Pamukkalessa käyneet.

Vierailija

Onko kukaan käynyt Marmariksesta Pamukkalessa?
Tai yleensäkin Pamukkalessa.
Millainen paikka, kannattaako käydä?

Kommentit (11)

Vierailija

Eipä paljoa kiinnosta tänne enää kirjoitella. Lokaa tulee silmille, että roiskuu. Tirlittan on nyt samanlaisen häiriköinnin kohterena, kuten minä aikoinaan.

Mutta asiaan. (joku häirikkö kohta huutaa, ettei ole ikinä Turkissa käynyt, eikä mene, koska on p**** paikka - eikä kenenkään kannata mennä) Me kävimme Pamukkalessa - vaikeata on sanoa, kannattaako, koska ihmiset arvostavat erilaisia asioita eri tavalla. Me saimme rahoillemme vastinetta.

Hese

Vierailija

Siitä on kauan, kun lomailin Turkin Marmariksessa. Se oli joskus 90-luvulla. Silloin vuokrasimme auton ja kävimme Pamukkalessa. Maisemat olivat mahtavat ja kuumat lähteet. Liekö niitä vielä vai ovatko osittain kuivuneet ? Joku \"tuoreempi kävijä\" osaa varmaan kertoa. Et kysynyt, mutta ehdotan matkaa myös Rhodokselle. Laiva oli hyväkuntoinen ja päivän reissu Kreikan puolella oli mukava.t. Ursula

Vierailija

Pamukkale oli kyllä kaunis paikka, kuten myös alueella oleva upea kylpylä. Kävimme paikalla 90-luvun lopulla juurikin retkellä Marmariksesta, mutta tämän hetken tilanteesta alueella en tiedä. Tuolloin, meidän loman lopussa, oli jopa huhuja, että alue oltaisiin sulkemassa ympäristösyistä.

Kallu

Vierailija

Viimeisin tieto, mikä minulla on, on se, ettei tasanteilla saa kävellä, eikä altaissa uida. Siellä on kuitenkin tehty joitakin altaita, joissa on samaa (joidenkin uskomusten mukaan monenlaista parantavaa vaikutusta sisältävää) vettä, kuin niissa luonnonaltaissakin.

Hese

Vierailija

Minulle Pamukkale oli pienoinen pettymys johtuen omista suurista odotuksistani.
Olin katsellut liikaa retusoituja mainoskuvia joissa vesi valuu alas puhtaan valkoisilta kalkkikiviterasseilta.
Kun sitten näin nuo likaisen harmaat tasanteet joihin ilmansaasteet ovat jättäneet jälkensä oli ensimmäinen ajatus että olen väärässä paikassa.

Myöskään lilluminen Kleopatra altaassa ihonlämpöisessä mineraalivedessä ei ollut minusta miellyttävä kokemus.
Opas kertoi että vaikka veden uskotaan parantavan monia sairauksia niin sydänsairaille suositellaan korkeintaan kymmentä minuuttia.
Minulle riitti viisi.

Mutta onhan Pamukkalen retkessä toki muutakin.
Antiikin aikainen amfiteatteri ja Hierapolis jonka vanha hautausmaa valtavine hautapaasineen teki minuun suuren vaikutuksen.

Jos vielä joskus Pamukkaleen menen, niin jätän pois terassit ja altaat, hyppään bussista Nekropoliksen kohdalla ja vaeltelen hautakivien välissä miettien millaisia ihmiskohtaloita ne alleen kätkevät.
Tirlittan.

Vierailija

Tämän päivän Iltasanomissa kerrotaan että Pamukkalen Hierapoliksesta olisi löytynyt Jeesuksen opetuslapsen Filippuksen koskematon hauta.
Totta tai tarua, kiehtovaa kuitenkin!
Tirlittan.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat