Bretagnesta somia majoituksia

Vierailija

Hei,

Vuokraan toukokuussa auton Pariisista ja ampaisen Rennesistä Quimperiin, mutta hitaalla temmolla.

Pariisiin en siis jää, vaan nuuskin Bretagnen aluetta reilun viikon ajan. Nyt siis hakusessa muutama pieni ja persoonallinen majoituskohde merimaisemineen rannikkoalueilta.

Majoituksen ei tarvitse olla luksusta ja jonkinlainen puoliaito olisi toiveissa.

En tunne Bretagnea ollenkaan, mutta etsiessäni nettitarjonnan kautta tarjontaa turhauduin kun en yhtään osaa arvioida missä se kiva majoituselämys oikein luuraisi...

Ystävällisesti tervehtien
Anu

Kommentit (7)

Vierailija

Vastaan omaan kysymykseeni ja suosittelen Ranskaan lähteville omatoimimatkaajille b&b-tyyppisiä hinta-laatusuhteiltaan erinomaisia majoituspaikkoja:

http://www.bed-and-breakfast.la-france.org/departementen.php

ja yleensä jokaisen matkaajan tuttu linkki:

http://www.tripadvisor.com/

Kieltä osaamattomana pärjäsin ranskalaisten vieraanvaraisuudella ja ystävällisyydellä mainiosti paikasta toiseen. Etenkin lapsiperheet tuntuvat saavan oikein kivaa kohtelua ja lapset otetaan hienosti huomioon, mutta siis Pariisin ulkopuolella. Se kylä onkin sitten jo toinen tarina.

Anu

Vierailija

Bretangessa on vuokrattu talo ykityistä kautta ja kerran Interhomelta. Itse puhun ranskaa, mutta mieheni heikommin, hänkin on pärjännyt siellä yksinkin käväistessään maatilalla ostamassa tuotteita ja myös kaupoissa pärjää, ovat miellyttäviä ihmisiä.

Vierailija

Edellinen lisää: mielestäni kaikki on elämystä Ranskassa, myös maaseudulla. Kuitenkin on parasta huomioida small talkin osuus... eli siellä on hyvä olla se puoli hallussa, muuten vähän ihmettelevät. Suomalaisilla on monella tapana mennä suoraan asiaan eli pyytää jotain heti ilman mitään alkukohteliasuuksia.Sanaa kiitos ei sovi unohtaa.

Vierailija

Hymy ja bonjour-merci-sanastokin auttavat pitkälle. Olemme matkakumppanini kanssa viihtyneet ja pärjänneet Ranskassa aina, vaikka harmittavasti puhumme vain englantia. Olisi kiva jutella ihmisten kanssa, kaikkihan siellä eivät englantia osaa. Toki Pariisissa nykyään yhä useampi puhuu englantia.

Kiitos Anulle kysymyksestä ja vastauksesta! Ehkä kesällä 2012 mekin suuntaamme Bretagneen.

Iris

Vierailija

Kokemuksesta voin sanoa että Ranskan alueista Bretagnessa puhutaan kohtuullisesti englantiakin sillä siellä on pitkään asustellut ja vieraillut brittejä. Heillä on siellä loma-asuntoja omistuksessaan.
Maria

Vierailija

Ihanaa, kiitos kommenteista. Olin aivan varma, että varmasti löytyy Ranskan ja Bretagnen kävijöitä ja koska hieman hullaannuin Bretagneen ja Loiren jokilaaksoon on tosi kiva lukea vastauksianne. Te olette sittenkin olemassa :)

Nyt jos joku sattuisi tätä viestiketjua lukemaan, niin vinkkejä vain jos huvittaa laittaa. Minun tekee niin mieleni lähteä taas uudelleen ja plaraan vastaavia keskusteluja netistä läpi, koska aina joku keksii jotakin jännää kerrottavaa.

Olen sellainen \"slow traveller\"ja saatan nauttia vain siitä, että pönötän jonkun pellon laidalla napaten hetken siitä paikasta mieleni muistoihin. Tai istun puistossa katsomassa lasten touhuamista yms. Tuskin olen ainoa.

Anu

Lilja

Hei, suunnitelmissa olisi kesäkuussa lähteä tyttäreni 14v kanssa käymään Pariisissa ja sieltä sitten Bretagneen. Sinnehän menee varmaan juna, mutta voitteko suositella että minne sinne kannattaisi mennä viikoksi, eli joku kiva kaupunki, jossa viihtyisi myös tuo 14 vuotias.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat