Kyllästyttääkö matkusteleminen koskaan ja jos, niin miksi?

Vierailija

Toki minua kyllästyttää nyt just. Olen tehnyt 4,5 vuoden aikana 21 ns. etelänmatkaa.Yhden kaukomatkan vuodessa,kerran kaksi, loput vähintään Välimerelle.Lisäksi puolenkymmentä Viron kylpyläreissua ja muutamia Ruotsin risteilyjä.Suomen kesäisiä automatkoja unhtamattakaan.Olen ollut joka vuosi yli kaksi kuukautta jossain päin maailmaa ulkomailla.
Loma ei saa tuntua työltä, vaikka työ olisi mukavaakin.Mutta nyt se on alkanut tuntumaan siltä, joten on tauon paikka. Kuinka pitkä, aika sen näyttää koska \"menomonot\"taas kaivetaan esille.
Ulpukka.

Kommentit (8)

Vierailija

Työmatkat joskus vähän kaihertaa,mutta ei lomamatkat ole ehtineet tympimään. Tosin aivan tuohon tahtiisi en ole päässyt kuin satunnaisesti.

Mutta matkusteluväsymykseen auttaa kun vähän huilahtaa ja Suomen kevät-kesä on otollista aikaa huilahtaa.

Tietysti matkaoppaita selaillen,että ei matkakuumeen syksymmällä iskiessä olisi aivan ulkona kohteista.

Vierailija

Ei, ei todellakaan kyllästytä, ennemminkin on pelko siitä että ikä tai kunto loppuu kesken, maailmassa kun on vielä niin paljon nähtävää.
Tosin enpä minäkään Ulpukan tahtiin yllä.

Kerran reisussa illalla nukkumaan mennessä on iskenyt ajatus että mitä minä maailmalla teen,
tahdon HETI kotiin ukon ja koirien luo.
Mutta silloin oli varmaankin kyse ihan rehellisestä koti-ikävästä, ei niinkään kyllästymisestä.Ja aamulla oli mummo taas iskussa.
Tirlittan.

Vierailija

Matkustaminen ei kyllästytä mutta joskus tuntuu että olisi lomansa aikana hyvä olla edes kerran kotona vaikka viikko että saisi levätä. Mutta eipä se vielä ole toteutunut. Lomaa on runsaasti vuoden varrella jo arkipäiviksi laskettuna ja kun harrastaa pidennetyn viikonlopun reissuja, \"matkapäiviä\" kertyy runsaasti. Viime vuonna olin jokaisena kuukautena reissussa joko lyhyemmän tai pidemmän aikaa. lyhin reissu on 4 vrk ja pisin joskus 4 viikkoa. Matkustaminen on tullut tavaksi.
Työn puolesta joudun matkustamaan mutta ne reissut ovat erilaisia, ei siinä muuta ehdi eikä jaksa kun osallistua ohjelmaan ja sitten lepäämään illalla tai takaisin iltalennolla.
Kyllä matkailu avartaa, se on pakko todeta, eli tietää yhtä sun toista matkustamisen pohjalta.
Ns. aurinkolomat jäävät aika vähälle mutta toki jonnekin lämpimään tulee mentyä mutta siellä täytyy olla hengen ravintoa ehdottomasti.
Tällä hetkellä 2 matkaa ostettuna.
Tukholman ja Tallinnan risteilyjä ei tehdä, mutta Tukholmassa olisi kyllä aiheellista pistäytyä ja olla vähän pitempään.

Vierailija

Mitä järkee on matkustella niin paljoa että se kyllästyttää, siinähän menee ilo ja hyöty koko matkailusta.
Matkailu on harrastus, harrastukset ovat kivoja ja sitä tehdään vapaaehtoisesti.

Vierailija

minua kyllästyttää kyllä välillä, esim.

Tallinnan laivalla, koska en lähde risteilylle vaan laivamatka on siirtymistä paikasta toiseen

Lentokentällä, jos lennot on myöhässä, joku lakossa tms.

Pääasiassa kuitenkin matkusteleminen on mukavaa ja avartavaa.

-Matkailija

Vierailija

Kokonaisuutena ei. Mutta tietyt häiriöt vie vähän ärtymyksen puolelle. Tuo laukkuhässäkkä ei piristänyt. Lennon siirto useilla tunneilla.
Etenkin jos tiedoitus ei toimi vaan mennään tunti tunnin perää sokkona. Joskus joku retkihomma on matkanjärjestäjän järkäämänä ajanut puihin.

Ei toki mitään vakavaa. Mutta huumori oli silloin vähän tiukemmassa.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat