Pariisi

Vierailija

Oon menossa Pariisiin kk päästä ja siellä on aivan liikaa nähtävää ja tehtävää! onko kellään vinkkejä mitä neljän pv aikana kannattaa tehdä?

Kommentit (5)

Vierailija

On totta, että siellä on neljäksi päiväksi \"liikaa\" nähtävää. Kannattaa pitää mielessä, että sinne pääsee aina uudelleen.

Jos et aiemmin ole Pariisissa käynyt, niin perusnähtävyyksistä nyt tulevat mieleen Eiffel-torni, Riemukaari, Notre Damen ja Sacre Coeurin kirkot sekä Louvre. Versailles on lyhyehkön junamatkan päässä kaupungista, ja siellä kannattaa kyllä käydä. Seinellä kulkee paljon risteilylaivoja, ja risteilyllä näkee kaupunkia vähän eri kulmasta jalkojen väsymättä.

Jos olet taiteen ystävä, niin Musée d\'Orsay on myös hyvä, samoin Monet\'n ihanat lumpeet Musée d\'Orangeriessa.

Varaa myös aikaa leppoisaan katukahvilassa istuskeluun.

Taru

Vierailija

Olin eilen Eiffel-tornissa kello 11. Aivan liian myöhäinen aika. Pitää olla heti aamulla muuten joutuu seisomaan hissijonoissa ylös ja alas yhteensä 3 tuntia... Muuten kyllä hieno nähtävyys.
Riemukaari ja Notre Dame - ei muita pakollisia nähtävyyksiä kuulunut yhden päivän listaani ja kahviloissa ehdin istuskelemaan myös. Mai

Vierailija

Joo en kyllä halua lomaa kuluttaa jonossa seisoskeluun. Mielummin sitten tutkiskelen Pariisin katuelämää, ilmapiiriä ja kahviloita sen 3 h.
Louvressa pitää kyllä käydä. Ja myös Notredamnissa, se tarina kiehtoi minua pienenä paljon.

Vierailija

Itse olen käynyt Pariisissa muutaman kerran, ja ei voi kuin todeta kuinka ihastuttava kaupunki se on!
Eiffeltorni (jos haluaa kiivetä huipulle, kannattaa olla jo aikaisin liikkeellä. Mielestäni Eiffelin alue on mitä rakastettavin illalla, kun kaupunki on pimeä, ja tornin valot hohtavat. Siinä on sitä jotakin.), Riemukaari (kannattaa ehkä valita haluaako kiivetä Eiffelin vai Riemukaaren huipulle, koska näkymät ovat kummastakin samantyyliset. Riemukaaressa ei vain ole hissiä, joten portaita tulee ihan mukavasti kivuttavaksi), Notre Damen kirkko, Sacre Coeur (kirkko Montmartre-kukkulan huipulla), Versailles (aivan mahtava, mielestäni voi kuluttaa koko päivän kiertelyyn ja pelkästään nauttimiseen. Kaunis puutarha ja alue.), Louvre (iso paikka, kannattaa jo aikaisemmin suunnitella mitä aikoo nähdä), katakombit (aika siistit, jossei ennen ole käynyt), Sainte-Chapelle-kappeli (melko hieno, muttei mielestä MUST), ja tietenkin perinteinen Champs-Élysées\'llä kävely.

Painotan tässä suunnittelua tosiaan, koska esim. museot ovat isoja, ja jos ei entuudestaan tiedä mitä haluaa nähdä, hukkaa aikaansa pyörimiseen.
Jonot ovat moniin paikkoihin pitkiä, mutta vaivan arvoisia.

Hyvää matkaa!

-Mira

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat