Missä lomakohteessa on mielestänne hinta laatusuhde kohdallaan?

Late

Puhutaanko kuitenkin vielä rahasta, hyvät palstalaiset? Kiinnostaisi tietää, missä talviajan lomakohteessa teidän mielestänne saa rahalle parhaiten vastinetta?

Sivut

Kommentit (17)

Arvi

Ehdottomasti Dubaissa. Tonneja palaa kun kaikki on niin halpaa. Jos joku kultakoru maksaa Suomessa tonnin niin saman korun saa sieltä 250-350 eurolla.

Igors

Johan heitit Late pahan kysymyksen. Tosin ainakin itse painotan tuota....teidän mielestänne...

Itse lähestyin kysymystä siten että ajattelin matkakohteita joihin mielelläni matkustaisin uudelleen. Niin, ja jos uudelleen jonnekin menisin niin silloinhan se on minun mielestäni ollut hinta/laatusuhteelta aivan oikea valinta.

Valintojani olisi Vietnamin Saigon/ hoi An ja Sri Lankan Beruwela. Kumpikin paikka täytti odotukseni ja matkan \"hinta/laatu\" oli sitä mitä odotinkin.

Perustelujani voi katsoa matkakertomuksistani Paikka Auringossa sivustolta.

Ulpukka

Vastaan myös vain oman näkemykseni mukaan.
Dominikaanisessa Tasavallassa on Punta Cana niminen lomakohde.Se on minun ykköskohde, toistaiseksi.Tukikohtana on hulppea siisti hoidettu hotellialue pikkuruisine neljän asunnon taloineen.

Ruoka on seisovien pöytien parhaimmistoa ja tilausravintolatkin löytyy.Herkkuja on jokaiseen makuun, mehut puristetaan eksoottisista tuoreista hedelmistä ja tarjoillaan jäiden kera.

Saarella on paljon mielenkiintoisia retkikohteita, ihmiset ovat karibialaisen rentoja ja mukavia.Tästä minä tykkään.Kokemusta neljän reissun verran, joista Puerto Plata ja Samana ovat myös tuttuja.

Pidän myös Sri Lankasta, mutta hinnat ovat tsunamin jälkeen lähteneet huimaan nousuun.

Kaktus

Tokiossa, Osakassa, Kiotossa ja muutamissa muissa Japanin kaupungeissa, Pekingissä, ainakin keskustan alueella, Havannassa (niin uskomattomalta kuin se tuntuukin) Dubaissa ja Abu Dhabissa tietenkin.

Tirlittan

Tekisipä mieli jälleen kerran ja vaihteen vuoksi vetäistä tähän se Pietari.
Se ei kuitenkaan taida pitää paikkaansa sillä Pietarissa saa pikkurahalla todella korkeatasoisia elämyksiä. Eli laatu on korkeampi kuin hinta.

korusana

Kyllähän täällä eräs aina hihkuu halppismatkoina noita idän suunnan kohteita. Vaikkakin pilkkamielessä,niin on kuitenkin niitä harvoja asioita mikä pitää paikkansa.Ristiriitaa tietysti aiheuttaa että Moskovassa on eräät maailman kalleimmat hotelliyöpymiset. Saahan Pietarissakin rahaa poltettua mutta ilman isompaa elämöintiä kohtuuhintainen. Linjapiili,juna,laiva, matka on lyhyehkö,sopuhintainen. Kohde on historiasta kiinnostuneelle varsinainen taivas. Muutamalla kolikolla pääsee tutkailemaan palatseja, entisajan ison rahan loistoa. Eikä kirkonmiehetkään on jättäneet rakentamista.Mahtavia mahtipontisia,taidolla tehtyä käsityötä. Mittasuhteet saa Suomen kirkot näyttämään maitolaitureilta.
Hallintotavasta johtuen pääosin kohteet on erittäin hyvässä kunnossa. Näissä sekä museoissa on huipputaidetta,upeita esineitä, koruista käyttötarvikkeisiin.
Ei mikään rantalomakohde,mutta suosittelen.

Tirlittan

Korusanahan tuon jo aika tyhjentävästi perustelikin, minulle ei enää paljon lisättävää jäänyt.
Paitsi tietenkin ruoka, Pietarissa saa erittäin hyvää ruokaa pikkurahalla, tarjolla on niin venäläistä kuin kansainvälistäkin murkinaa.
Korkeatasoisia teatteri ja tanssiesityksiä niin ikään pikkurahalla.

Yksityiskohtaisempia vinkkejä löytyy tuolta Kokemuksia Pietarista ketjusta.
Menkää itse ja kokekaa, voitte yllättyä.
Aina Pietarista palatessani minulla on ollut tunne, että enemmän sain kuin mitä rahassa menetin.

vakikävijä

Liettuassa, etenkin Vilnassa, on kaikki edullista verrattuna kotimaahan ja muihin baltian maihin. Laatu on huippuluokkaa, ruoka hyvää, palvelu hyvä.

Ile

Riippuu toki paljon siitä mitä hintaan laskee. Kaukoidässä on hyvä hinta-laatusuhde, mutta lentomatka tietenkin maksaa. Edullisin kevyt katulounas minulla on ollut Sanyan kaupungissa Hainanin saarella: Eräänlainen wrap ja mandariini jälkiruoksi yhteensä 15 senttiä. Maukas oli ja terveinä säilyttiin!

Olen aiemminkin tällä palstalla suositellut Istanbulia. Lyhyt ja edullinen lentomatka. Kohtuuhintaiset majoitukset. Valtavasti ja kaikenhintaista ostos- ja ravintolatarjontaa.

Myös Saigon ja Peking sekä Guangzhou (Kanton)samoin kuin Bangkok ovat mainioita kohteita hinta-laatusuhteeltaan.

Kokemusta

Dubai. Itse matka kohtuullisen hintainen, jos ja kun haluaa talvella aurinkoon. Myös paikallinen hintataso niin edullinen (ruoka, vaatteet), että aikoinaan eivät mtkalaukut riittäneet, vaan pariinkin otteeseen piti ostaa uusi matkalaukku.

Marjuska

Olen Igorsin kanssa osin samoilla linjoilla, jos mieli tekee palata kohteeseen uudelleen niin hinta/laatusuhde on kohdallaan olipa se sitten halpaa tai kallista. Toinen kriteeri on että lomalta palaa tyytyväisenä takaisin tai että ei haluaisi vielä lähteä kotiin.
Parhaita kriteerit täyttäviä itselleni ovat olleet ohjatut matkat tai kiertomatkat, lähinnä vaellus- tai luontomatkat. Niissä ei koskaan ole tullut tunnetta että rahat menivät turhuuteen.

minä vaan

Minun mielestä taas Dubaissa on vaatteet ihan samoissa hinnoissa kun Suomessa. Basaareista saa halvemmalla vaatteita, mutta sieltä en koskaan löydä mitään eikä ole mun tyylisiä vaatteita siellä. Teen ostokseni ostoskeskuksista ja vaatteet tosiaan ihan Suomen hinnoissa, varsinkin jos on joku liike, joka myös Suomessa niin helppo verrata hintoja. Kullan ja korujen hinta yleensäkin on noussut vuosien varrella eikä ole ollenkaan niin edullisia kuin vaikka 2000-luvun alussa.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat