Eläinkielto lennoille

Suomeenkin

Eläinkielto lennoille? Tämän pitäisi tulla Suomeenkin. Karja kuuluu ruumaan.

http://www.upi.com/Health_News/2011/08/23/Canadian-doctors-Ban-pets-on-f...

Sivut

Kommentit (44)

matkaaja

En ole Suomessa nähnyt hevosia tai lehmiä matkustamossa, Kreikassa oli taannoin samalla lennolla (Rhodos-Kastelorizo) lammas pienessä koneessa.
Onko aloittaja nähnyt Suomen sisäisellä lennoilla joitain eläimiä mukana - juopuneita ei lasketa eläimiksi?

astmaatikko

Jotain nelijalkaisia karvaisia elukoita kuten koiria, kissoja, marsuja sun muita näkee usein lennoilla ja tekee allergisten/astmaatikkojen matkustamisen todella kurjaksi. Sen ei ole väliä onko se lammas vai kissa kun allergiselle lopputulos on sama.
Eläimet ruumaan tai teuraaksi!

-NN--

Olen eläinlääkäri - josta johtuen kannan aina mukanani eläinpölyä - koira mukanani ei sitä sen enempää tee.
Korvissa viiraa jos se on ongelma sillä olen myös allerginen, enkä ole antanut allergiani koskaan rajoittaa itseäni.

Sitä varten on lääkkeet, ja iän kanssa allergiat parantuvat..

Oletko tietoinen että allergiat ovat yleisiä alueilla joilla hygienia on liian korkeaa, sekä sisäloiset ihmisistä hävitetty.
Kehittyvissä maissa ei allergioita juurikaan esiinny sillä loisten erikoisuus on alentaa isäntiensä immuniteettireaktioita, jolloin allergian kaltaiset väärät immuunireaktiot jäävät syntymättä.

Hanki itsellesi sisäloinen ja koira.. niin paranet sairaudestasi.

-NN-

Niin juu, tuo \"eläimet\" teuraaksi - ole hyvä vaan.. pätee sinuunkin, kun kaltaisesi ihminen on mielestäni yhden eläinlajin edustaja muiden teurastettavien joukossa, kun jos hän ei osoita humanismia muita kohtaan.

kauhistunut

Nuo jotka väittävät olevansa allergisia. voivat jäädä kotiin tai reissata junalla, omalla autolla tms.
Onko samat myös niitä jotka eivät pidä siisteistä ja huolitelluista ihmisistä eli eivät siedä myöskään mitään tuoksuja?!Hajuja varmaan sietävät...
tappouhkaukset eivät kuulu myöskään tänne.

astmaatikko

Hei NN haluaisin tulla vastaanotollesi. Olen todella pahasti allerginen ja astmaatikko. Olen ikäni käynyt alueen parhailla ihotauti ja keuhkotauti lääkäreillä. Lääkitystä on melko runsaasti (esim Seretide, flixotide, ventoline, singulair ym suihkeita ja vielä varalääkkeenä pari kortisonipillerikuuria jotka joudun käyttämään mahdollisen flunssan jälkeen) Ja siitä huolimatta kärsin eläinpölyistä ja hajusteista ja olen näiden vuoksi joutunut todella paljon rajoittamaan elämääni,(ei teattereita eikä konsertteja), ei silti tunnu kivalta kuulla, että pysykää kotona.
Ihan oikeesti haluaisin tulla keskustelemaan paremmista hoitokeinoista.

Niksu

On vaikea asettua allergisen asemaan, kun ei ole itse tarvinnut yliherkkyyksistä kärsiä. Allergioissakin on erilaisia asteita: voi olla pikkuisen allerginen tai tosi pahasti. Ne on kaksi ihan eri asiaa.

Tirlittan

Aika kovaa tekstiä, tuo nimimerkkin NN tietoisku allergioiden alkuperästä aivan totta.
Mutta allergiaa on monenasteista, vaikean astman ja allergian kanssa ei leikitä hysteeristä.
Joten aivan ensimmäiseksi en tälläiselle henkilölle menisi eläintä saatikka sitten sisäloista suosittelemaan.

Toisaalta muutama tunti koneessa jossa on eläin ei varmaankaan ole kenelläkään kuolemaksi, jos ei ihan samalla penkkirivillä satu istumaan.
Eläimellä on tarkka painoraja, vain hyvin pienikokoiset alittavat tuon rajan,ja lentoa kohden vain yksi eläin matkustamossa.
Lisäksi sen on oltava joko kopassa tai kuljetuslaatikossa, mikä osaltaan estää eläinpölyn leviämistä.

HH

Kuka sen muuten määrää kuka matkustaa ja kuka ei.
Miksei voitas ajatella, että pysyköön kotona ne jotka ei voi matkustaa ilman hajusteita ja eläimiä

Kim

Olin allerginen koirille, mutta siitä huolimatta perheesemme hankittiin koira 4v sitten, testien ja tuntemukseni mukaan, en ole enää allerginen koirille. Siedätyshoito näköjään auttoi.

Al

Suomen kamelikanta on vähentynyt uhkaavasti, siksi aion tuoda Suomeen 1500 kamelia reittilennoilla. Eläimet sijoitetaan koneen käytävälle, ei kai se haittaa ketään? Lääkintäviranomaisten mukaan Suomessa ei esiinny kameliallergiaa. Lentoyhtiöt ovat näyttäneet vihreää valoa.

Homo homini lupus

Melkoisia ylimielisiä kusipäitä näköjään eläintenomistajissa niinkuin \"eläinlääkäreissäkin\" kun eläimen hyvinvointi ja oma itsekkyyss saada pelkkä viihdeobjekti eli lemmikki mukaan on tärkeämpää kuin IHMISET.

Eri asia jos on opaskoira kyseessä mutta lemmikkikoirat ja muut lemmikit ei kuulu lentokoneen matkutamoon koska niille on paikka ruumassa ja ellei pysty oleman erossa lemmikistään on parempi jäädä kotiin.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat