Ihmettelijä

T

Olen seuraillut tätä keskustelupalstaa jonkin aikaa, koska matkailu ja ihmisten todelliset kokemukset eri kohteista kiinnostavat.

Olen kuitenkin hyvin ihmeissäni siitä, miten ikävällä tavalla täällä ajoittain vastaillaan ihmisille, jotka esittävät hyviä kysymyksiä ja tahtovat kuulla toisten kokemuksia.

Jos kysymys ei miellytä, ei siihen ole pakko vastata ivalliseen sävyyn. Ihan hyvin voi sen ohittaa. Miksi pitää tahallaan pahoittaa toisen mielen?? Kysympä vaan.

Samoin toisten kirjoittamia vastauksia kommentoidaan asiattomasti. Makuasioista ei voi kiistellä.. Joten eikö jokainen voisi vain kirjoittaa oman kokemuksensa ja antaa toisen pitää omansa.

Kommentit (14)

yksi ynnä yksi

Harvinaisen samaa mieltä asiasta, mutta palstaa jonkin aikaa lukeneena ja seurailleena voin sanoa kyllä että täällä on yksi tai kaksi jotka pitävät omaa peliään. Matkailu on toissijainen asia... keljuilu ja naljailu plus oman itsensä korottaminen ja framilla pitäminen on kaiken a ja o.
Ei tämä palsta tästä parane, sen voi arvata.
Kummalliset lausahdukset, liittymättä mitenkään aiheeseen, ilmestyvät puskan takaa säännöllisesti. Eikä vanha koira istumaan opi!

Tirlittan

Koska näillä nettipalstoilla on mahdollisuus keskustella \"kasvottomana\" niin keskustelijoiden joukkoon mahtuu moninainen kirjo ihmisiä.
Siksi usein joutuu kurkistamaan myös sinne ihmismielen syvimpiin ja synkimpiin syövereihin.
Joillakin taas saattaa mieli olla ihan oikeasti sairastunut.
Joskus nousee mieleen tuo sanonta, ihminen on ihmiselle susi.

Huu, tulipa hyytävää keittiöpsykologiaa, onneksi torstai on toivoa täynnä!!

Taru

Ihan samaa olen ihmetellyt suunnilleen siitä asti, kun aloin palstaa seurata. Taisi olla kevättä, kun tänne löysin.

En kerta kaikkiaan ymmärrä, miksi omasta mielestä \"hölmöä\" viestiä ei kerta kaikkiaan voi vain ohittaa. Tietysti jos niin paljon ahdistaa, että vaihtoehtona olisi mummojen potkiminen kadulla tai ikkunoiden särkeminen, niin vähemmillä vaurioilla selvitään, kun paineet puretaan ivallisilla viesteillä. Ehkä asialliset kirjoittajat vähitellen alkavat vain hymähdellä näille epäasiallisille.

Seuraan aktiivisesti myös oman ammattialani keskustelupalstaa. Siellä ei ole mikään synti olla aktiivinen kirjoittaja, päinvastoin. Minkä ihmeen takia täällä ei saisi avata keskusteluja? Millaiset viestit ovat niitä toivottuja? Faktatiedot, aikataulut ja mainokset löytyvät muilta nettisivuiltakin, mutta matkustavaisten OMIA kokemuksia ainakin minä etsin juuri keskustelupalstoilta.

Tirlittan

Jatkan vielä omalta osaltani: Tiettyyn rajaan asti näitä loukkaavia ja epäasiallisia viestejä pystyy sivuuttamaan ja niille jopa nauramaankin.
Mutta kun päivästä toiseen ja ketjusta ketjuun sataa kuraa niskaan niin ärsytyskynnys ylittyy ja on PAKKO ärähtää.

Tätä en puolustele ja myönnän ettei se suinkaan ole kaunista eikä sivistynyttä käytöstä.

Petunia

Olenkin jo pitkään ihmetellyt, miten pitkä pinna Tirlittanilla on. Kaikki hänen kirjoittamansa herättää jossakussa henkilössä neanderthalilaisen luolamiesraivon, ja sitten sitä haukkumista ja nälväilyä tulee tuutin täydentä. Saavat täällä toki muutkin kuin Tirlittan rapaa niskaansa.

Olen samaa mieltä monen edellä kirjoittaneen kanssa: ellei ole mitään muuta sanottavaa kuin alatyylistä pottuilua, niin olisi muun lukijakunnan kannalta parasta olla kirjoittamatta.

Asiavirheitä saa toki oikoa, mutta kirjoitukset tyyliin \"Ja minä en bulkkikseen menisi vaikka maksettaisiin, sinne menevät vain vähä-älyiset ja köyhät kännäämään ja huoraamaan\" saa ainakin minut etsimään sitä vähä-älyistä ihan jostakin muusta suunnasta.

Igors

En usko että tänne mitään suurta muutosta saada mikäli ylläpito ei ole asiassa mukana. Todennäköisesti tarkoitus on vain saada mahdollisimman paljon kirjoittelijoita, ehkäpä sitten \"klikkauksien\" mukaan jonkinlainen korvaus kilahtaa ylläpidon tilille.

Esimerkkinä vaikkapa * V i d e o ! joka on kerännyt lukijoita 1581. Kyseinen kirjoitus käsittelee vain ydinvoimaa ja mitenkään en osaa sitä yhdistää matkailuun.

Mikäli olisi tarkoitus pitää tämä foorumi vain asiallisena, muita matkailijoita palvelevana, niin eihän se olisi vaikeaa.

Jokainen kirjoittelija antaa kirjoituksensa mukana ylläpidolle ip-osoitteensa jonka voisi aivan helposti laittaa estoon.

Onhan tänne nyt saatu sitten tuo nimimerkki laatikko mutta mitä hyötyä siitä sitten on jos xxxx voi siihen kirjoittaa lähes joka kerta eri nimmarin.

hämmästelijä

Jotenkin täällä näyttää jylläävän neukkumeininki tai jopa pohjoiskoreatyyli. Ei saisi sanoa mielipidetään , vain tuon itsensä jumalaksi korottaneen henkilön mielipide ja tottumukset olisivat se ainoa oikea. Ihan moskovalaista mielestäni.
Turha toivo siitä että vain 3-4 tyyppiä saisi oikeuden kirjoitella ja mikähän siihen olisi peruste muuten?
Jotain täytyy sietääkin kun itsensä alttiiksi laittaa. En muuta tapojani matkusamisen enlä muunkaan suhteen, menen just sinne mihin haluan enkä täällä sitä viimeistä lausuntoa pyydä. Suvaitsevaisuutta hyvät ihmiset ja mitä bulkkikseen tulee, en mene sinne minäkään, ei ole pakko.

mkln

Kannattaisi tirlittanin mennä itseensä ja tutkia ne omat syöverinsä. Ymmärrän toki sen jos menee huonosti, ei ole tarpeeksi elämää ympärillä ja tätä pidetään kiukuttelukanavana.
Tällaista on kaikilla nettipalstoilla enemmän tai vähemmän. Paltan voisi myös sulkea kokonaan, mutta on tietysti lehden mainospalsta.
Hyvä keino on olla avaamatta ketjua kun näkee määrätyn nimamrin olevan aloittajana - mutta tietysti osallistuu muihin keskusteluihin.
Eli omasta itsestä se parantaminen on aloitettava.
Kyökkipsykoloisointi ilman mitään pätevyyttä ei toimi.

Petunia

Nimimerkki hämmästelijä kirjoittaa:

\"Jotain täytyy sietääkin kun itsensä alttiiksi laittaa.\"

Eli tarkoitat, että jos kirjoitan käyneeni Caprilla ja kerron kokemastani, niin samalla annan luvan sille, että esimerkiksi nimimerkki hämmästelijä saa ryhtyä nimittelemään minua kohdevalinnoistani?

Ei homma niin mene. Nimimerkki hämmästelijä on käsittänyt nettikirjoittelun ja tämänkin palstan tarkoituksen aivan väärin.

comment

Petunia lukee kuin piru raamattua, eli käsität väärin, joko tahallisesti tai sitten t....täsi.
Kun kirjoittaa mitä sattuu ja vähän sivaltelee, saattaa joutua arvostelun kohteeksi. Se täytyy sietää, niin minä tulkitsen.
(En ole se jota haukut, mutta kiitos kuitenkin kun viitsit viestin laittaa ja moittia , pelakuu).
Kun ylipäätään kirjoittaa tällaisilla palstoilla täytyy huumoriakin olla mukana eikä kaikesta närkästyä ihan hirveästi, tosikot naiset eivät näytä sietävän yhtään mitään! Oma on ongelmanne. Huumoriin tarvitaan älykkyyttä joten ymmärrän...

-lämpötyyny

Vastaan aloittajalle: olen täysin samaa mieltä kanssasi ja jos tämän surkuhupaisan ketjun jaksaa kahlata läpi niin ei voi sanoa muuta kuin M.O.T!

T

Mitä olen palstaa seurannut, niin Tirlittanin viestit ovat ehdottomasti palstan asiallisimpia ja parhaimmistoa.

Eikä todellakaan se että, avaa keskustelun anna oikeutta mollaamiseen ja asiattomaan kirjoitteluun.

-lämpötyyny edelleen

Pieni lisäys vielä äskeiseen viestiini, koska muuten minunkin sanomani kuulostaa siltä että haukun mennen tullen muita kirjoittajia! Siis ei koko viestiketju ole surkuhupaisa, mutta eihän siihen voi oikein vakavasti suhtautua kun nettikeskustelussa, jonka kai pitäisi käsitellä matkoja, matkakohteita ja ihmisten ensi käden kokemuksia ja elämyksiä matkoilla, aletaan vihjailla toisten kirjoittajien tyhmyydestä ja kaikinpuolisesta huonoudesta.
Ja T - olen siitäkin samaa mieltä kanssasi, että Tirlittan on ihan niitä luettavimpia kirjoittajia täällä.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat