All Inclusive-hotellit. Mitä mieltä ja miksi?

Ulpukka

Itse sekä käytän ja en,riippuu mitä reissultani kulloinkin haen.Välillä vietän lokoisaa lomaa uiden ja nauttien auringosta. Silloin all inclusive on oiva valinta.
Näissä hotelleissa on myös a la carte-ravintolat, joissa voi tilata mieleisensä aterian,jos haluaa nauttia illallista vaikkapa kynttilän valossa.
Lapsiperheille täyshoito-hotellit ovat paras vaihtoehto.
Kuulin juuri hiljattain kahden pikkutytön keskustelun, jossa he kehuivat kilpaa, kuinka joka päivä saa syödä jätskiä niin paljon kuin jaksaa.Varmasti ihanaa.
Myös vanhemmille ja liikuntarajotteisille täyshoito on helppo tapa viettää huoletonta lomaa.
Itse en hevillä lomillani kokkaa, joten huoneistohotellit eivät ole minun juttu.Täyshoidosta huolimatta yleensä pyyhällän myös kylillä katselemassa, millainen meininki on missäkin.
Ja onko all inclusive sitten jotenkin erikoista,minusta ei, mutta kertokaa.

Kommentit (10)

korusana

No eipä todella mitään erikoista. Johan pikkukakruna ruotsin laivoilla ronkittiin seisovasta pöydästä herkkuja ja mässäiltiin. Tietysti vivahdeeroa löytyy maksutavassa ja ajassa. Mutta peruskaava on sama. Kokki pistää pöydän koreaksi ja vaihtoehtoja vieri viereen.

Tuon hyödyntäminen riippuu kohteesta ja porukasta millä ollaan liikkeellä. Joissakin maissa missä kielen ymmärtäminen on arpapeliä, niin tuollaisesta pöydästä voi totutella eksoottisiin
ruokalajeihin.Pienellä varauksella suosittelen tenavaperheille ja vanhuksille joille kotimaan kielikin on hankalaa, muista kielistä puhumattakaan.

kylmä luonne

Yleensä vaihtelua riittää valikoimissa ja mehut,olut,viinit päälle niin tulee edullisen hinnan johdosta otettua. Alle satanen viikko,pidän kohtuullisena. Eikä tuo harmita vaikka jossain muuallakin kävisi herkuttelemassa.

-lämpötyyny

Olen aikaisemmin suhtautunut varauksellisesti, melkeinpä kielteisesti AI-matkoihin, koska illallispaikan valinta ja aina eri ravintolan etsiminen on ollut meidän perheelle yksi iso osa myös rantalomien huvia. Nyt kuitenkin parina viime kesänä olemme ottaneet all inclusive-hotellin sille täysin \"lepolomalle\", jonka haluamme kesän päätteeksi varmaan lämpöön ja aurinkoon tehdä. Miksikö? Siksi, että silloin jää myös vesien raahaaminen pois, voi halutessaan ruokailla eri rytmissä kuin muu omakin reissuporukka, saa syötyä halutessaan vaikka pelkkiä hedelmiä tai vihanneksia ja silti - ei kukaan pakota syömään tai oleskelemaan ylipäätään vain hotellin alueella. Olemme valinneet sellaiset hotellit, jotka ovat kaupungin tai kylän keskustassa eivätkä keskellä ei mitään mikä oli kai ainakin aiemmin yksi näitten täysihoitoresorttien ongelma. Lisäksi se seikka on erittäin hyvä, että kun porukassa on nyttemmin ollut aktiivisesti treenaava urheilija, joka on tottunut syömään kolmen tunnin välein niin hermothan siinä menisivät, jos joka välipalalle pitäisi aina etsiä joku \"tankkauspiste\" erikseen :). Tämä oli siis pientä karrikointia, huom!

Kaupunkimatkat ovat sitten taas ihan päinvastoin. Ne ovat meille nimenomaan kunkin paikan kulttuuriin ja nähtävyyksiin tutustumista varten ja ruokakulttuurihan on suuri osa kulttuuria! Silloin valitsemme hotellin, josta eri hotelliarviointisivustoilla kehutaan erikseen runsasta aamiaista ja muuten valitsemme jo ennakkoon sekä tarkkailemme matkapäivien aikana kaupunkikuvasta kiinnostavan näköisiä pikkuravintoloita ja mielellään paikallisten suosiossa olevia \"kansanravintoloitakin\".
Eli siis molempi parempi niin kuin yleensäkin kaihdan ja kammoan oikein-väärin-ajattelua niinkin hauskassa asiassa kuin matkat ja matkojen suunnittelu.

Heleena

Täytyy tunnustaa etten ole koskaan ollut all inclusive hotellissa. Nyt asia korjaantuu tammikuun lopulla, kun lähdemme Kuubaan.
Jotenkin tuntuu kivalta syödä eri paikoissa. Ainakin
täyshoito Viron kylpylöissä on kurjaa. Olisi kiva syödä muuallakin, mutta säästäväisenä noudattaa näitä ruoka-aikoja. Jotenkin sitä kyllästyy niihin ruokiin. Käyköhän tässä all iclusivessa samoin?
Lapsiperheille varmaan mahtava juttu.

ticotico

Hei!

Me olemme suosineet all inclusive lomia, varsinkin kun lapset olivat nuorempia.
Pojalla on diabetes ja all inclusive on madollistanut joustavat ruokailut ja korkean hygieniatason/ruoan nopean vaihtuvuuden. (Eli ei ole tarvinnut jännittää vatsatautia, joka on diabeetikko lapselle yleensä = tiputus/sairaalareissu, toki vatsataudin saa myös all inclusive paikassa,jos huonotuuri käy.)

Eli minun kokemat all inclusve paikan
plussat:

- helpot ruokailut, tasaisin väliajoin ja diabeetikon tarvitsemaa välipalaa jatkuvasti tarjolla.
- paljon erilaisia ruokia tarjolla, eli paljon valinnanvaraa koko perheelle.
- koko perhe pääsee \"valmiseen pöytään\", eli lomaa meidän tapuksessa myös äidille.(toki miehenikin osaa kokata)
- ko. hotelleissa yleensä paljon aktiviteettejä ja hyvät iltaohjelmat.
- isot uima-allasalueet (plussaa lasten kanssa!)
- palvelu ystävällistä ja halutessa hotellista löytyy kaikki tarvittava.
- ruoat ja juomat on etukäteen maksettu, helppoa lasten kanssa.

Minun kokemat all inclusve paikan miinukset:

- jokaiseen ruokailuun ei jaksa/kannata osallistua, muuten tulee ylensyötyä.
- ruokailut saattavat olla meluisia.
- hotelliin on helppo \"jämähtää\", eli kannattaa olla itse aktiivinen ja postua hotellista tutustumaan ympäristöön.
- viikossa ruokiin \"kyllästyy\".

Eli tässä minun omakohtaiset kokemukset ja mielipiteet. Mikä sopii minulle ja perheelleni, ei taas tunnukkaan jonkun muun mielestä kivalta.

Nyt kun lapset ovat kasvaneet ja pojan omatoimisuus lisääntynyt diabeteksen hoidossa, ovat meidän matkustustapamme hieman muuttuneet ja nyt olemme majoittuneet huoneitohotelleihin. Eli jokainen tyylillään ja all inclusive valinta riippuu paljon matkustus maasta ja kohteesta ja tietysti siitä, mitä kohteessa on tarkoitus tehdä.

Suosittelen all inclusive meininkiä varsinkin lapsiperheille, mutta uskon varttuneempienkin nauttivan jos matkakohde ja all inclusve kohtaavat. Jokainenhan haluaa joskus olla ainakin hetken palveltavana ja nauttia siitä, etti koko ajan tavitse availla kukkaron nyörejä ja joskus se
\"ilmainen\" trinkkikin maistuu hyvältä :)

Lisää kokemuksiani all inclusivesta voi halutessaan lukea nimimerkilläni paikkaauringossa matkakertomuksista.

Aurinkoisia ja rentouttavia lomia kaikille tasapuolisesti, olipa matkustustapanne mikä tahansa! :)

huoh :(

Toivottavasti olet joskus, nyt ainakin päässä viiraa,anna muiden tehdä mitä tekevät,tee sinä mitä osaat.
Ärsyttää tuollaiset ihmiset ;(((

Tättis

Olen kerran ollut al. hotellissa, Kuubassa.
Maata ei tunneta kulinaristien kohdemaana.
Kaipaisin mausteita ja voimakkaampia säväyksiä.
Ruoka oli kuitenkin hyvää. Hedelmät olivat makoisia ja leivonnaiset aivan upeita.
Mutta... kaski viikkoa. Toisella viikolla alkoi jo vähän tökkiä.
Keskustaajaamaan oli nelisen kilometriä, joten emme siinä kuumuudessa käyneet kovinkaan montaa kertaa \"ulkona\" ruokailemassa.
Kuuba oli kyllä matkan arvoinen.

Toivotan parempia kokoemuksia!
Jokainen elää omien tottumuksiensa mukaan, joten
tämä oli vain minun mielipiteeni.

Ile

Joissakin konteissa, kuten vaikkapa Kuuban Guardalavacassa, all inclusive on paikallaan, koska muuta tarjontaa ei juuri ole. Usein valitettavasti all inclusive on juuri syy, joka köyhdyttää ympäristön paikallisen palvelutarjonnan. Isot hotellikompleksit tuottavat raaka-aineet muualta ja suhtautuvat vähintäinkin viileästi paikallisiin palveluntuottajiin.

Tämä ja ennen kaikkea se että paikalliset pikkuravintolat ja kahvilat ovat ainakin minulle keskeinen osa matkailuelämyksiä.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat