Tuliaiset matkoilta

ailakki

Tuotteko jotain tuliaisia matkoiltanne ja jos niin mitä? Siis jotain muuta kuin rantalomakohteiden tavallista krääsää -kotituliaiksiksi.

Sivut

Kommentit (19)

France

Kaupunkien kauppahalleissa käyn aina, sieltä paikallisia herkkuja. Mausteita tuon myös eli tuoreita. Ranskasta juustoja ja \"tuoresäilöttyjä\" hedelmiä.

Tättis

Hard Rock Cafeen paita taitaa olla se ainut
\" pakollinen\" ostos. Tämäkin alkaa olla keräilytuotteena kulanhtanut juttu jo.

Ehkä paikallinen olut kaverille ja siskolle norsu-patsas. Monta gigaa kuvia.

Aika vähäseksi on jäänyt ostosten määrä.
Mitä enemmän reissuja, sen vähemmän rompetta.
Tarpeeseen ostetaan kengät, paita ym.
Ei olla enää ostettu edes alkomatuotteitakaan.

Kokemukset ja tarinat kommelluksistani ovat parhaita tuliaisia kavereilleni.

Pst. Kengät ostin helmikuun reissulla, kun kolmantena päivänä huomasin taivaltaneeni eriparin sandaaleissa.

merkku

Tuliaiset ovat aina joko kenkiä tai vaatteita. Ei toki pelkästään shoppailemaan mennä mutta Suomen kehnon vaatepuolen tarjonnan vuoksi täytyy käyttää tilaisuutta hyväksi.

Miiru

Eipä pahemmin tuliasia. Joskus hunajaa, halvaa ja sen semmoista. Karkkia työkavereille.
Jos jotain kivaa vaatetta tai kenkiä löytyy, niin niitä. Ei enää krääsää eikä matkamuistoja.
Ai niin, ostanpas eli jääkaappimangneetteja tulee osteltua.

Marjuska

Paikallisia käsitöitä ja kankaita.
Madeiralta aivan ihania neuleita ja afrikasta on sängynpeite. Kirjailtuja koristetyynyjä aina kun löytyy. Kankaista ompelen milloin mitäkin hameista pöytäliinoihin, tosin osa on odottamassa inspiraatiota kaapissa. Kartta tulee ostettua lähes aina.

Kaktus

Tokiosta Japanese Dolls \"Kokeshi\" jokainen niistä on uniikki. Intiasta taidokkaat käsintehdyt äiti- ja lapsinorsut, Havannasta tanssiatar,puusta, sen teki hyvää englantia puhuva taiteilija, Pekingistä upea käsinmaalattu teekalusto, Egyptistä pienoispatsaat,tarkka jäljennös hautalöydöistä,Istanbulista singneerattu käsinmaalattu ruukku, Puerto Platasta punaisesta savesta tenty sing. tyttö. ja paljon muuta monista maista, ennenkuin joku ihmettelee mihin
ne sopii, niin minulla on kyllä tilaa.........katselen niitä ja muistelen, saan hyvän mielen. Maalauksia olen myös raahannut useista maista, esim. Tbilisistä vanhasta kaupungista maalattu upea taulu. Tietenkin myös liinoja ja silkkiä on tuotu, silkkiverhotkin olohuoneeseen.

Masa

Tallinnasta tulee tuotua vähän virvoitusjuomia. Naapurin ukko toi Thaimaasta eukon, se onni ei kauan kestänyt, se on nyt kuulemma jossain Vantaalla hierojana.

Igors

Meillä ei paljoakaan matkoilla tuliaisia ostella. Vaimolla on tapana ostaa yhdet, tai kahdet korvakorut ja sitten mainio magneettiesine jääkaapi oveen.

Itse ostan aina muutaman paikallisen kalastukseen käytettävän uistimen. Juu, voitte muuten uskoa että olen niillä kaikilla jopa kotimaisia kaloja saanut. On sitten kotimaisella kalastusfoorumilla ollut porukalla hauskaa kun ovat kalastusjuttuni kalasaaliin suussa nähneet mitä ihmeempiä luomuksia.

Meinasi vallan unohtua nuo lastenlapset. Vaikka vaimo joka reissulla sanoo että nyt en sitten mitään osta noille \"pikkuprinssessoille\" niin kyllähän jokaikinen kerta kuitenkin jotakin tuliaisia vaatteiden muodossa matkalaukkuun eksyy.

Martta

Meilläkin jääkaappimagneetti on vakiotuliainen. Lisäksi vaatteita ja kenkiä kaupunkilomilta. Kirjoja emme raahaa kun voi tilata Amazonista ja Alkon viinivalikoimat riittää oikein hyvin.

Ystävättäreni on hulluna kiviin ja hän kantaa tai pikemminkin kannattaa niitä miehellään eri puolilta maailmaa matkalaukussa kotiin, isojakin murikoita.

Tirlittan

Olenkohan tänään hieman synkällä päällä mutta ei sovi unohtaa myöskään tuliaista jonka olen tuonut sieluni kotimaasta eli Egyptistä.
Kuninkaiden laaksosta olen tuonut hiekkaa, tai pikemminkin aavikon pölyä.

Kotiväkeä olen valistanut että siitä ei hyvä seuraa, eikä herra hyvästi hallitse, jos tuota pölyä ei ole sekoitettu siihen hiekkaan jolla pappi minulle sen viimeisen toimituksen suorittaa!

korusana

Tunnen erään ihmisen joka on toivonut polttohautausta ja sitten velvoittanut erään ystäväpariskunnan viemään tuhkan tai osan siitä
Kreetalle ja sirottelemaan välimereen AG rannassa.

Jotenkin hassua,mutta miksipä ei.

Tirlittan.

Taas poikkean polulta mutta meitä harmittomia höpsöjä on enemmänkin.
Minäkin olen velvoittanut lähimmät verisukulaiseni siroittelemaan osan tuhkastani Niilin virtaan.

Ja ajattelepa korusana, minusta voisi tulla urbaani legenda monen sukupolven ajaksi kun aina sukujuhlissa muistelisivat sitä kuinka muoria Egyptiin rahdattiin, tullissa kiinni jouduttiin kun tuhkaa huumeeksi luultiin ja....

korusana

Ällös huoli,ei me mistään asiasta olla eksytty.
Minusta on mahtava tuliainen henkisellä tasolla että eräät kokevat jonkun kohdemaan noin voimakkaana että haluavat viedä tuliaiseksi jotain hyvin persoonallista,henkilökohtaista.

Muorikka aina varotteli,ei mitään lahjoja,riittää kun tulette.Eli kyse ei ole materiaalista vaan henkisen tason juttu.

Mitä lie sielujen sympatiaa. Ei tätä nykyajan kaupalliset ihmiset ymmärrä. Mutta minulle se on yks ja sama heidin ymmärtämiset.

Täsmennys. En ole uskovainen millään tavoin.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat