Miten suhtaudutte suomalaisiin kanssamatkustajiin ulkomailla?

Ulpukka

Kun lähdette ulkomaille lomalle, pidättekö muihin suomalaisiin etäisyyttä ja mieluummin olette omassa seurueessanne?Vai käyttäydyttekö samoin kuin kotimaassa?

Itse olen saanut matkoilta monia hyviä ystäviä, joiden yhteydenpito on jatkunut jopa vuosikymmeniä.
En tuppaa seuraan, mutta jos hyvä porukka on koolla, niin mikä ettei tutustuttaisi paremminkin riippumatta siitä matkustanko yksin vai omassa matkaseurassani.En ole sitä tyyppiä, joka vetäytyy vain omiin oloihin.

Kommentit (4)

lukija

Ulkomaan matkoilla minulla on kanssamatkustajana joko puoliso, sukulainen tai tuttava. Tottakait \"suhtaudun\" heihin kun yhdessä on matkalle lähdetty.Usein kanssakulkija on muukin kuin suomalainen.
Jos joku tarvii apua jossain tilanteessa, pyrin auttamaan oli se henkilö sitten mistä maasta tahansa.

Marjuska

Matkoilta olen saanut monia tuttavia,jopa voisi sanoa ystäviä ja joidenkin kanssa on tehty yhteisiä matkoja sen jälkeenkin. Varsinkin kierto-, safari/luonto -, ja vaellusmatkoilla on samanhenkistä porukkaa ja ystäviksi jäädään helposti.
Matkoilla tapaa mukavia suomalaisia muutenkin, lomalla ollaan ehkä rennompia kuin kotimaan kiireissä.
Tuttavia tulee myös ulkomaisista turisteista ja myös paikallisista asukkaista.

Tirlittan

Minulla on samanlaisia kokemuksia muista suomalaisista matkaajista kuin Ulpukalla ja Marjuskallakin.
Joukosta oppii erottamaan ne samanhenkiset ihmiset, yatäviä on maailmalla löytynyt.

Olen joskus myöskin joltain yksinmatkustavalta kysynyt ihan reilusti, kelpaako seura vai haluatko olla yksin. Useimmiten nämä ovat olleet iloisia saadessaan seuraa ravintolaan, ostoksille jne..

zmtm

Kyssäri tottakait koskee vain valmismatkoilla olevia yksinäisiä matkaajia, muillahan on seuraa omasta takaa. En tiedä tuppaavatko \"vanhatp....t\" pariskuntien seuraan... eihän sitä koskaan tiedä.
Ulkomailla katuja kulkiessaan ei edes tiedä mistä maasta kukin on, paitsi jos kailottavat suureen ääneen suomeksi jotain.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat