Keskustelut

Vierailija

Ymmärrämmekö vaieta!

Edellistä otsikkoa lukiessani\" Vieläkö on haaveita\", alkoi keskustelu suuntautua missä olen jo ollut ja minne vielä haluan mennä.
Painotuksella missä olen jo ollut.

Matkailu opettaa myös vaikenemaan.
Enää en tuo julki matkailukokemuksiani samalla tavalla kuin aiemmmin.
En viljele lauseiden välissä maiden ja paikkojen nimiä.

Ja miksi? Siksi, että satunnaisessa kuulijakunnassa on aina joku, jolla ei ole ollut esim.taloudellista mahdollisuutta matkusteluun.

Sen vain on huomannut, kun osa keskusteluringistä suljetaan ulokopuolisiksi kokemuksen puutteen takia.

Onko tämä yliampuvaa huomaavaisuutta vai hienotunteisesti vaikenemista,ei väliä.
Olen ainakin itseeni paljon tyytyväisempi.

Muuten minun haaveeni on jossain... yksinäinen rantamökki sinisen veden äärellä.
Ei maa, ei kaupunki vaan tunne on tärkein.
Se voi olla vaikka Rhodoksella;)

L

Sivut

Kommentit (34)

Vierailija

Samoilla linjoilla aloittajan kanssa siinä ettei ole viisasta kertoilla missä on ollut, minne menossa tai mistä haaveilee. Saa aina jonkun eli vähintään yhden (huuhaakirjoittajan) kimppuunsa oudolla viestillään. Jo mainittu ketju on tyyppiesimerkki.... ja ihan kuin joku muu haluaisai ohjata matkailukäyttäymistä.
Mihin henkilö pyrkii (onko niitä vain yksi, en tiedä) toiminnallaan, siihenkö että palsta kuihtuu? Epäilen sitä ja syynä varmaan se että viestejään on poistettu.

Niin, mutta mistä sitten saisi kirjoittaa...siinäpä se kun ei kerran matkustamisesta saa kirjoittaa.

Vierailija

Ketjussa \"Vieläkö on haaveita\" 08.04.2011 9:15 kirjoitettu viesti on häirikköviesti, kommentti kait edelliseen joka ei ole ole halunnut mitään listaa julkistaa... mitäpä se Latea autta/kiinnostaa siellä tietsikkansa ääressä!
Ehdotan palstan lakkauttamista.

Vierailija

Nyt lyö minulla täysin tyhjää, tämän ketjun tarkoitusta minä en ymmärrä.

Sen kyllä ymmärrän ettei aivan kaikkialla ole korrektia kertoa kokemuksistaan ja matkoistaan, mutta eivätkö matkailupalstat ole juuri sitä varten että niissä jaetaan kokemuksia ja matkakertomuksia?
Ainakin minä janoan lukea muiden asiallisia matkakirjoituksia. Paino sanalla asiallisia.
Tälläisillä palstoilla vaikeneminen ei liene kultaa, vaikka se moneen asiaan päteekin.

Vai onko täälläkin ollut taas niitä poistettuja häirikköviestejä jotka muuttavat kirjoituksien tarkoitusta?
Tirlittan.

Vierailija

Ymmärrän täysin mitä aloittaja tarkoittaa. En minäkään mene kertomaan liikoja matkoistani, sattuu olemaan \"jollekin\" liian kova pala vai miksi saa lokaa niskaansa, en tiedä syytä. Inhottavat viestit liittyen oletettuun kirjoittajaan (vaikka oletus näyttää menevän pieleen) ovat aika ikäviä. Matkailusta pitäisi vaihtaa mielipiteitä, kokemuksia jne. Toki viime
aikoina on ollut yllättävän rauhallista, olisko kipakat puuttujat olleet tietsikan ulottumattomissa?
Tiheällä kammalla seulon viestini, mitä sitä turhaa ruokaa haaskoille antaa!
Kun en lähimatkailua harrasta tai en sellaista matkailuksi laske, ne loput jätän omaan tietooni.

Vierailija

Edelleen lyö tyhjää enkä edelleenkään ymmärrä, mikä logiikka on käydä ja kirjoitella matkailupalstalla jos ei kerro matkoistaan?
Ja edelleenkin painotan tuota maagista sanaa, asiallinen.
Tirlittan.

Vierailija

Minulla lyö yhtä tyhjää kuin Tirlittanilla. Jos toisten matkailu on \"kova pala\" (mitä en sinänsä oikein ymmärrä), niin ei kai sellaisen ihmisen sitten tarvitse mennä edes mihinkään matkailupalstoille; onhan Internetissä nyt hyvänen aika paljon muutakin, kuten sen ulkopuolellakin.

Jos palstan aihe on matkailukeskustelu, niin pääaiheena luulisi olevan ihmisten matkakokemukset. Mikä siinä on niin outoa ja hirveää?

Taru

Vierailija

Olen korkeasti koulutettu dipl.lähetyssaarnaaja, työskentelen postissa lähtevien puolella ja minullakin lyö tyhjää ja varmasti enemmän kuin teillä muilla. Onneksi se on vaarattomampaa kuin tyhjän potkaiseminen. Olen käynyt monessa maassa, perunamaassa, kaalimaassa(vartijana)jne. Olen ollut myös monessa vedessä mm. kölninvedessä. Minut on keitetty monessa liemessä, useimmiten lihaliemessä.
Kaikesta huolimatta edelleenkin lyö tyhjää, mutta lyököön.

Tuleva tyhjäntoimittaja (fiksu)

Vierailija

Kyllä niin tekis mieli kirota pärskäyttää :/ Mitä ihmettä: matkailupalstalla ei saa kirjoittaa kokemuksistaan, kun jollakin tulee paha mieli..?? En oikein usko lukemaani.
Aloittajan ja muiden samanmielisten olisi mitä pikemmin kipitettävä jonnekkin psykologi osastolle nurisemaan.
VOI PYHÄ SYLVI!
Aino Parkkinen

Vierailija

Aino Parkkiselle sanoisin (oletko sittenkin Aimo?) ettet näköjään ymmärrä aloitusta, et tahdo ymmärtää tai sitten olet juuri yksi niistä jotka kettuilevat täällä oikeesti matkustaville.
Porukka rankkaa mustalle listalleen henkilöt joiden tottumusket ovat toiset, keskisvertotallaaja saa olla muttei sen yli. Tuskin juttu sulle perille menee... syystä tai toisesta. Kuka nyt haluaa tulla silmätikuksi kun haluaa jakaa tietoa ja kokemuksiaan matkoista?
Valmismatkat ovat aika simppeleitä juttuja, ehkä sinä olet niiden kuluttaja....
Kiusaajan on syytä mennä tutkimuksiin, ei kiusattujen!Jos nyt tuotakaan ymmärrät.
Muutama päivä niin sitten taas matkaan.... enkä kerro minne. Uskon että on ihana kulttuuripitoinen reissu mukavassa seurassa.

Nimim. aloittajaa tukeva matkustelija

Vierailija

Jaa jaa

Minä ainakin toivon että tällä palstalla kerrotaan kaikenlaisista matkoista, missä on ollut ja minne suunnitelmissa ja ennenkaikkea miksi. Näistä saa hyviä vinkkejä myös omalla matkailulle ja näin löytää myös uusia kohteita tai matkatyyppejä tai saa vinkin pienestä matkanjärjestäjästä jota ei tiennyt.
Hienoja matkoja voi tehdä kauas tai lähelle, usein on vain niin että eksoottisemmat matkat ovat kauempana mutta elämyksien määrä ja laatu ei riipu kyllä etäisyydestä.

Rajoitan itsekin matkoista kertomista seurassa joka ei ole kiinnostunut mutta rahallisesti taas- joku panostaa autoon tai kotiin, minä matkoihin, kerron kyllä kysyttäessä ja usein rahaa pankissa vaihtaessa on tullut esiin - kenen matkalla - onko sellainenkin matkatoimisto ja mistä olet löytänyt noita matkoja?
Näitä vinkkejä toivon myös täältä kirjoittajilta ja sen vuoksi luen näitä matkapalstoja ja kirjoittelen tänne joten niitä asiallisia juttuja kiitos.

Marjuska

Vierailija

Mikäs siinä, kyllähän sitä kertoisi jos ei joutuisi kenenkään hampaisiin. Nettipalstojen ongelma yleinen ongelma näkyy täälläkin, joku haluaa päteä ja lynttää muita. Mitä sille voisi tehdä, en usko että kovinkaan paljoa, nuo turhautuneet, liikaa aikaa omaavat mellastavat teki mitä teki. Eli ainoa keino on kirjoittaa tai vastailla mahdollisimman matalalla profiililla.Neutraaleihin kysymyksiin voi vastata mutta jos ko. kohde ei olekaan kaikkien mieleen, silloin tulee lunta tupaan.
En harrasta lähimatkailua ja syystä... ja siitäkin saa palautetta ikävään sävyyn, koettu on.
Palstan \"sekoittajia\" ei montaa ole onneksi.

Vierailija

Olen huomannut saman ongelman.Jos kirjoitan Hyvää huomenta, niin välittömästi tulee vastaus: Mitä hyvää, siellähän on sumuista ja sataa!

Mutta useimmiten niistä irtoaa vain ne kunnon naurut, ne eivät minua lannista vaan jatkan kirjoittelua.
Tirlittan.

Vierailija

Minä kävin siellä, mutta en kerro missä. Avasin matkalaukun ja otin sen sieltä, mutta en kerro mitä. Varikset visersivät iloisesti, mutta en kerro miten iloisesti. Kevättä rinnassa, mutta en kerro kummassa.

Vierailija

En oikein minäkään ymärrä miksi matkailusivuilla ei saisi matkustelusta kertoa. Itse ainakin kerron, enkä ole koskaan saanut asiatonta kommenttia, jos joku lyttää niin sen voi jättää omaan arvoonsa. Nämä sivut ovat kyllä mielestäni matkailusta keskustelua varten. Saa vinkkejä ja niitä voi myös antaa. Ihmiset pitävät aina vähän eri asioista ja kaikkien pitäisi löytää oma tapansa matkustaa ja nauttia matkailusta. Itse aina hakemalla haen erilaisia kertomuksia ja blogeja joista voisi etsiä itselleenkin sopivia kohteita. Asiallinen keskustelu on aina paikallaan. Kateus ja riitely ei johda mihinkään, nautitaan toistemme matkoista ja omistamme.

Matkailija

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat