Mikä Thaimaassa kiehtoo?

virkamiesnainen

Kysyn, koska en ole itse käynyt ja moni tuntuu menevän sinne uudestaan ja uudestaan ja uudestaan. Tiedän eräänkin pariskunnan joka oli Phuketissa tsunamin aikaan, mutta ei se pitkää taukoa tehnyt heidän Thaimaa-intoonsa.
Eli jotain siellä täytyy olla?

Sivut

Kommentit (18)

muualle kyllä

Minä olen käynyt ja se oli ensimmäinen ja viimeinen kerta, ei jotenkin sytyttänyt.
En tiedä miksi siellä käydään, mutta käydäänhän sitä Kanariallakin monta kymmentä kertaa ja minulle riitti kaksi kertaa.

Joku tykkää äidistä ja joku taas tyttärestä :ö

Joten en osaa sanoa.

Tirlittan

Virkamiesnaisen lailla en ole minäkään koskaan Thimaassa käynyt,joten mukava on lukea siellä käyneiden mielipiteitä.
Bankokissa minua kiehtoo Wat Phra Kaen (tulikohan nimi oikein) temppelialue, sen temppelit ja buddhan patsaat. Mieli palaa halusta nähdä erityisesti smaragdi-ja jade buddhat.
Myös henkien talot kiehtovat.

Tuo kaunis ja vehreäksi mainittu maaseutu ystävällisine ihmisine kiehtoo myös.

virkamiesnainen

Muistan jollain matkatoimistolla nähneeni matkan,(olisikohan ollut Tema), jossa ensin Etelä-Thaimaan kierros ja sen jälkeen viikko valitussa kohteessa. Siinä saisi sekä kulttuuria, että aurinkolomaa.
Sellainen iso jadebudha on esim. Shanghaissa yhdessä temppelissä, jossa kävin noin vuosi sitten.
(toivottavasti nyt kirjoitin tuon Shanghain oikein, mutta ellen, niin korjaus saapuu varmaan tuota pikaa)

Peace

Olen käynyt Thaimaassa kolme kertaa eri puolilla maata. Ihana lämpö, maailman paras ruoka, aivan erikoisen sydämmellinen palvelu ja hinta-laatu-suhde kohdallaan. Värikäs kulttuuri, josta länkkäri ei tosin ymmärrä mitään - esim. Buddhan patsaissa sormien ja kämmenten asennot ovat meille varmaan ihna yksi ja sama.

Neljättä kertaa en enää aio mennä, vaikkei ole mitään moitittavaakaan, mutta Intia ja Sri Lanka ovat vielä kokonaan käymättä. Thai-ruokaa kokkaan nykyään kerran viikossa :)

Hurahtanut

No tietenki leppoisa ilmapiiri, edullisuus, takuulla lämmintä, ystävälliset ihmiset ja kun valitsee paikkansa sellaisesta kohteesta, joka ei ole turistimesta vaan toisiaankin aitoa thaimaata. Me olemme käyneet siellä neljä kertaa, kerran Krabilla ja nyt kolme viimeistä kertaa Rayongissa aivan meren rannalla jossa ei turistihässäkkää ollenkaan, alue paljon edullisempi vielä kuin esim Pattaya, Phuket tai Bangkok. Joulukuussa jälleen hypätään koneeseen ja mennään kolmeksi viikoksi nauttimaan. Niin paljon paikasta pidän, että olen ostanut sieltä asunnonkin, toiveena että joskus pääsen eläkkeelle ja voisin viettää paikanpäällä useamman kuukauden, mahdollisesti jo 2013 vuorotteluvapaan merkeissä. Nämä ovat niitä syitä, miksi sinne on aina palattava. Suosittelen sinullekin, joka et ole vielä käynyt, mutta tosiaankin kannattaa miettiä minkälaisen loman haluaa, onko paikka turistirysä vaiko jokin rauhallisempi vaihtoehto, sillä sellaisiakin on :)

Ile

Ehkä Thaimaassa kiehtoo Kanarian lailla lomailun helppous. Bangkok on näkemisen arvoinen kaupunki. Hua Hin on omalla tavallaan viehättävä ja Phuketissa taas on kaikki lähellä ja turistille helppoa. Tyttö- ja poikabaareista ja siitä tarjonnasta sanon vain sen että ei niille alueille ole pakko mennä!

Kyllä Thaimaassa on paljon hyvää matkailijalle. Kun se on nähty, suosittelen Vietnamia, Kuala Lumpuria ja Penangin saarta Malesiassa sekä vaikkapa Kiinan Hainania.

virkamiesnainen

Yritän käydä aina uusissa paikoissa, vaikka Italiassa olenkin käynyt 4 kertaa, tosin aina vähän eri paikassa. Ja USA:ssa 2 kertaa (noin 30-35 osavaltiossa). No ehkä en ole vielä löytänyt ihan sitä \"omaa\" paikkaani. Mutta enhän ole käynyt siellä Thaimaassa, jos se sitten on siellä.
Ovatko ne \"tyttö-poika\" -paikat sitten niin erillään ettei niihin vahingossa törmää?

Ile

Ainakin Bangkokissa ja Phuketin Patongilla tyttö/poikatarjonta on keskittynyt omille kaduilleen. Keskustaan tosin, mutta kyllä ne kadut ja korttelit tunnistaa. Minusta koko paikkojen ja maan mustamaalaaminen niiden takia on asiatonta.

Edelleen voin kyllä suositella aivan hyvin Thaimaata kaukoidämatkailun aloitusmaaksi. Malesia ja etenkin Vietnam kyllä kannattaa myös laittaa mietintään ja tutustua matkatarjontaan.

Hurahtanut

Ainakaan tuolla, missä me liikumme, emme ole ilmiöön törmänneet, kaikkihan on toki mahdollista, mutta eivät ne kait ketään elävältä syö. Tosin olen kuullut että esim. Pattayalla tuppaavat miesten kupeeseen kiinni, vaikka nämä liikkuisivat vaimojensa kanssa. En itsekään moisesta pitäisi. Milloin olet mahdollisesti matkustamassa Thaimaahan virkanainen ? Parhaiten siitä selvän otat että onko thaimaa se sinun paikkasi, kun tilaat lennot Bangkokiin ja menet katsomaan. Jos kiinnotaa alue eli Rayong ja asuminen aivan meren rannalla, niin laita viestiä, sillä asuntoni on vuokrattavana. Matkaa kentältä 180 km ajoaika 2h, maksaa n. 50 - 60 €

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat