Lomamatkailun aiheuttama harrastus.

Vierailija

Lomilla kuvataan,mutta eräät kummajaiset videoi.
Mutta kuinka moni koostaa videosta elokuvan muotoisen pätkän. Tunti yli tai ali, ja pistää tekstityksen tai äänen mukaan. Ehkä joku, kenties
Itsellä tuo touhu karkasi sikäli eteenpäin, että teetin matkaseurueelle kopiot DVD-kiekolle. Kopiot on helppo juttu kun raina on muuten kasassa. Harrastuksesta ei ammatiksi,mutta on tuolla touhulla jokunen reissu tehty.

Toinen reissuilla herännyt askare on kivien hiominen. Tämä tietysti edellyttää että kiviä on joku kourallinen aina matkalta tuotava. Mutta siitä sitten naisväelle yksilöllisiä kaulakoruja,riipuksia, siruja sormuksiin ,korvakoruihin. Eli taitelijan vapaus ja miten nuo sanoivat, luomisen ilo.

Onko muita hurahtaneita.

Kommentit (7)

Vierailija

Jooo...on!
No kuka tahansa valokuvaa nykyään, mutta mulla on tapana tehdä sarja yleiseen katseluun. Valkaan parhaimmat ja kuvaavimmat otokset. Lisäilen niihin asialinjallisia tekstejä. Tietoja kuvaamastani aiheesta, historiaa ja välillä jotain hintatietojakin. Sisäpiiri vitsikin välähtää välillä.
Henkilökohtaisia juttuja en laita, enkä reissukavereiden kuvia.
Sellane pieni kohde-esittely.

Joku on ottanut tän elvistelynä ja toinen sitte taas kehuu, kuin kiva on nähdä miltä maailma näyttää eri kantilt.

Sitten kun jalka ei enää liiku kun pyörien avulla, aion kattella näitä sarjoja tv-ruudulla ja kuumentaa jälkipolvet selityksillä, kui sillo ku mummo oli liikekannalla viel.... Sit kun on niin hiljasta koto muuten, kun akvaariokalakin meni kuolemaan vanhuuttaan.

Ja kyl niit kiviä sekä kotiloitaki on kerääntyny ison vihertävän lasia-astian pohjalle. Se on mun leikkiakvaario, jossa on se mun kala, puinen muute!
Ja siskollakin on elefanttifarmi eri kansallisuuksin.
Jottai ai jää näppeihi ku liikkuu!

ls

Vierailija

Tuossa tuli tärkeä huomio. Eli ei henkilökohtaista,eikä tunnistettavia kasvokuvia.
Nythän kuvat tai videot voi joutua hakoteille tai kaikki ei tykkää. Joten ei sellasta.
Käytännössä tuo menee kun reissusta tulee 5-8 tuntia filmiä niin jakeluversiosta on kaikki henkilöpätkät poistettu. Jos tilaaja haluaa itsensä mukaan niin onhantuo muokattavissa. Jos asian tietää jo kohteessa,silloin on helppo värkätä enempikin.

Tuo kivien leikkely, muokkaaminen vaatii vähän konetta, värkkejä joten siitä ei sen kummempaa.

AP

Vierailija

Lomamatkailu ei aiheuttanut mitään harrastetta eli tehnyt alkusysäystä.
Maalaan (en siis seiniä tms.), kirjoittelen ja myös valokuvaan mutta niitä asioita olen harrastanut jo ennen kuin ehkä yhtään matkaa olen tehnyt ulkomaille. Valokuvausta en toki skidinä harrastanut mutta olen kirjoitellut kaikenlaista ihan pienestä saakkka, samoin piirsin jo varhain.
matkoillani mene useien paikkoihin jonne voin ottaa luonnoslheitön mukaan, ehkä lopullisiakin töitä on tullut reissuilla tehtyä.
Artikkeleita olen kirjoitellut lehtiin liittyen itse maihin ja kaupunkeihin.
Matkoilla syntyy myös idea ja näkömuistiani voin käyttää maalaamisessa apuna, se toimii hyvin.

Vierailija

Keräilyä. Tämä nykytekniikka pakkaa tietoa pieneen tilaan,jote keräily onnistuu.
Eli huippuhienot kuvat, artikkelit ja kommentit.
Toki myös vastenmielisimmät ja tökeröt.

Muistikortille vain,maakohtaisesti. Leikekansiot oli sekavat ylläpitää noin paperilla,mutta kopioituna muistille touhu on siistiä,selkeää,helppoa.

Vierailija

Täytyy tunnustaa että erilaisia viini ja viinapulloja on kerääntynyt noin puolen tuhatta.
Aineena säilyvät eli väkevät on jotakuin täysiä,
mutta viinipullot olen ryystänyt kaksin käsin konehuoneeseen. Sisältää myös liköörit sun muut
hunajaiset alan tuoteryhmät.
Väreissä löytyy. Mallistoa löytyy. Eräät on arkisempia,jotkut kuin koruja.

Lasi on kaunis materiaali.

Vierailija

Matkailu itsessään harrastuksena on myös osa työtäni. Pitää aina katsella uusia juttuja sillä silmällä. Lisäksi tulee matkoilta tuotua niin mausteita, ruokaa kuin juomiakin (lähinnä viinejä ja liköörejä). Kotona voi sitten kokkailla ja muistella matkaa.

Toinen harrastus, joka on koukuttanut aika pahasti, on aktiviteetit matkoilla. Golf on nykyään ykkönen ja lomakohteet valitaan pitkästi tämän harrastuksen perusteella. Toki muitakin matkoja tehdään, mutta usein aamulla kentälle ja iltapäivällä sitten jotain muuta esim. nähtävyyksiä, kulttuuria yms.

-Matkailija

Vierailija

Harrastus alkoi pikkuhiljaa. Olen aina kirjoitellut kaikista matkoistani tarinan kuvineen, ennen valokuva-albumeihin. Nykyään niitä kuvia tulee otettua paljon enemmän kuin ennen, kun on niin helppo poistaa huonot.
Tekniikan kehityttyä aloin laajentaa tätä kirjoittamistani netille. Nyt minulla on ollut sitten matkablogi, johon olen yrittänyt tallentaa kaikkea kivaa matkoiltani. Se on kiva harrastus ja ei katoa mihinkään vaikka kone kaatuisikin.Osoite:
http://vesvuarja.vuodatus.net

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat