Miksi reppu selkään heti kun kone on laskeutunut?

Vierailija

Olen miettinyt moneen kertaan ihmisten kiirettä koneen laskeuduttua.Porukka ryntää pystyyn kaikki kerralla, ottaa käsimatkatavarana olleet selkäreput alas ja tunkee ne heti selkäänsä.
Ovien avautumista odotellaan usein 10-15 min.siinä reppureissaajat pyörii käytävällä ja takana olevat ihmiset yrittävät päästä ottamaan tavaroitaan, mutta ei onnistu, koska reput vievät käytävällä toisen ihmisen tilan.Harkintaa käyttäytymiseen.
Ulpukka.

Sivut

Kommentit (33)

Vierailija

Niinhän tuo tapahtuu. Porukka on kuin varsat kevätlaitumella meno päällä. Olen tuota miettinyt että liekö tapa tarttunut raitsikoista ja kaupungin linjureista,missä yleesä hosutaan todellisen tai kuvitellun kiireen takia.
Onneksi olen päässyt taudista eroon. Yleensä olen viimeisiä lähtijöitä, mutta siellä laukkuhihnalla sitten taas ehtii hyvin samaan lössiin. Nykyisin pyrin jättämään laukun pois,joten pääsen ryhmän jopa ohittamaan.

Vierailija

Ennen muiden tapa nousta pystyyn heti kentällä ihmetytti. Nyt kun ikäneitona itse veritulppavaaran vuoksi pomppaan heti seisomaan kun turvavyökyltti sammuu, en enää ihmettele.

Ottakaa huomioon että voi olla terveyssyitä nousta jaloilleen toivoo piipero

Vierailija

Aloittaja puhui varmaankin kokonaisuutena asiasta.
Sillä ei ole merkitystä jos joku terveys-syistä
ottaa nopean alun. Lisäki tuo eka piiperö ei puhunut repusta mitään, kyse oli jaloittelusta.
Oisko todella mahdollista, että nuo tölväykset jäisi pois. Sairaat / huonokuntoiset ihmiset ei tarvi typerää irvistelyä.

Vierailija

Tuota samaa olemme vaimon kanssa aina ihmetelleet. Heti kun merkkivalo on sammunut, toisinaan jopa hieman aikasemminkin, täytyy tuota reppua ruveta kaivamaan.

Viime reissulakin, istuessamme exit paikalla, takanamme istuva pariskunta oikaisi siitä meidän jalkojemme ylitse hakemaan laukkujaan. Seisoivat siinä sitten varmaan kymmenen minuuttia meidän istessamme kaikessa rauhassa.

Olenkin vaimolle sanonut että tiedätkö,toiset varmaan luulevat että viisi viimeistä palautetaan takaisin. Voin vakuuttaa että näin tilanne ei ihan oikeasti ole, muuten olisimme saaneet muutaman kerran palata heti samalla lennolla takaisin.

Niin ja kuten joku jo olikin kirjoittanut, matkalaukkuhihnalta sitten samat hätäilijät eivät laukkujaan sen aikaisemmin saaneet.

Igors

Vierailija

Pelkäävät raukat varmaan että kone lähtee uudelle lennolle ja rahat ovat jo loppu! Terveyssyitä noilla tyypeillä ei ole, ovat tottumattomia matkustamaan ehkä. Reppua käyttävät ovat yleensä junteimpia eli ne varsinaiset reppureissaajat. Tönivät repuillaan päin ihmisten kasvoja eivätkä anteeksi pyydä. Harvoin niitä näkee onneksi mutta joskus kyllä. Edellisen kerran oli joku Blue1:n lennolla Tukholmasta Helsinkiin. En tiedä mikä on tilanne tilasulennoilla, siellä varmaan enemmän eli se on vakio.

Vierailija

Suomalaiset on niin ressattu ja rässätty että ei tahdo ajatus kulkea. Tuota ennakoivaa lähtöä on teatterissa ja lähes kaikessa missä porukkaa on kasalla. En tajua,miksei sitä voi uhrata varttituntia ja seurata elokuvaa,näytelmää loppuun tai kuunnella jotain juhlapuhutaa ettei mennä kolistella kesken kaiken ulos.

Tuo on tavallaan epäkohteliasta.

Vierailija

En tiedä onko syynä se, että on ahtaanpaikan kammo ja äkkiä päästävä pois koneesta tai sitten todella vaan kiire joka paikkaan. Itselläni on lentopelko sekä ahtaanpaikankammo, mutta en kuitenkaan rupee repiin reppua selkään vaan odotan rauhallisesti paikallani ja rauhallisesti ulos. Ainahan sitä joutuu odottaan matkatavaroitaankin kauan kun ne puretaan koneesta, eikä sielläkään viitsi pienten lasten kanssa turhaa seistä.

Vierailija

Niin ja kun näitä pystyyn pomppivia on vielä niin paljon? Noin 95% matkustajista ryntää heti ylös kun turvavyövalo sammuu ja alkaa noukkia tavaroitaan ikäänkuin ne muutoin varastettaisiin.
Asian voi itse hoitaa istumalla rauhassa kunnes edessä seisovat ovat liikkeellä. Sitten nouset ylös, otat tavarasi rauhassa, työnnyt käytävällä kun rivi on liikkunut kohdaltasi ja niin pääset hyvin levänneenä ilman turhaa silliseisontaa ihan omalla vuorollasi kohti passijonoa.
On se niin helppoa, kun ei hättäile.

Jokke

Vierailija

Reppu selkään heti kun penkistä pylly nousee! Sikmaista sillä repulla saatta iskeä lähellä olevaa kasvoihin mutta siitäpä nuo mokomat eivät piittaa. Reppukansa on omaa kastiaan niin maalla, merellä, ilmassa kuin kaupunkiliikenteessä. Miksi se pullea iso reppu pitää muuten olla kabiinissa?

Vierailija

En usko että reppuväki olisi mitenkään fyysisesti sairasta porukkaa ja reppu parantaisi heitä! Naurettava väite.Niitä on ilmeisesti tilauslennoilla, harvoin näkee reittilennoilla, enemmän on salkkua ja läppäriä mukana.

Vierailija

Noita reppusuomalaisia ei stressaa kukaan muu kuin he itse! Näin on näreet.Ei ole myöskään hyvät tavat hallinassa, käytöstapoja ei ole kotona opetettu jne. Revi siitä sitten... mutta pahinta on se ettei näy aivot toimivan...

Vierailija

Joku lähetti viestin yhtä aikaa, osoitin omat sanani viimeistä edelliselle. Ja edelliselle vastaan: emme suinkaan me kaikki reppureissaajat ole huonokäytöksisiä tönijöitä. Hymyä huuleen sinullekin!

Reppuraija

Vierailija

Käytännön kannalta tuo reppu ei vie sen kummemmin tilaa kuin lentolaukku ja siihen lisättynä viinakassit ja muut tuliaiset.

Itse pidän reppua vakiona. Siellä kulkee läppärit ja kamerat muun roinan kera kivasti ja jää kädet vapaiksi, mikä helpottaa liikumista.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat