Dubai vai Abu Dhabi lasten kanssa?

Vierailija

Onko turvallista, miten kallista ja millaiset rannat?
Kiitos jos joku jaksaa kertoa plussat ja miinukset.
-Dino

Kommentit (7)

Vierailija

Abu Dhabi on liikemiehille. Ei siellä paljoa mitään turistille ole. Olen siellä käynyt muutaman kerran mutten muista onko siellä edes kunnon rantaa.
No kaipa sielläkin voi hotellin katolla altaan äärellä aurinkoa ottaa.

Turvallisia molemmat. Kaikki näkeminen, kokeminen ja shoppailu on Dubaissa.

Vierailija

Mainitsemasi kohteet on loistavat aikuisille.
On loistoa,kiilettä,lasia. Ostospaikkaa vaikka kuinka.Erittäin nykymodernia kulutusyhteiskuntaa.

Suosittelen kuitenkin,jos tenavat on mukana, jotain arkisempaa luonnonläheistä rantakohdetta
jossain Kreikan tai Turkin kohteessa.

Vierailija

mielestäni Dubai sopii myös lapsiperheille, vaikka itse matkustankin aikuisten seurassa.

Siistiä, turvallista, lämpöä ja monenlaista tekemistä.

Viime vuonna olimme Ras al Khaimahissa, jossa oli samassa hotellissa lapsiperheitä. Kehuivat hyväksi, sillä lähellä oli kaikkea tarpeellista, tilavat huoneet, ruokaa, hyvät allasosastot, matalat rannat jne. Sanoivat, ettei parempaa kohdetta heidän perheelleen voisi olla.

-Matkailija

Vierailija

Shoppailun vuoksi ei kannata lähteä Ras al Khaimahiin, ellei tee yhden päivän ostosmatkaa Dubaihin. Mutta uskon, että Dubaissakin on lapsiystävällisiä hotelleja. Meidän oli Dubain reissulla keskustan hotelli, joka oli keskellä intialaisten asuinaluetta. Sitä en ehkä suosittele lapsiperheelle, mutta esim. Dubai Creekin rannalla on hyviä hotelleja (esim. Park Hyatt), jossa on lähellä myös shoppailupaikkoja.

Mutta ehkä tuo turvallisuus, hyvä hygieniataso ja siisteys sekä tutustuminen toisenlaiseen kulttuuriin voisi olla hyviä kohteen valinnan kannalta.

-Matkailija

Vierailija

Dubaissa 4 kertaa käyneenä (myös lasten kanssa), voin sitä kyllä suositella. Mikäli vain suinkin mahdollista (hinta), kannattaa ottaa hotelli Jumeirah ranta-alueelta, jolloin pääsee näppärästi altaille ja rannalle suoraan hotellista ilman kuljetuksia. Muutenkin suosittelen käyttämään maksullisia rantoja, joissa on palvelut.

Dubaissa on esim. useita loistavia vesipuistoja, joissa viihtyy, vaikkei vesiliukumäet tms. kiinnostaisikaan. Ja tietysti shoppailu maailman isoimmilla ostareilla on jo oma lukunsa =D.
Dubai on turvallinen, siisti ja hygieninen, mutta myös ruuhkainen. Onneksi uusi metro auttaa huomattavasti liikkumaan pääkohteiden välillä eikä tarvitse turvautua taksiin joka kerta. Taksit ovat halpoja, mutta liikenne ruuhka-aikoina erittäin tukkoinen.

Vierailija

Hei,

En ole käynyt koskaan Abu Dhabissa, mutta tavanomaiseen lomanviettoon (ranta, uiminen, syöminen, ...) löytyy lasten kanssa paljon tekemistä Dubaista, ja olen käsittänyt että lapsiperheelle Abu Dhabissa on vähemmän tekemistä.

Kun varaa hotellia, kannattaa huomioida että taksikuljetus Dubaissa on (suomalaisiin hintoihin tottuneelle) todella halpaa, joten vaikkei hotellilla olekaan omaa rantaa, rantaan pääsee edullisesti vaikkei halua itse ajaa.

Itse olin vastikään lapsiperheen kanssa Dubaissa ja olin erityisen tyytyväinen lomaan. Samalla lennolla näytti olevan mukana useita muitakin lapsiperheitä.

T: Dubaissa Maaliskuussa -11

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat