Parhaimmat sivustot lentojen ja hotellien varaamiseen

Vierailija

Minkälaisia kokemuksia teillä on eri matkasivustoista? Lähinnä hotellin varaamisesta.
Onko joku sivu ylitse muiden?

Italian rannoille matkaa suunnitteleva

Sivut

Kommentit (25)

Vierailija

Edellinen lisää: travellink on paras, puhelinpalvelu tarvittaessa Suomessa ja suomeksi. Varaan sekä lennot että hotellin samasta paikasta eli jos sattuu jotain yllättävää, hoitavat peruutuksen myös hotelliin ja rahansa saa takaisin (toki vakuutus pitää olla).

Vierailija

Itse käytän tätä kotimaista:
http://www.hotelzon.fi

Suomalainen firma ja suomalainen asiakaspalvelu
jos tulee jotain ongelmia. Kymmeniä kertoja käyttänyt
ja ollut tyytyväinen.
Tuli vastaan kun Finnair sitä joskus omilla
sivuillaan suositteli.

Vierailija

Jos varaa travellinkiltä (tai vastaavalta) lennon+ hotellin, millaisen tositteen sieltä saa hotellissa näytettäväksi? Onko suomeksi vai esim. englanniksi? Ja miten noilla muilla sivustoilla? Jos siis hotellin varaus maksetaan jo valmiiksi, niin miten se todistetaan sitten paikan päällä?

Vierailija

Travellinkistä en tiedä mutta Hotelzonilla saa valita kielen jolla vahvistuksern saa eli olen itse aina ottanut englanniksi lomakkaan jossa varaustiedot ja sen esittänyt hotellin tiskillä ja
aina homma pelannut.

Ja vaikka Hotelzon mainostaa itseään kovasti liikematkustajille niin ilman käyttäjätunnuksia sieltä voi varata kuka vain. Käyttäjätunnukset jos tekee niin saa jotain bonuksia.

Mitä hintoihin tulee niin olen sitä muihinkin vertaillut ja joskus ollut viikon hinnassa joku kymppia eroa Hotelzonin eduksi tai tappioksi mutta itse suosin mieluiten suomalaista firmaa jolla löytyy suomalainen aspa jos tulee ongelmia.

Palveluiden paremmuushan punnitaan vasta kun tulee ongelmia. Siihen saakka ne on kaikki yhtä hyviä ;)

Vierailija

Kun käytän travellinkiä se on teitysti suomalainen travellink jolla on toimsito Vantaalla.Firma on ruotsalainen, en tiedä missä maissa toimii.Suomalainen tietysti käyttää oman maansa palveluita.
Travellinkiltä tulee välittömästi (eli nopeasti) ilmoitukset lentojen ja hotellien varauksista ja nykyään myös jo yli viikko ennen h-hetkeä tulee \"muistutussähköposti\" voimassa olevasta varauksesta. Jos tulee ongelmia hoitavat sieltä käsin hotelliperuutuksen mutta peruustus on oltava edellisenä vrkna heillä tiedossa, silloin peruutus on maksuton. Peruutustapaus oli meillä joulukuussa kun Finnairin emot olivat lakossa. Travellink hoiti homman hyvin, rahat olivat tilillä jo maanatian kun peruutus tehtiin perjantaina. Oletin että lakko olisi loppu joulun jälkeen, varasin heti heiltä uuden matkan jo samaisena perjantaina. Parempaa firmaa ei ole löytynyt joten käytämme edelleen travellinkiä.
Ja jos on kysyttävää/epäselvää voi soittaa ja kaikki selkityy.Joillain muilla firmoilla on puhelu mennyt Jenkkeihin kun olen kysynyt varaukseen liittyviä tietoja!

Vierailija

Kerrotko vielä Travellinkistä, että millaisen voucherin tai tositteen saat sieltä hotellia varten? Onko englanniksi vai suomeksi? Vai löytyykö hotellivaraus ihan nimellä ilman sen kummempia kuitteja? Eikös se maksetan etukäteen - vaiko vasta hotellissa?

Vierailija

itse suosin hotellivarauksissa booking.comia. Se on toiminut aina, siellä on usein edullisemmat hinnat kuin jollain toisella sivustolla. Kertaakaan se ei ole jättänyt meitä ilman huonetta. Kerran erehdyin tekemään huonevarauksen toisen vastaavan firman sivujen kautta (en muista nimeä, mut oli joku aussi-sivusto). Hotelliin mennessä ei varausta löytynyt (maksu oli veloitettu luottokortiltani), yli tunnin keskustelun ja sähköpostivarmistusten jälkeen saimme huoneen, joka oli todellakin hotellin viimeinen vapaa (ikkunasta, joka oli julkisivulle, näkyi lohduton näky - moottoritien silta, jossa oli pitkät autojonot lähes ympäri vuorokauden ja sillan alla kodittomia itä-eurooppalaisia maahanmuuttajia.

Lennot varaan eri lähteistä, mutta usein vertailen hintoja vertaa.fi:ssä. Nimensä veroinen, mutta välillä tulee näitä yllättäviä palvelu/luottokorttimaksulisiä alkuperäisiin hintoihin.

-Matkailija

Vierailija

Travellink lähettää varauksen teon jälkeen sähköpostilla kaikki tarvittavat dokumentit eli hotellivoucherin jossa on varausnumero plus kaikki varaukseen liittyvät tiedot eli tieto siitä minkätasoisen huoneen olet varannut, hinta ja päivämäärä näkyy.
Osa tekstiä on englanniksi ja osa suomeksi. Mutta kaikki se mitä hotellin tulee tietää on englanniksi. Tuon lisäksi lähettävät varauksen hotelliin, en tiedä miltä se näyttää. Käyttävät Amadeus-järjestelmää.
Lentolippu tulee myös heti eli aikaviive on ollut yleensä noin tunti max kun kaikki on selvää. Näin on arkisin, viikonloppuna ei ilmeisestikään tule kuin se varausvahvistus (en ole siitä varma) koska toimistossa ei ole silloin henkilökuntaa.
Varaussysteemi on selkeä mielestäni ja tietysti olen tottunut heidän toimintatapaansa. Maksu tapahtuu välittömästi pankkikortilla tai luottokortilla ja jos tulee ns. pakottava muutos, he palauttavat hotellimaksun ja vakuutus lentolippujen hinnat. 2 krt on tullut peruutus itsestä riippumattomista syistä ja kaikki hoitui hyvin.
Joskus on ollut hotelscomissa ruuhkaa heidän alennuskampanjan takia eli systeemi on ruuhkautunut, mutta se on tosi harvinaista. Travellinkillä on kerran kuukaudessa alennuskampnaja (hotelscomin) jolloin saa hotelleista alennusta.
Mielestäni hotellivalikoima on hvyä, on sekä edullisempaa budjettimatkaajalle sopivaa että keskitasoista ja luxusta.
Seuraava heidän reissunsa on ensi maanantaina 4 vrk, sen varasin helmikuun alkupuolella kun oli alennuskampanja ja oli aikomus lähteä katsomaan kevättä tuolla hieman etelämpänä. Lennot Finnairlla, majoitus kolmen tähden erittäin hyvässä hotellissa 4 vrk eli 3 yötä hintaan
298e (kaksi naishenkilöä, otettiin omat huoneet kun oli niin edullista) eli ei ole kallista.

Katson myös Tjären ja Arean sekä Kalevan hotellit mutta tuo jota majapaikka jota käytämme ko. kaupungissa (jossa käydään usein) ei ole muilla tarjolla kuin poikkeustapauksissa.

Vierailija

Travellinkistä - ainakin vielä viime vuonna pyöräyttivät systeeminsä SEKin kautta ja siitä generoitui aina lisäkuluja - hylkäisn ao putiikin moisen tyylin jälkeen. Se mitä varatessa ruudulla seisoo tulee olla validi!
- ex-kund -

Vierailija

Travellinkiä olen käyttänyt 3 vuotta enkä ole mitään hämminkiä hinnan suhteen huomannut eli en usko tuota yhtä väitettä.
En ymmärrä koko viittausta sillä eurohan on vahvempi valuutta kuin Skr.
Ei ole siitä kyse tosin meillä että täytyy saada kaikkien halvimmalla, muut kriteerit painavat myös eli se palveluntaso, luotettavuus. Joku firma joka toimii Thaimaassa on tietysti haövempi mutta tulee väärinkäistyksiä kun eivät ymmärrä edes kunnon englantia. Itse kukin tekee niinkuin haluaa, vaihtoehtojahan on pilvin pimein.Kokemuksia omatoimisista matkoista on kertynyt ja lisää tulee...
Travellinkillä tulee varasusvahvistus ja liput nopeasti, sille laitan suuren painoarvon.
Ebookers muistaakseni on pulju joka toimii Thaimaassa vaikka taitaa olla joku byrå Suomessakin. Lehdissä on asiasta ollut juttua.

Vierailija

Travellinkin hinnat pitää paikkaansa eli se minkä maksat on lopullinen maksu. Käytän Finnairin lentoja useimmiten ja niissä kaikki sisältyy hintaan.Jos valitsee halpalentoyhtiön silloinhan yhtiö perii maksuja mm. laukuista ruumaan (esim. Air Baltic). Siitä travellink ilmoittaa kyllä eli jos se jää varaajalta huomaamatta, ei ole systeemin syy vaan itsensä syy.
Käytän myös lentoyhtiöitä jonkin verran mutta ne ovat ns. maiden virallisia yhtiöitä (Lufthansa, KLM jne).

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat