Suosikkikohde

Vierailija

Mikä onkaan suosikkikohteenne Pohjoismaissa? Suomalaisia ei oteta lukuun koska tämä on suomalainen palsta.
Miksi juuri tuo?

Kommentit (14)

Vierailija

Norja on maa johon on aina päästävä uudestaan. Siellä on mahtava luonto, mukavat ihmiset sekä komeita miehiä. Se on lähellä sinne pääsee hyvin autolla.

Olen käynyt useasti ja menettänyt sydämeni sille täysin. Sanotaan kalliiksi maaksi, mutta kun matkusta rahasta ei ole väliä kituutetaan sitten kotio tultaessa täällä päässä.

Vierailija

Pohjoismaiden ykköskohde on Gotlanti.Eli on yksi Ruotsin saarista. Sen vertaista ei ole ja vaikka on kallis, se ei matkailussa haittaa.

Vierailija

Norjan vuonot ja Gotlanti, kumpikin kiva omalla tavallaan, enpä osaa valita ;)) Gotlantiin kannattaa mennä vaikka elokuun loppupuolella kun pahin kesäryysis on jo ohi - pari viikkoa fillaroiden, siinä lomaa parhaimmillaan.

- maijki -

Vierailija

Kokemusta Gotlannista viime syyskuulta. Mukavaa oli, säät suosi, varjopuoli se ettei kaikki nähtävyydet ole enää auki. Tarpeeksi oli ohjelmaaa kuitenkin, suosittelen Hotel Strandia, on hyvällä paikalla, miellyttävä henkilökunta. Hotellilla on 2 omaa pysäköintialuetta ja lisäksi iso alue rannassa (sekin on lähellä).
Tänä kesänä hieman epävarmaa mennäänkö vai, täytyy tehdä valintoja, kun kaikkialle ei kertakaikkiaan ehdi.
On ykköslomakohde Ruotsissa suosituimmuudessaan, golfkenttiä on useita jne.
Elokuun puolivälissä loppuu suorat lennot Helsingistä, sitten on mentävä Tukholman kautta, niin me teimme.Sekin toimii mutta on tietysti kalliimpi kuin suoralla lennolla (hieman alle 600e suora lento kesäaikaan per hlö kun on 2 per/huone).
Huomioita yleensä: Gotlannissa on erinomaisen hyvä palvelu.

Vierailija

Tirlittan tykkää Pohjois Norjan rannikosta sekä Öölannista. Öölannissa olen viettänyt lapsuuden kesiä ja se on muistoissani satujen saari.
Aikuisiällä en ole siellä käynyt sillä en ole halunnut romuttaa noita lapsuusmuistojani.

Vierailija

Pohjois Norja ehdottomasti.
Gotlannissa en vielä ole käynyt, se on kyllä toiveissa kunhan pääsen eläkkeelle ja silloin toivottavasti on aikaa enemmän matkustella.

MeMa

Vierailija

Gotlanti on nr 1. Hakusessa talo tai kaupunkiasunto sieltä. Tulevaisuudessa voi viettää siellä pitempiä aikoja ja muulloin vuokrata asuntoa.
Bornholm kiinnostaa, sinne en ole vielä päässyt.
Gotlannissa olen ollut opiskeluaikanani töissä muutamana kesänä, siellä on myös tuttavia edelleen. Nyt kun olen alkanut käydä siellä vuosittain jopa gutamålet on edelleen muistissa! Eli minkä kerran oppii sen ain taitaa - näköjään.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat