Dubai lasten kanssa?

lapsiperhe

Ajattelin kysäsistä onko käytännön kokemuksia Dubaista lasten kanssa. On tuossa muutama viikko vapaata tulossa ja hinnat tuossa loka- marraskuun vaihteessa houkuttavat.

Meidän lapset ovat 7v. ja 1v.

Pääseekö hotellialueelta (esimerkkihotelli oli 5km rannasta, Bur Dubain alueella ja nimeltään Fortune Grand) kätevästi rannalle? Rannat ilmeisesti hyviä? Onkohan tuo itse kaupunki, missä hotelli sijaitsee, kovinkin hälyinen?

Näin näiltäkin sivuilta jutun jossa kohdetta suositeltiin lapsiperheelle. (ihan lehden juttu, ei keskusteluissa)
Mutta käytännön kokemukset kiinnostavat.
Saako kaupoista esim. lastenruokapurkkeja, vellejä ym. tuolle nuorimmalle?

Kiinnostaisi tosiaan nähdä uusi paikka. Turkkiin toki pääsee myös halvalla, mutta kun marraskuun vaihteessa ollaan niin kelien kanssa saattaa olla niin ja näin. Eli tuurista kiinni.
Eypti toki myös mahdollinen, mutta Dubaihin pääsee melkein samalla rahalla.

Kommentit (5)

Kokemusta

Kätevin tapa liikkua lasten kanssa suuressa kaupungissa (esim. rannalle) on taksi, ja ne ovat Dubaissa edullisia. Lastenrattaiden kanssa liikkuminen voi olla välillä hankalaa, sillä jalkakäytävä saattaa loppua yhtäkkiä, ja ne saattavat olla paikoin huonossa kunnossa. Tietöitä on jatkuvasti, koska kaupunki kasvaa. Ruokaa, vaippoja jne on helppo löytää mistä vain. Itse olen käynyt Dubaissa monta kertaa, en tosin koskaan pienten lasten kanssa, nuorisoa on kyllä ollut mukana. Pidän kohdetta miellyttävänä, mutta kannattaa muistaa se, että Dubai on todellakin suurkaupunki.

lapsiperhe

Onko rannat Dubaissa hyviä?
Sinne kun myydään näemmä ns. yhdistelmälomiakin joissa on esim. 3 yötä Dubaissa ja 4- yötä rantakohteessa tunnin ajomatkan päässä.

Mutta jos rannat ovat Dubaissakin hyviä niin ehkei kannata satsata yhdistelmälomaan?

lapsiperhe

No tuon Egyptin kanssa on ilmeisen paljon paikasta kiinni.
Kävimme 2008 joulukuussa Sharm el Sheikhissä ja tykkäsimme kovasti. Hotellialue oli Domina Coral Bay. Hotellialue oli suuri ja todella hieno + siellä oli paljon ilmaista ohjelmaa kaiken ikäisille. Myös ruoka siinä paikassa oli monipuolista ja hyvää.

En tiedä pääseekö samalle alueelle enää suomalaisten matkanjärjestäjien kautta? Silloinen matka oli Domina Travelin, eli nimen vaihtaneen ja nyttemmin kompastuneen Alma Tourin kautta.

Rentoa lomaa ajatellen huippupaikka. Nähtävyyksiä (jos ei itse merta lasketa) emme rampanneet katsomassa. Turhan pitkät välimatkat lapsiperheelle.

Kokemusta

Rannat ovat Dubaissa hyviä. Jos haluaa viettää ihanan rantapäivän, kannattaa mennä Al Mamzar Beach Parkiin: mahtava puisto, upea ranta, erillismaksusta allasalue. Puistoon on pieni pääsymaksu. Kysykää etukäteen, ettei vain sattuisi olemaan nasiten päivä (miehet eivät silloin pääse ollenkaan alueelle).

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat