Egypti vai Kanarian saaret

Tarja

Olen tässä pähkäillyt, mihin suunnistaisi pariksi viikoksi vuoden pimeimpään aikaan joulukuussa.

En haluaisi pitkiä lentoja joten kauko-itä jää pois laskuista.

Egyptissä en ole käynyt. Onko siellä agressiivisia kaupustelijoita ja kerjäläisiä rasitteeksi asti?

Pääasia lomallani on valohoito ja lepo/lenkkeily.

Kommentit (15)

Juuzo

Egyptissä et ainakaan saa lepoa sillä koko ajan roikutaan hihassa ja yritetään huijata rahat pois. Myös 100% varmuudella saat melkoisen ripulin. Egyptinlomaa ei kannata ajatella lepolomana vaan seikkailuna.
Jos lepoa haluat niin mene ennemmin Kanarialle.

MikeD

Kanarian lisäksi harkitse Emiraatteja. Ahdistelevia kaupustelijoita ei ole. Egypti on mielenkiintoinen maa historiallisten nähtävyyksien vuoksi, mutta ei siellä muuten oikein lepää. Paitsi pysyttelemällä visusti hotellialueen suojassa. Egyptissä olen käynyt ja olihan se mieleenpainuva kokemus: Kairo, Luxor, pyramidit, Kuninkaiden laakso jne. Talvella olen kuitenkin yleensä lepäillyt Kanarialla ja silloin tällöin Emiraateissa. Nyt on taas joulukuussa Dubai vuorossa.

Jos ei pelkkä rantaelämä Kanarialla kiinnosta, niin kannattaa ehdottomasti tsekata Las Palmas. Se oli minulle yllätys ja siellä onkin nyt aina silloin tällöin käyty. Joku hätäinen päiväretki rantakohteesta ei anna välttämättä oikeaa kuvaa. Las Palmasiin kannattaa mennä kunnolla olemaan, viikko tai kaksi sujuu hienosti. Itse voisin olla pitempäänkin! Turisteja on hyvin vähän ja hintataso edullisempi rantakohteisiin verrattuna.

mm

Egypti on ahdistava ja levoton...ei saa olla rauhassa, kun koko ajan on kaupustelijat kimpussa. Vastapainoksi luonto (meri) ja historialliset kohteet ovat upeita, mutta esim. pyramideillakin vallitsee hulvaton markkinameininki. Ei kiva. Itse lähtisin Kanarialle...tai miten olisi Madeira tai Azorit? Ne ei ole rantalomakohteita varsinaisesti, mutta luonto on upea.

valinta kahdesta

Itse en lähtisi enään..2 kertaa käynyt..Kanarialle, mulle riitti kauppiaat, jotka kiroilivat suomeksi ja haistattelivat perään, jos et ostanut.

Egyptiin lähden vielä toisenkin kerran,en mitenkään katsonut, että kauppiaat olisivat olleet häiritseviä, mukava heidän kanssaan oli tehdä ostoksia ja tinkailla :)
Olin Luxorissa, en tiedä mitä on muualla.
Päivällä heitä ei näkynytkään, vasta illalla jos meni ostoskaduille.

Siis, suosittelen Egyptiä

Igors

Onkohan nimimerkki Juuzo itse koskaan käynyt Egyptissä vrt...\"Myös 100% varmuudella saat melkoisen ripulin\"...

Itse olen käynyt siellä muutaman viimeisen vuoden aikana viitisen kertaa joista kolme reissua on sellaisia että myös lastenlapset ovat olleet mukana. Koskaan meille ei mitään vatsanväänteitä ole ilmaantunut. Muutenkin kun lukee matkailijoiden kertomuksia asiallisilta matkailun harrastajilta niin huomaa mikä on totuus tuosta asiasta..

Kaupustelijat sitten ovat kyllä aikalailla ihollekäyviä. Tosin täytynee sanoa että koskaan en ole mitään sellaista joutunut ostamaan mitä en itse olisi tahtonut ostaa, mutta ärsyttävää kaupankäyntiä se kyllä kieltämättä on.

Mitä sitten kysymykseen tulee niin itse lähtisin kyllä Egyptiin. Mahtavat historialliset nähtävyydet ja kyllähän merikin tarjoaa myöskin aivan upeita mahdollisuuksia.

Vaihto-ehtona edellisille ehdottaisin Dubaita. Varmasti lämmintä, todella turvallista, hyvät kaupankäyntimahdollisuudet ja täysin ilman mahdotonta \"tuputtamista\"

Ps. käy Paikka Auringossa sivustoilla matkakertomuksien osiolla lukemassa, sieltä löytyy kaikista kolmesta vaihto-ehdosta kymmeniä eri matkailijoiden omia kokemuksia. Löytyy myöskin omat kirjoitukseni tällä samalla nimimerkillä

Late

Ottaisin Egyptin, Igorsin mainitsemista syistä.

Satsaa Egyptissä hyvään hotelliin. Hinta laatusuhde on edullisempi kuin Kanarialla, joten luultavasti saat neljän tähden tasoa samalla hinnalla kuin Kanarialla kolmea tähteä.

Hotellialueilla ei ole tyrkyttäviä kauppiaita, mutta muualla niitä on ihan riesaksi asti. Krööh! Parhaiten pärjäät, kun katsot ohi etkä ole kuulevinasi. Karmean epäystävällistä, mutta esimerkiksi Kairossa ihan pakko.

Juuzo

Lainaus:
Onkohan nimimerkki Juuzo itse koskaan käynyt Egyptissä vrt…”Myös 100% varmuudella saat melkoisen ripulin”…

Itse olen käynyt siellä muutaman viimeisen vuoden aikana viitisen kertaa joista kolme reissua on sellaisia että myös lastenlapset ovat olleet mukana. Koskaan meille ei mitään vatsanväänteitä ole ilmaantunut. Muutenkin kun lukee matkailijoiden kertomuksia asiallisilta matkailun harrastajilta niin huomaa mikä on totuus tuosta asiasta..

Niin kieltämätät ne jotka pitää itsensä tasaisessa promillen kännissä eivät niin helpolla saa ripulia ;)

Ai olenko käynyt? Monet kerrat ja enemmän kuin sen viitisen kertaasi Luxorissa, Assuanissa, Abu Simbelissä, Sharmissa/Naama Bayssa, Kairossa, Gizassa jne jne jne lukuisia kertoja.

Ja suosittelen itsekin jos haluaa se ripulin ja ottaa matkan seikkailuna mutta lepolomalohteeksi se ei sovi.

Ja voihan siellä vielä tulla uusi vallankumouskin ja matkalaiset evakuoidaan Suomeen. Ainakin ne joita ei ehditty tappaa. Seikkailua.

tiinaleena

Kuten täällä joku mainitsikin, Egyptissä saa rauhassa lepäillä lähinnä hotellialueen suojissa. Emiraatit on parempi vaihtoehto, jos ei ole tarkoitus mennä ihailemaan pyramideja yms.

Siitä myös samaa mieltä, että jos haluaa Kanarialle eikä pidä kaupustelijoista, niin Las Palmas on loistava kohde. Se ei todellakaan ole sama \"turistirysä\" kuin menneinä vuosina. Oman maan turisteja on mantereelta, mutta hehän vaan antavat espanjalaisen vivahteen kanarialaiselle suurkaupungille. Suosittelen minäkin, jos talvisempaan aikaan kaipaa kaupunkikohdetta. Josta löytyy myös sopivasti rantakohdetta.

Juuzo Darling ;)

Lainaus:
Juuzo darling. Miksi olet käynyt siellä noin monta kertaa jos Egyptiin ei mielestäsi kannata mennä?

Onkohan nyt ymmärryksessä vai lukutaidossa vikaa? ;)
Koko ajan suosittelen sitä jos haluaa jännitystä elämään mutta en jos vain haluaa löhöillä. Menen itsekin sinne vielä uudelleen mutten löhöilemään

merimies

Lepoa ja lenkkeilyt, valohoitoa ja joku äityy esittämään Dubaita jossa hyvät kaupankäyntimahdollisuudet!!! Pitäiskö myydä itse jotain vai ostaa.... eli haloo lukutaito ja vastaus kysymykseen!!!

tiinaleena

merimies: huomaa että varsinkin naisväki tykkää lepolomallaan myös välillä käyskennellä ostosparatiiseissa! Se vaan näyttää olevan vaikeaa ymmärtää muita kuin itseään. Kyllä Dubaissakin voi olla tekemättä yhtään ostosta. Ja levätä samalla. Ei se lukutaito vaan toisenkin tarpeiden ymmärtäminen... ;-))

Canaria

Kanaria noista kahdesta ilman muuta. Siellä on erilaisia paikkoja, myös rauhallisempia. Puerto de Mogan? Kanarialla pääsee ostoksille isompiin paikkoihin vaikka asuukin himean hiljaisemmassa paikassa.
Egyptissä on lieveilmiöitä eli rikollisuutta (ajatellen retkeilyä) ja yli-innokkaita kaupustelijoita.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat