Apollo matkat

Vierailija

Onko teistä kukaan ollut tämän \"uuden\" matkanjärjestäjän matkoilla mukana?
Mitkä ovat mietteet, pelasiko palvelut odotetulla tavalla ja oliko hinta-laatu suhde kohdallaan?
Utelee Tirlittan.

Sivut

Kommentit (25)

Vierailija

Ei ole ollut sellaisia kohteita jotka kiinnostaisivat, muuten voi kokeilla, ei ennakkoluuloja.
Kreetalla niillä on Vamos joka on kiinnostava omatoimikohde, ja jos on ensi vuonna myös, sitä tekee mieli kokeilla. Kylässä on oltu aiemmin, ei ole tyypillinen \"rysä\" kuten useimmat Kreetan rantakylät ovat.
Firma aloitti juuri Suomessa eli eivät vielä varman päälle tiedä mikä meillä menee kaupaksi, Rodos tietysti aina.

Vierailija

Tuosta Vamoksen kylästä on ollut juttua monessa ketjussa.
Minä olen hieman eri mieltä, se on täysin turisteille suunnattu kylä.
Ns.\"perinnekylä, jossa vanhat talot ovat saneerattu sisältä täysin uudenaikaisiksi ja niitä vuokrataan turisteille.

Kyläläiset ovat myös turismin palveluksessa järjestäen sadonkorjuu ym. tapahtumia.
Mainosmies on osannut asiansa, turistit ovat haltioissaan ja kuvittelevat olevansa keskellä aitoa kreetalaista kyläelämää.
Tirlittan.

Vierailija

Onkos tirlittan ihan majoittunut Vamokseen? Itse olen ja se talo jossa asuimme (kylän entinen leipomo) oli vanhaan tyyliin laitettu.
On erilaisia taloja mutta mikä vika niissä on? Pesutilat on pakko laittaa, ei matkailija pärjää ilman että peseytyy jossain.
Kylää hoitaa joukko entisiä kyläläsiiä jotka ovat olleet välillä muualla töissä ja palanneet sitten kylään yrittäjiksi ja osakkeen omistajiksi.
Voiko T-littan kertoa mikä vika oli mennä viikoksi Vamosiin, olisko pitänyt valita \"kaamea\" Platanias vai joku muu turistihelvetti. Omaa iloani et pysty pilaamaan, meidän viikon reissu maaliskuun lopulla oli ehkä Kreikan paras lomakokemus, 25 henkilöä.Meille tietysti tarjottiin parasta, olimme erikoisryhmä.
(Odotan mielenkiinnolla myös hänen omia kokemuksiaan kylästä).
Meikku

Vierailija

Eihän siinä toki mitään pahaa,lomaileeko Vamoksessa vaiko Plataniaksessa tai peräti Hersonissoksessa. Sepä on jokaisen ihan ikioma valinta, siitä on turha kenenkään riidellä.

Valitettavasti olen edelleenkin sitä mieltä että Vamos on keinotekoinen turistikylä, mutta formaatti on erittäin onnistunut koska ovat pystyneet luomaan mielikuvan \"aidosta\" kylästä.

Kunnioitan kyläläisiä siitä etteivät he vain alistuneet kylänsä kuolemaan ja autioitumiseen vaan alkoivat yhteistuumin rakentamaan uutta elämää ja tulevaisuuttaan turistien avulla.

Mielipiteeni ovat täysin omiani ja perustuvat omiin kokemuksiini ja tuntemuksiini, emme ole kaikki samanlaisia joten mielipide eroja syntyy.
Hyviä ja mielenkiintoisia Kreetan matkoja, olipa kohde mikä tahansa.
Toivottaa Tirlittan.

Vierailija

Asiatonta ryhtyä haukkumaan paikkaa jossa ei ole koskaan käynyt. Palstoilla on tähdenentty sitä että vain OMISTA kokemuksista kirjoitellaan. Ei tullut vastausta siihen millaiset on arvostelijan OMAT kokemukset Vamosista. Paikka on kallimpi kuin ne rysäkylät.... siksikö sitä pitää moittia?
Kylähän on auki läpi vuoden mikäli kysyntää on ja sinne tulee ihmisiä Kreikasta ja muualta.
Vamos on erään suomalaisen henkilön etsinnän tulos EU-projektista jossa joku eurooppalainen vanha kylä oli tarkoitus elvyttää ja tulos oli tämä. Myös muita maita oli etsinnässä mukana.
Enempää en asiasta kiistele, tiedän omaavani hyvät tiedot ko. asiassa ja kokemusta kylästä. Tuhat kertaa mieluummin menen Vamosiin kuin esim. Hersonissokseen (jonne en mene mistään hinnasta).
(Pistä vaan reklamaatio viestistäni kun se ei ole mieleinen!).
PS. sana perinnekylä ei ole myöskään arvostelijalle selkeä tässä kohtaa, eihän se tarkoita että tuohivirsuissa tepastellaan kylän raitilla, kyllä ne on nykyihmisiä ja hieman vaativampia, jotka sinne suuntaavat.

Vierailija

Mitä ihmettä sinä täällä oikein riehut? Missähän kommentissani olen Vamosta haukkunut, en ole edes \"rysitellyt\" ja minun ajatusmaailmassani turistikaupunki ei ole suinkaan haukkumasana.
Turistikylissä asuu aina myös paikallisväestöä, näin jopa Hersonissoksessakin.

Jos kirjoitan että mielipiteeni perustuu omiin kokemuksiini niin selkosuomella se tarkoittaa sitä, että olen ko. paikassa myös käynyt.
Jos nyt nostan taas esiin kytkökseni Kreikkaan, niin lupaatko ettet nosta uutta rähinää?
Syyskuussa 2009 kiersin kreikkalaisten ystävieni kanssa ristiin rastiin Kreetan saarta, majoittuen mm.Vamoksen kylässä Jorgos papan luona.
Papan vaimo järjestää turisteille maksua vastaan mm. kreetalaisten perinneruokien kursseja.

Kyläläiset ovat perustaneet myös matkailuyhdistyksen nimeltä Vamos oy joka järjestää turisteille erilaisia teemoja ja tapahtumia.
Sait provosoitua minut mukaan,mutta tässähän sitä onkin erilaisia tietopaketteja muille matkustajille.

Ai niin, jos olet Kreetalla ja Vamoksella käynyt niin sinun pitäisi tietää,että Vamosta nimitetään siellä aivan yleisesti nimellä perinnekylä, mitä se sitten kenellekin tarkoittaa.

Lopuksi vielä pieni vinkki, on kohteliasta ja jopa hyviin käytöstapoihinkin kuuluvaa kirjoittaa nimet oikein!!
Terveisin Tirlittan.

Vierailija

Ikävää tuo riitely, siihen ei saisi vastata, mutta olen ollut viikon ruokakurssilla vamosissa. Tunnen niitä ihmisiä ja tiedän kylän tarinan alusta loppuun. En väheksy yrittämistä enkä tuota ideaa. Mielellään vietän lomaa jossain muualla kuin siellä missä turistit vaeltavat rannalle ja takaisin, istuvat kuppiloissa ja vertailsevat oluen hintoja eri paikoissa.
Nyt kun Apollon kautta on mahdollista mennä tuohon kylään, se varmaan tehdään. Edellyttää auton vuokraamista jo lentokentällä. Hinta on eri kuin halvoilla viime hetken reissuilla ja sekin on plussaa. Lähin ranatkylä on kalives ja sinne voi mennä vaikka uimaan jose sellaisena aikana lomailee että on täysi kesä.
Mielestäni lomailu ja vapaa-ajan vietto ei kilpailua eikä toisten ajatuesten ja tapojen väheksyntää, mutta siihenhän täällä näyttää eräillä olla ihan intohimoa.
On menossa vakinaisen kiintopisteen etsintä jostain Euroopasta mutta Kreikka se ei tule olemaan, sen nyt arvaa miksi. Eräs toinen maa on listan ykkönen (ei Espanja).

Vierailija

Kokemusta tulee heinäkuussa kun matkaamme lasten kanssa Plataniakseen.Olemme olleet siellä joka vuosi lasten kanssa.Vamoksessa olemme käyneet retkellä joka kävi pienissä lähikylissä.
Paikallinen opas sanoi kyläläisten olevan riippuvaisia turisteista ja vilkkaimpana turistiaikana kylän väkiluku moninkertaistuu.En ota kantaa onko turistikylä, oman järjen käyttö on sallittu.
Ei ole mukavaa lukea että joku tekee kallita laatumatkoja harvinaisiin kohteisiin kun ne muut matkustaa halpoihin rysiin ja turistihelvetteihin.Se on lapsellista ja huvittavaa.

Ensi kertaa Apollomatkoilla.

Vierailija

Edellinen käsittää asiat väärin. Jokaisella on oikeus matkustaa lompakkonsa ja meiltymystensä mukaan toki. Kaikki eivät halua asua suurissa keskittymissä jossa ei tiedä edes sitä missä maassa on, ne paikta ovat niin samanlaisia konseptiltaan. Kaikesta ei kannata ottaa pultteja ja maailman olisi tosi ikävä paikka elää jos kaikki olisivat ihan samanlaisia tavoiltaan, tottumuksiltaan, vaateiltaan ja vielä ne samat saldot pankkitileilläkin! Ei kiitos!!
Veikkaanpa että Vamosin asiakkaat ovat etupäässä kreikkalaisia, se on kansainvälinen paikka myös, osakkeenomistajiakin on monesta maasta. Oppaiden juttuihin ei taas kannata luottaa he eivät asioita tunne kovinkaan hyvin.
Aikuisilla, työssäkäyvillä on eri vaateet kuin lapsiperheillä, se on selvä.
matkaaja

Vierailija

-Kreetalla niillä on Vamos,joka on kiinnostava omatoimikohde.

Onko jollain menneet sekaisin kohteet, termit ja matkanjärjestäjät
Apollomatkoilla ei ole Kreetalla omatoimikohdetta nimeltä Vamos.
Ihmeellistä höpinää....
Jos tarkoitetaan sitä että varataan itse majoitus ja ostetaan lennot Haniaan Apollolta,niin ei voida puhua Apollon matkasta eikä kohteesta.

Kreetan kävijä.

Vierailija

\"Kävijällä\" on piuhat hieman sekaisin. Vamoksen reissut saa Apollon sivuilta, noin toimii monet omatoimireissut. Toki ei valmismatkareissaaja sellaisesta ihanuudesta edes tiedä, kulkee lauman mukana. Tai sitten on virtuaalireissaa, se olisi paras vaihtoehto tuonkaltaiselle.

Vierailija

Selitä hyvä ihminen miten tuo käytännössä tapahtuu jos matkanjärjestäjällä ei ole kyseistä kohdetta.
Lisäksi minä olen luullut että Apollo myy vain omia valmismatkojaan ja pelkkiä lentoja.
toinen jolla on piuhat sekaisin.

Vierailija

Alko vaivaan juttu-piti tarkistaa-virkailijalta.
Apollon matkassa ei pääse lähemmäs Vamosta kun Hanian kentälle.
Ei siis voi sanoa et niillä on Kreetalla toi Vamos, mielenkiintonen omatoimikohde.
Firma myy vaan omia valmismatkojaan,eikä räätälöi matkoja.
Ootan innolla vastausta ton edellisen kyssäriin.
Et sellasia...virtuaalimatkaajia.....

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat