Dubain matkatarjonta kasvaa

Vierailija

YES! Air Finland aloittaa ensi talvena lennot Dubaihin ja Air Finland holidays myy matkoja:
http://www.airfinlandholidays.fi/Dubai

Myös Finnair lisää lentojen määrän ensi talveksi kahdesta kolmeen. Matkoja myy Aurinkomatkat ja Finnmatkat.

Lentojen määrä siis tuplaantuu.
Alma Tour tosin ei ole vielä ensi talven matkojaan
julkistanut mutta hyvällä tuurilla heilläkin (Alma Tout Fly) on kerran viikossa Dubain lento.

Vielä kun Dubain tarjonta saataisiin ympärivuotiseksi. Nytten kausi on ihan liian lyhyt.
Lomailijan kannalta paikka on loistava ainakin syyskuulta toukokuulle. Heinä-elokuussa melkoisen kuuma.

Sivut

Kommentit (40)

Vierailija

hyvä homma, että tulee lisää tarjontaa. Viime talvena piti käydä, mutta lennot oli myyty loppuun. Kun lopulta olisi ollut tarjolla, ei ollut enää lomamahdollisuutta.

Mun puolesta voi aloittaa suorat lennot myös Abu Dhabiin Dubain lisäksi.

-Matkailija

Vierailija

Maassa maan tavalla. Arabiemiraateissa on tiukka lainsäädäntö mm. huumaavien aineiden käytön ja julkisten hellyyden osoitusten suhteen.

luin tuon ylläolevan jutun, mutta siinä ei selvinnyt syy vankilaan/selliin joutumisesta. Yleensä näissä jutuissa on rikottu lakia.
Mulla ei ole koskaan ollut mitään vaikeuksia siellä. Perusideana matkoilla on harrastaa erilaisia asioita, retkeillä, nauttia paikallisesta kulttuurista jne.

Ennen matkustusta kannattaa siis tutustua maan käytäntöön erilaisissa asioissa.

-Matkailija

Vierailija

Jaahas, että lain rikkominen oikeuttaa kuoliaaksi hakkaamisen poliisin taholta sellissä.

Vois nää dubai-fanaatikot hieman miettiä mitä päästää näppäimistöltään julki.

Vierailija

Tiukka lainsäädäntöhän siellä on eli kannattaa tarkentaa käyttäytymistään. Sopimattomasta pukeutumisesta on joutunut suomalaistyttösiä \"arestiin\" eli ei kannata keikistellä puolialastomatonta. Ihan kaikkialla on asiallista liikkua vaatteet päällä, siis muissakin maissa kuni arabimaissa.

Vierailija

Kyllä minun mielestäni tästä käy ilmi syy pidätykseen: \"Dubain oikeusviranomaisten mukaan mies pidätettiin 6. huhtikuuta syytettynä päällekarkauksesta, uhkaavasta käytöksestä ja kiroilusta, kertoo Daily Mail.\"

Vierailija

Matkailijalle:
Vaikkei Suomesta ehkä koskaan Abu Dhabiin tule suoria lentoja, niin Dubain lentokentältä sinne ajaa taksilla vajaassa 2 tunnissa ja hintaa tulee (ihan mittarin mukaan) vain muutamia kymmeniä euroja, ehkä max. 50 e, joten ei ole mikään ongelma matkustaa sinne Dubaista! Taksit lähtevät mielellään tällaiselle pidemmälle keikalle. Mutta Euroopan kautta (esim. Lontoon, Saksan kenttien)vaihtamalla pääsee toki Abu Dhabiin ja toisinaan hyvinkin edullisesti.

Vierailija

ihmisten hakkaaminen ei mielestäni ole koskaan perusteltua. Ja Dubaissa käyneenä olen nähnyt myös toista puolta eli siirtotyöläisten olot ovat tosi heikot ja varmasti myös vankilat ja sellit eivät ole aivan mitä pitäisi.

Olen nähnyt myös brittejä (ei Dubaissa mutta muualla), jotka ovat käyttäytyneet ei aina niin oikealla tavalla.

Olen kuitenkin sitä mieltä, että jokaisen pitää olla tietoinen maan laeista ja käyttäytyä sen mukaan.

-Matkailija

P.S. totta tosiaan, kyllä tuonne Abu Dhabiin pääseen autollakin - suorat lennot vaan ovat näppäriä ja sinne menijöitäkin olisi jonkin verran.

Vierailija

Maassa maan tavalla, kuten Matkailija jo totesi. Dubaissa ja Abu Dhabissa on tullut käytyä. Ja eilen tuli varattua joulukuuksi tuommoinen otsikon mukainen Dubain matka. Ei Dubai minun suosikkipaikkani ole, mutta ihan kivaa ja varsinkin mielenkiintoista siellä on ollut. Vaikka viineistä pidänkin, niin kyllä minulle sopii ihan hyvin viikko ilman alkoholia. Ei ole aiheuttanut mitään \"vieroitusoireita\"... ;)

On niin turkasen halpoja nuo Dubain matkat, kaksi henkeä hyvää hotelliin alle tonnilla. Ja kun paikan entuudestaan tuntee, niin mitäpä siinä miettimään. Hieman on siellä vielä näkemätöntäkin. Ja todella hyvin ainakin itselleni sopii se, ettei opasta näy mailla halmeilla. Siellä on kuitenkin lentokenttäkuljetukset mukana, mikä on parempi kuin ei mitään. Vaikkei se taksi lentoasemalta hotellille kauheita maksaisi. No, näillä mennään, eli nyt on jo pari reissua varattuna tälle vuodelle: heinäkuussa Wien ja joulukuussa Dubai. Kesäkuun menee aika pitkälti Kanadasta tänne tulevien sukulaisten ehdoilla. Eiköhän me jotain keksitä silloinkin! ;D

- baraja

Vierailija

Lainaus:
Kuinka joku voi matkustaa Dubaihin?

Ei mitenkään kovin mahdotonta. Vaikkapa lentokoneella!! ;)

Yhtä hyvin voisi kysyä, että kuinka joku voi matkustaa Kuubaan, Kolumbiaan, Venäjälle, Yhdysvaltoihin, Kreikkaan jne.jne. Mutta ainakaan minä en sitä tule tekemään, sillä tiedän montakin syytä mennä. Jollakin on joku syy olla menemättä. Mutta eiköhän me näissä keskusteluissa koeteta yleensä mieluummin keskittyä positiivisiin asioihin, eikä siihen miksei johonkin maahan halua mennä. Ne keskustelut kun useimmiten jäävät juupas-eipäs -tasolle. Ja jos jotain Dubaissa sattunutta sellikuolemaa ajattelee, niin tuo on paljolti uutisointikysymys. Kaikkialla sattuu joskus jotain. Minnekään ei voi tai kannata mennä? ;))
MikeD

Vierailija

BARAJALLE:

Dubaissa kyllä on alkoholiakin yllinkyllin tarjolla.
Heti maahan saapuess saa lentokentällä ostaa puoli-ilmaisia tax free viinoja niinpaljon kuin kantaa jaksaa.

Perillä sitte alkoholia tarjoillaan liki jokaisen hotellin baarissa ja yökerhossa. Laillisia viinakauppoja ei ole joista saisi ostaa pullottain mutta sekin onnistuu kun menee taksikuskien kanssa juttelemaan niin vievät salaviinakauppaan.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat