Talvehtimispaikka?

Kokemusta?

Jään pian eläkkeelle ja haaveeni on viettää pimeimmät talvikuukaudet jossain etelässä, ehkäpä siellä Espanjassa (se F-kirjaimella alkava paikka ei taida olla kovin kiva, vai?). Onko teillä, kanssamatkaajat, kokemusta näistä talvehtimispaikoista? Olen monipuolisesti kielitaitoinen, mutta minua eivät myöskään pelota toiset suomalaiset. Mieheni on lähdössä mukaan. Kiitos tiedoista!

Kommentit (10)

i love f

Riippuu siitä mitä olette harrastaneet ja miten eläneet ennen eläkkeelle jääntiä.
Espanja on se \"kulahtanein\" paikka eli tavanomainen, tarpeeksi lähellä, tarpeeksi paljon suomalaisia paikan päällä, ei tarvi kielitaitoa koska suomikerhot pelaa jne.
Jos on hyvä v...nsietokyky eli tykkää pämpätä, Espanjan F ja joku muu käy hyvin, siellä on aina asianharrastajia eli samanlaista seuraa löytyy.
Itse en suomiresrvaatteihin ikinä menisi, sellaista elämää en kaipaa. Muusta en kerro koska suosikkimaani tuohon tarkoitukseen on aivan eri.Siellä on tullut lomia vietettyä ja sinne varmaan vielä enemmän sitten kun vapaavuodet. Ostaako talo vai jotain vuokralle, se täytyy ratkaista.

Tirlittan

Vanhemmillani on ollut tapana tehdä talvipesänsä Kyprokselle.
Monena vuonna ovat vuokranneet pienen talon Limassolista, jossa ovat viettäneet noin.4-5 kuukautta vuodesta.
Muutamana talvena olen vieraillut heidän luonaan ja itsekin voisin joskus siellä talven viettää.
Ilmasto on sopiva, tammikuussakin vaikka lämpötila yöllä saattaa pudota lähelle nollaa, niin päivälämpötila nousee lähelle 20 astetta.

Mitään suurempaa suomalais populaatiota siellä ei ole, mutta halutessaan suomiseuraakin löytyy.

kohta minäkin

Jos kuitenkin haluat talvehtimispaikan Espanjasta niin katselepas Torreviejan nettisivuja.
Tarpeeksi suuri pikkukaupunki josta löytyy kaikki tarvittavat palvelut. On siistiä ja rauhallista ja yleensä elämä edullisempaa kuin Costa del Solilla.

Sijaitsee Barcelonan alapuolella, lennot Alicanten kentälle.

Monella tutullani on siellä talvehtimisasunto ja tyytyväisiä ovat olleet oloonsa.

malaga?

Miten lienee Malagan kaupunki pitempiaikseen oleiluun? Sukulaispariskunta oli siellä 2 viikkoa, suomalaisen omistama iso huoneisto, paikallisasutuksen keskellä. Tykkäsivät liikkua ympäristössä autolla ja toki paikallisliikenteellä se käy myös. Nuo \"suomalaisreservaatit\" ovat hieman ikäviä.
Maltalla on myös moni viettänyt talviaan, ovat olleet tyytyväisiä.

ofinlandes

Minä ja vaimoni olemme asuneet kohta viisi vuotta ympäri vuoden Ponta Delgadassa São Miguelin saarella Azoreilla ja olemme erittäin tyytyväisiä valintaamme. Tämä on meidän pysyvä kotimme, sillä Suomessa emme omista mitään.

Ilmasto Azoreilla on leuto ympäri vuoden: koskaan ei ole kylmä ei todella kuumakaan. Luonto on vihreää ja kukkaista. Elämä on rauhallista ja turvallista ja ihmiset ovat ystävällisiä. Elämä on täällä aitoa. Tuntuu niin kuin olisi kotiinsa palannut, kun on maalla kasvanut. Pienuudesta huolimatta kulttuuritarjontaa Ponta Delgadassa on enemmän kuin tarpeeksi.

Kun asumme täällä pysyvästi, saamme merkittävän veroedun.

Suomen kansalaisia São Miguelilla tuskin asuu minua lukuunottamatta ympäri vuoden.

Azoreista enemmän mm. kotisivuillani osoitteessa www.ofinlandes.com

Kokemusta?

Kiitos hienoista vastauksista! Azorit ovat meille hiukan kaukana (lapsia ja lapsenlapsia tulee liiiiiiian ikävä), mutta olipa mielenkiintoinen juttu! Onko kellään kokemusta esimerkiksi Teneriffasta? Minä olen kovin ihastunut Puerto de la Cruziin, vaikkakaan sää ei siellä ole läheskään aina paras mahdollinen. Siellä tuntui olevan kovasti eläkeläisiä Britanniasta ja Saksasta.

ofinlandes

Suorilla lennoilla lentoaika Helsingistä Ponta Delgadaan on luokkaa 5,5-6 tuntia. Lissabonin kautta kuljettaessa matkustamiseen kuluu luonnollisti enemmän aikaa.

lilliput

Ei Azorit ole sen kauempana kuin \"Kanasaaretkaan\"ja taatusti miellyttävämpi ympäristö. Jos lastenlapset taas pitää aina näkösällä, silloin on parasta pysyä kotinurkissa.

Kokemusta?

Kehitys kehittyy, ja aina voi oppia uutta. Siis Azorit eivät todellakaan ole niin kaukana kuin tietämättömyyttäni luulin. Lilliput taitaa olla ärhäkällä päällä, kun ainakin kahdesta ketjusta luin kärkevän kommentin. Mutta ei se mitään, sunnuntai-ilta on makkeimmillaan, eikä huomenna tarvitse mennä töihin! Niin, ja edelleen kiinnostaa tieto siitä, onko joku mahdollisesti oleskellut pitempään Puerto de la Cruzissa (no, tietysti aina joku on ...., mutta siis teistä, arvoisat matkaajat).

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat