Ljubljanaan vai Bratislavaan?

Vierailija

Teemme kahden ystävättäreni kanssa joka kesäkuu Suvivirren jälkeen kivan kaupunkimatkan. Ovat molemmat todella loman tarpeessa opetettuaan villejä kakaroita koko talven:) Viime vuonna mentiin Varsovaan, 2009 Köpikseen, ja nyt on loppusuoralla valittavana kaksi kaupunkia, Ljubljana ja Bratislava. Kumpi oisi parempi 35-40-vuotiaille sinkkunaisille? Vai onko noissa suurempaa eroa edes? Myös kaikki hotelli ym. suositukset tervetulleita.

-Iris

Kommentit (5)

Vierailija

Ljubljana, kävin viime kesänä ohikulkumatka autolla mutta päätin että päästävä uudelleen. Bratislava on tylsä makkarakaupunki. Olen 30 sinkku

Vierailija

Kyllä minäkin näistä Ljubljanaa suosittelisin. Itse kaupungin katsastamiseen ei menne kuin pari päivää, mutta sieltä käsin voi tehdä mukavia päiväretkiä. Esim. Postojnan luolat kannattaa ehdottomasti katsastaa. Junalla voi myös päiväseltään käydä Kroatian Zagrebissa.

Majoituimme Lev-hotelliin, hyvällä tarjoushinnalla, joka muistaakseni löytyi booking.comin kautta.

Vierailija

+ Bratislavasta pääsee helposti poikkeamaan vaikka wienissä.
Hotell Ibis, vaatimaton ja siisti. Ihan linnan vieressä.

+ Ljubljana on herttainen pikkukaupunki.
Hotel Emonec (hostelli), vaatimaton, edullinen ja keskeisellä paikalla.

En osaisi valita, vaikka kumpikin kaupunkimatka oli ihan onnistunut.

dlkj

Vierailija

Minustakin tuo Ljubjana voisi olla teille varmempi valinta. Tosin sitten tuota Bratislava-Wien -vaihtoehtoa kannattaa harkita. Budapest on jo pikkuisen turhan kaukana, vaikka itse olen joskus käynyt Budapestista Bratislavassa. Mutta kyllä siinä päivä menee turhan nopeasti, yöpyminen olisi hyvin suotavaa.

- baraja

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat