Minne lemmikki matkan ajaksi

Vierailija

Minulla ei tällä hetkellä ole lemmikkejä, mutta haaveissa koira, kun jään eläkkeelle. Meillä on ollut koiria 27 v. eli nyt kun niitä ei ole, on päässyt miehenkin kanssa yhdessä reissuun. Haaveissa kuitenkin vielä yksi koira tai sitten ei.
Onko teillä kokemusta lemmikkihoitoloista vai oletteko ottaneet lemmikin matkalle mukaan. Kotimaassa ja Virossa esim. se käy, mutta pitemmälle, en oikein tiedä. Asumme pääkaupunkiseudulla. Olisi kuitenkin kiva olla vapaakin, mutta toisaalta lemmikki on niin ihana ja sen kanssa on niin kiva ulkoilla. Älkää nyt sanoko, että tämä kuuluu koira tai kissapalstalle.

Nimimerkki koirasta vielä haaveileva

Sivut

Kommentit (23)

Vierailija

Ei ole lemmikkiä vielä meilläkään mutta suunnitelmissa hankinta. Vaikea asia on kuka sitä huoltaa kun itse on matkoilla.
4H-kerholaiset harrastavat toimintaa eli tulevat joko kotiin siksi aikaa kun isäntäväki on poissa tai sitten koira viedään heidän kotiinsa. Kaikki on koulutettu tehtävään ja heillä on säädetyt ikärajat. Tietysti se maksaa mutta mikäpä ilmaista olisi. Katson tuon paremmaksi vaihtohdoksi kuin sen että lemmikki viedään johonkin hoitolaan jossa on paljon koiria.
Meillä on silloin tällöin maalla naapurin koira hoidossa yön yli tai koko viikonlopun kun omistajat ovat reissussa. Sen pitemmäksi aikaa ei ole otettu koska ollaan töissä eikä aina siellä maallakaan olla.
Kannattaa soittaa pääkaupunkiseudun 4H-kerhoihin , löytyy varmaan jokin sopiva puhelinnumero.
Stockan Argoshallissa on vuosittain lemmikkitapahtuma ja muutama vuosi sitten juttelin 4H-kerholaisetn kanssa, heillä oli siellä pieni esittelynurkkaus. Olivat asiallisia fiksuja nuoria ja taatusti eläinrakkaita.

Vierailija

Meillä on ainoastaan akvaario. Kalat säilyvät hyvässä muonassa pari viikkoa.

Naapurin kanssa on sopimus koiran ulkoiluttamisesta, niin halutessani.

En halua enempää sitovia lemmikkieläimiä, sillä matkailu on minulle sen verran tärkeä harrastus.

-Matkailija

Vierailija

Silloin kun olin vielä työelämässä meillä oli kolme koiraa. Muutaman kerran koirat olivat hoitolassa. Koska niitä oli kolme, oli niillä turvaa toisistaan. Nyt tätä ainokaista ei viedä hoitoon mihinkään vaan matkustamme eri aikoina.

Koiranpitoon minulla ei ole vaihtoehtoja, sillä se on elämäntapa ja ehto.Mieluummin luovun matkustelusta kuin eläimistä.
Tirlittan.

Vierailija

Vielä noista H4-tytöistä,(useimmiten ovat tyttöjä) vaikka heillä onkin ikärajat ja ovat kurssin käyneitä on kuitenkin kyse nuorista henkilöistä.
Itse en ihan helpolla ja ilman huolta koiraani ja kotiani viikoksi nuoren vastuulle jättäisi.
Sitävastoin koiran ulkoiluttajana nämä tytöt ovat hyvä ja varteenotettava vaihtoehto, siitä minulla on yli kahdenkymmenen vuoden henkilökohtainen kokemus.
Tirlittan.

Vierailija

Tuttavani on tekemisissä 4H-kerholaisten kanssa, suositteli heitä \"koiravahdeiksi\". Koira voi olla myös nuoren kotona. Jos valituksia tulee, asiaan puututaan. Ei koirahoitola sen turvallisempi vaihtoehto ole, niistä on paljastunut yhtä sun toista. Jos ottaa koiran ja matkustaa yksin, onhan se vaihtoehto, mutta joka tapauksessa me haluamme puolison kanssa matkustaa myös kahdestaan. Ei kannata tuomita kun ei tiedä.

Vierailija

Lisään vielä että voivat myös vain ulkoiluttaa, ei asua koiran kotona. Eihän kaikki lomat ole viikon mittaisia, meillä on erittäin usein 4 vrk-lomia.

Vierailija

Nyt olet tulkinnut minua väärin, luepa tarkemmin.
En ole suinkaan 4H nuoria ,enkä ketään muutakaan tuomitsemassa,olen kertonut asiasta omakohtaisella kokemuksella koiranomistajan näkökulmasta.

Tottakai valituksiin puututaan, mutta silloin vahinko on jo tapahtunut,eikö?
Jos koiran ottaa niin sille on järjestettävä myös loman ajaksi vakaat ja turvalliset olot, eläin ei ole pehmolelu.
Jos eläimen vie hoitolaan, on tarkasti etukäteen käytävä myös tutustumassa hoitolan olosuhteisiin.

Koiraa ei voi, eikä saa jättää kotiin edes 3-4 vuorokauden ajaksi niin että joku käy vain ruokkimassa ja ulkoiluttamassa.
Eläinsuojelutyötä tehdessä on valitettavasti tälläisiäkin tapauksia nähty,ja niihin ei voi sanoa että kukin tavallaan.
Tirlittan.

Vierailija

Koirakuume valtaa etenkin keväisin.
Mutta kun järjellä ajattelee, niin sidoksissahan siinä ollaan koiran kanssa. Ennen äitini hoiti aina
koiraani, mutta hänkin on jo poistunut tästä maailmasta.
Tuo 4-H mietittää, vaikka itse olenkin ollut ahkera
kerholainen joskus kauan kauan sitten.
Koirat on ihania, mutta niin on myös vapaus.

Vierailija

Sorry vaan, mutta tapauksia on erilaisia eli mm. sellaisia että tarvitaan ulkoiluttajaa ja myös sitetn joku voi tulla yöpymään koiratalouteen ja se on eri henkilö kuin 4H-kerholainen (sukulainen esim.eli päivät työssä oleva). 4H-kerholaisetn kodit ja myös ne henkilöt ovat \"luupin alla\", sitä ei kannata epäillä.
Mutta elämä on elämään ilman koiraakin.
(työpaikalla joudumme kuuntelemaan koiratarinoita lähes päivittäin ja se koira ei ole edes koira vaan jotain muuta... lapsia ei perheessä ole koskaan ollut...).
Jos täytyisi keksiä koiralle hoitaja, ehdoton on tuo 4H, se ei ole mitään halpaa kuitenkaan mutta ei ole isot hoitolatkaan.
Ei kannata mustamaalata hyvää systemmiä, etenkään jos siitä ei ole kokemusta.

Vierailija

Minulla on kaksi koiraa ja puoliso. Matkustamme kotimaassa koirien kanssa, ulkomailla käydään erikseen. JOS meidän täytyisi päästä ulkomaille kahdestaan, niin koirat joko olisivat kotona ja meillä asuisi sen aikaa luotettava ystävä tai sitten koirat menisivät tuttuun paikkaan sukuloimaan. Tosin näitä kumpaakaan vaihtoehtoa ei vielä ole kokeiltu, koska mielestäni paras paikka minun koirille on kotona ja en ole varma, onko meillä ketään niin luotettavaa ystävää, kenet voisin päästää viikoksi kotiin. Eikä kukaan vielä ole riemusta kiljuen ilmoittautunut ottamaan viikoksi kahta karvaista koiraa kotiinsa :)

- Työura vasta puolivälissä -

Vierailija

Itse en haluaisi pitkäksi aikaa vaivata ketään tuttua koiran kaitsijaksi.Ostopalvelu olisi ratkaisu. lyhyt eli muutama päivä ei ehkä tuottaisi hankaluuksia mutta ei viikoksi tai pitemmäksi aikaa ketään voi vaivata ellei sitten tehdä vastavuoroista kaitsentaa.

Vierailija

Kyllä koiraa pitää kohdellakin kuin perheenjäsentä. Jos ei ole siihen valmis, silloin kannattaa jättää se hankkimatta.
Minkäänlaista mustamaalausta en ole havainnut, vastuuntuntoisia ajatuksia ainoastaan.

-matte.

Vierailija

Jos ei itse omista koiraa niin voi olla vaikeata tajuta miten tärkeä se on omistajalleen.
Olen käyttänyt 4H nuoria koirani ulkoiluttajina silloin kun työpäivät venyy pitkäksi.
Nuoret ovat iältään teini-ikäisiä, yhtään täysi-ikäistä ei ole kohdalleni osunut. Ketään mustamaalaamatta omaa koiraani en lomani ajaksi kotiini näin nuoren henkilön hoiviin jättäisi. Mitä taas koiran jättämiseen nuoren kotiin tulee, täytyy perheen olla todella tuttu jo pidemmältä ajalta.
Näin se vain menee,koira on meille tärkeä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat