Arvostelu Matkanjärjestäjistä

Vierailija

Luin tässä taannoin parin sivun artikkelin eräästä lehdestä, jossa vertailtiin muutamia kotimassa toimivia matkanjärjestäjiä toisiinsa.

Lopputulos oli seuraava kouluasteikolla 4-10.

1.Aurinkomatkat 9+

2.Finnmatkat 8,5

3.Tjäreborg 8

4.Lomamatkat 8-

5.Detur 6,5

6.Alma Tour 5-

Pakkohan tästä on muodostaa käsitys LAADUSTA!

Sivut

Kommentit (20)

Vierailija

Minäkin luin vastaavan testin eräästä toisesta lehdestä ja siinä järjestys oli päinvastainen.

Kyllä ennemmin omaa tuntematonta julkaisuani uskon kuin sinun.

Vierailija

Näyttää pitävän lista ihan paikkaansa ylä-ja häntäpäänkin osalta. Aurinkomatkat on vain \"mersu\" ja alma tour \"wartburg/lada tms.\"

Vierailija

Olen käyttänyt deturia muutaman kerran ja antaisin sille paremman arvosanan. Tosin yövyin 4 tähden hotelleissa molemmilla kerroilla (Turkki ja Tunisia). Hinta laatusuhde oli mielestäni erittäin hyvä.

Mimi

Vierailija

Minä olen käyttänyt kaksi kertaa Bulgarian Alma Tour:ia , ei ole muuta kuin erittäin hyvää sanottavaa.
Samalla viivalla Aurinkomatkojen kanssa.

Tjareborg jää mun vertailussani miinuksella.

Vierailija

Oma räätälöinti eli lennot + hotelli nettitoimistosta, se on ykkönen ehdottomasti.Aina on riskejä joka asiassa, mutta tuossa vaihtoehdossa ei tarvi olla alman tai \"teturin\" armoilla.
Käy tosin vain tottuneille ja kielitaitoisille.

Vierailija

testit (ja arvostelut) riippuvat monesti hyvin paljon testin tilaajasta. Siitä arvioidaan juuri niitä asioita, jotka testin tilaajalla on hyvin. Itse olen matkustellut monien matkanjärjestäjien matkoilla. Jos minulle on täkreintä lentokentän läheisyys, valitsen sellaisen matkan, jonka yhtyedet menee lähelle haluaamaani kohdetta. Jos arvostan oppaan ammattitaitoa, valitsen esime opastetun teemamatkan, jossa on mukana asiantuntijaopas. Jos haluan edullisen matkan varaan esim. äkkilähdön, jos sellaisia on tarjolla.

Eli testejä ja arvosteluja on moneen menoon.

Uskon, että kaikilta matkanjärjestäjiltä löydät ystävällisen, ammattitaitoisen oppaan niin halutessasi.

-Matkailija

Vierailija

Paras matkanjärjestäjä olen itse. Netti hoitaa eikä pettymyksiä ole tullut.En tarvi opasta, voin olla itse oppaamme ja sitä olenkin usein. Hyviä kirjoja löytyy, niistä saa esitiedot jotka ovat tärkeitä jo ennen reissua.

Vierailija

Kaikki eivät ole yhtä viisaita kuin sinä, on paljon vanhempia henkilöitä, jotka eivät osaa kieliä,eivätkä halua pilata matkaansa, haeskelemalla ruokapaikkoja ja nähtävyyksiä ITSE.

Matkanjärjestäjä hoitaa hommat ja silloin pääsee sinne minne haluaa, eikä tarvi muuta kuin antaa vähän enemmän rahaa ja toiset hoitaa muut hommat.

Ei ole vielä sattunut vastaan yhtään huonoa matkanjärjestäjää, vaikka ollaan kuljettu yli 20 maassa.

kielitaidoton

Vierailija

Jonkun matkako menee pilalle, jos \"joutuu\" hakemaan ruokapaikat ja nähtävyydet itse ??
Minusta se kivoin puoli matkailussa: Vapaus, tehdä löytöjä itse, kulkemalla omin nokkineen löytää kaikenlaista muutakin mielenkiintoista !
Kyllästyin jo tarhaikäisenä kulkemaan toisiinsa kytkettynä ja opastettuna.

Vierailija

Samaa mieltä edellisen kanssa, itse on se paras räätäli näissökin asioissa. Ja lomamatkaa etsiessä ja 2 osapuolta eli se joka myy ja se joka ostaa.
En kaipaa opasta, ovat aina nuorempia ja kokemattomampia kuin minä.

Vierailija

Kyllä matkanjärjestäjän valmismatkallakin saa lomailla ihan oman mielensä mukaan, eikä tarvitse kulkea laumassa. Monet tarjoavat esim. lentokenttäkuljetukset lisämaksusta, eli niitä ei ole pakko ottaa vaan voi valita lennot + hotellin. Silti poikkeustilanteissa (esim. lakot, tuhkapilvet) matkanjärjestäjällä on huolenpitovelvollisuus ja järjestävät kotiinpaluun. Omatoimimatka voi tulla kalliiksi näissä tapauksissa.

Vierailija

Trvaellink on paras. Tuhkapilvikö joka viikko vai? Jos jotain sattuu ja lento+hotelli on ostattu pakettina, ei hättä. Jos on vielä lenotyhtiön kanta-asiakaskortti, vielä varmempi. Ja vakuutukset itsellä kunnossa.
Vain arat ja koemeattomat, sellaiset jotka reissaavat vain valmismatkoilla a la Am tms, kuvittelevat joutuvnas vaikeuksiin muilla konsteilla matkatessaan.
kokenut reissaaja

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat