Mihin lähtisitte lokakuussa..

T

...kun toiveena olisi lämmin (miksei kuumakin) sää, aurinkoinen keli ja lyhyehköt (alle 10h) lennot.

Kertokaa kokemuksia, lähinnä sään puolesta.

-T

Sivut

Kommentit (20)

Kohteet kokenut

Israelin Eilatissa olisi tosi kuuma.
Jerusalemissa voisi käydä vilvoittelemassa loman aikana, vaikka ei sielläkään ole viileä lokakuussa.

Kreetan etelärannikolla on lämpimämpi kuin pohjoisrannikolla. Lokakuussa tarkenee hyvin.
Sougian pikkukylässä on kuin Herran kukkarossa. Loutro on myös ihana pesä.

Eikös Egyptin Punaisen meren kohteetkin ole jo ihan turvallisia, ja lämpöä riittää.

-Matkailija

Jos haluat kuumaan, suosittelen Arabiemiraatteja. Jos riittää lämmin keli niin miten olisi Portugali (Lissabon tai Algarve). Sinne matkan minä lokakuun puolivälissä.

Evet

Itse olen jo vuosia lomaillut lokakuussa Turkin Alanyassa. Ihana aurinko, ei enää tukahduttavan kuumaa, leppeät illat. Erinomainen ruoka .Ei enää laumoittain nuorisoa elämöimässä. Lyhyt lento. Kauppiaatkin ovat jo väsyneitä sesongin jäljiltä. No, vielä poikkeuksiakin on mutta heistä kyllä selviää. Kaunis kohde, paljon nähtävää ja aina uutta koettavaa.
Enää pikkuisen yli kuukausi js siiville...

matkaaja

Menisin itse Rodokselle, Algarveen, Maltalle tai Kyprokselle.Tai Ranskaan, Nizzan seuduille.
Ei Egyptiin (en pidän lannan tuoksusta) tai Kreetalle.
Nyt menen kuitenkin kaupunkilomalle lokakuussa.

Kokemusta

Turkki ja Kypros molemmat mukavia, lämpimiä ja helppoja kohteita lokakuussa. Näkemistäkin löytyy, jos haluaa löhöilyn ohella vretkeillä. Pieni oikaisu nimimerkille \"meri\": Kyllä Kypros on maa. Sen eteläosaa eli Kyproksen tasavaltaa asuttavat kreikkalaiset ja pohjoista osaa, Pohjois-Kyproksen tasavaltaa (jonka vain Turkki on tunnustanut) asuttavat turkkilaiset.

aini

Lainaus:
Pattaya kutsuu syyskuun lopussa, vaimon kanssa 10 päivän reissu. Sadekuuroja saattaa tulla, mutta kuuma on ja hyvää ruokaa.

Huhhuh, mutta ei käy kateeksi. Joskus penskana oli hienointa matkoilla se, että kalja oli halpaa ja lämpötila huonon saunan lukemissa. Ruoka oli hyvää, kun se oli mahdollisimman tulista! Eipä ollut kovin viksua. Aikaa myöten monet löytävät terveellisemmän kohtuuden?

kisuli

Turkkiin, Madeiralle, Egyptiin, Marokkoon, Algeriaan tai manner Portugaliin, jos pystyisin töiden takia lähtemään. Valitettavasti tarvii kärsiä täällä kylmässä ja pimeässä Suomessa, vaikka ei yhtään huvittaisi.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat