

Kotona laitan perusruokaa, ja kun sitä tekee velvollisuudentuntoisesti joka päivä, niin kyllä \"ulkona\" syönti on ihanaa lomalla. Ehdottomasti upeimmat buffe-pöydät olen löytänyt Israelissa. Rakastan myös kasvisruokaa sekä erilaisia kakkuja, ja niitä löytyy israelilaispöydistä monella tapaa valmistettuina (sekä kasviksia että kakkuja). Olen aivan retkahtanut paikalliseen juustokakkuun, jota saa aamiaisella, ja olen yrittänyt jäljittää reseptiä. Nöyrryin kerran pyytämään kakun reseptiä hotellin kokilta, mutta vastaus oli jyrkkä \"no\"!

Tupu

Oletteko käyneet Makedoniassa, Ohridissa? Mielestäni ihana paikka ja valtavat ruoka-annokset, liiankin. Mutta, vaikka ruokailimme monissa eri paikoissa, ei makuelämyksiä löytynyt. Ei suolaa, ei mausteita. Kummallista, kun on kuitenkin Kreikan naapuri, vai olenkohan menettänyt makuaistini?

kulinaristi

Makedonia ei tuttu mutta Balkanin alueen ruoka kyllä jossain määrin. Mitä Kreikkaan tulee ei sielläkään ruokaa osata maustaa vaikka esimerkiksi yrttejä on saatavana vaikka kuinka. Mitkään tuliset idän mausteet ei perinteisiin kreikkalasiin ruokiin toki edes sovi.
Ruoka-annokset tuppaavat olemaan liian kookkaita missä vaan näin naisihmisen näkökulmasta. Mutat jos mukana on kasvista lisäkkeenä, se tietysti keventää.
Makedonia on listalla kun ensi kesäkauden lomakohteita katsellaan, Kreikka unohdetaan nyt, saavat purra mussakansa ihan itse.

Marjuska

Parhaat ruokakokemukset ovat Intiasta jossa on hyvin maustettuja kasvispohjaisia ruokia sekä kanaa. Parhaat aamiaiset,hedelmät sekä jälkiruoat olen saanut Tansaniassa ja Keniassa jossa aamiaiset tehdään toiveen mukaan, räiskäleitä, erilaisia munakkaita, ja hedelmät ja mehut on omaa luokkaansa ja jälkiruokina näistä eksoottisista hedelmistä tehtyjä piirakoita ja salaatteja. Italiassa olen saanut myös hyviä jälkiruokia, kaikenlaisia jäätelö ja jogurttipohjaisia tekeleitä sekä tiramisu.
Herkuttelun puolelle menee lomilla ja kun ei itse tarvitse tehdä - sekin vielä.

makujuttu

Joku oli heittänyt hyvän totuuten aiemmin täällä.
Nälkäisenä kaikki on hyvää.
Myöskin juomapuolessa toimii sama kaavio.Siitä eräs lyhyenlyhyt juomaketju.
Poika kantaa tarhasta suoraa puusta poimimiaan appelsiineja. Toinen poika halkaisee hedelmät ja käsikäyttöisella mehupuristimella likistää mehut juomalasiin. Noin kaksi appelsiiniä ja lasi täys.
Oli kertakaikkiaan taivaallisen hyvää,kun retkibussista pääsi tienvarsilevikkeelle jalkoja oikomaan ja sai tuollaisen lasillisen huulilleen.
Yllättävän viileätä,täyteläistä. Ei sivumakuja,eikä lisäaineita niinkuin kotimaan purkkimehussa.
Pojat toimi fiksusti.Mehua ei puristettu ennakolta vaan aina se mitä tilattiin.

Reipasta toimintaa ikäryhmältä noin 13v

oma hohdonsa

Kaikkea tulee testattua. Mutta huippuhulppea illallispaikka jenkkiristeijän suojissa ei saanut minua innostumaan. Kaikki toimi hienosti,osaava miestarjoilia oli pöydän ääressä seuruetta palvelemassa, viinilasit oli aina täytettynä, joka suullisen jälkeen uusi tasokorotus.Ateriakokonaisuuteen kuuluin aika mittavasti kaikkea hyvää,astiat ja työkalut vaihtui useasti, että kyllä hemmoteltiin. Siinä aikaa vierähti reilut kaksi tuntia. Homma pelasi kuin laatukello. Ei mitään
moitittavaa,huomautettavaa. Mutta ei huippuunsa viety touhu purrut minun luonteeseen.
Varmaan monet nauttii tuollaisesta,mutta en taida ottaa uusintaa.

Kaikkea tulee myös maisteltua.Mutta ei kaikki maistu edes reissulla.Joissakin pilasi outo maku,mauste.Eräissä ilmeisesti ennakkoluulo,mutta oma viehätyksensä oli arvuutella että mitä me syödään.Eräät liharuuat,tai hedelmät, jäi tunnistamatta,mutta mitään tautioireita ei koskaan.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat