Air Finlandin konetilanne?

Vierailija

Mitäs Air Finlandissa on tapahtumassa kun yksi kolmesta koneesta on menossa rahtikoneeksi. Oli kuulemma jo niin romu ettei matkustajakoneeksi kelvannut.

Tuleeko jotain tilalle?

Sivut

Kommentit (35)

Vierailija

Olethan hölmöjä kuullut. Kyllä nuo turvallisuus- ja muut velvoitteet koskee myös rahtikoneita.
Kyseessä on normaali liiketoiminta joten asiassa ei mitään ihmeellistä. Pienillä yhtiöillä on myös vähemmän koneita kun isoilla. Finnairkin aloitti yhdellä (silloinen Aero). Asiaa voi verrata kioskiin ja markettiin, mutta palvelun kannalta koko ei yleensä paranna lopputulosta.

Air Finland on tuurannut paljon muita yhtiöitä mutta nyt on tuottoisanpaa kuljettaa rahtia, kun noita halpalentoyhtiöitä on kentät täynä.

Vierailija

No nyt sen poislähteneen romun tilalle tuli tänään vieläkin vanhempi romu, 20 vuotta vanha kone!!!

Mitä järkeä oli ottaa tilalle vieläkin vanhempi kone.

Vierailija

Vanha kone,pienempi pääoma kiinni. Lentokoneiden ikä ei ole niin selvä kuin ihmisillä. Koneiden huolto ja ylläpito edellyttää että kaikki kuluvat, sekä rasitukselle alttiit osat vaihdetaan määrälentotunneilla. Tuon ikäryhmän koneita on käytössä paljon. Sekä rahti- että ihmisten kuljetuksessa. Joten turvallisesti pääsee lomille tai varmasti tulee etelän hedelmät kauppoihin.

Vierailija

Asiantuntija oli kaivanut vanhan ketjun tästä samasta asiasta. Täysin ymmärrettävää koska puhuu
ristiin itsensä kanssa. Jos haluatte todellista tietoa,niin kysykää yhtiöstä.Mitään vaikutusta tällä ei ole myydyihin matkoihin ja myyntiin tuleviin.

Vierailija

Tuossahan tuo vieressä kököttää.
Ketju \"Air Finlad boikottiin.\"
Kun on kiire heittää tyhjää kolme kertaa,niin eihän sitä kaikkea hoksaa. Tokko hoksaisi ilman kiirettäkään.

Vierailija

Ei taida olla AirFinlandilla paljon pääomia koneissa kiinni, yhtiö ei omista yhtäkään konetta, 2 liisattu ja kolmas vanha romu määräajaksi vuokrattu.
Mikään oikea lentoyhtiö ei näin vanhalla kalustolla lentele länsimaissa, siis että kaikki koneet on ikäloppuja.
Totuus on sekin et vanhat matkustajakoneet muutetaan rahtikoneiksi sen jälkeen kun niillä joko ei saa tai kehdata kuljettaa matkustajia.

Finnair varmaankin aloitti pienenä yhtiönä, mutta eipä tehnyt onneksi AirFinlandin tapaan, eli vuokrannut koneitaan muualle ja ottanut turkkilaisia/latvialaisia ym. koneita viemmään suomalaisia. Siksi Finnair onkin kasvanut merkittäväksi yhtiöksi ja pystyy lentämään melko uudella kalustolla.
Uudella kalustolla lentää myös esim. Ryanair, homma toimii, kalusto pelaa, eikä tarvitse turkkilaisia soitella apuun, hinnatkin edullisempia.

AirFinland lentää vanhoilla koneilla jotka eivät kovin luotettavia enää ole, pakkolasku pariisiin kun polttoaineet vuoti siivestä taivaalle, tämä ilmeisesti pahimmasta päästä oleva ongelma viimeaikoina.
Sääliksi käy henkilökuntaa joka tekee parhaansa ja on mukavaa, muutama kymmenen lentoa on tuli Af:llä lennettyä, sitten tuli mitta täyteen.

Vierailija

11.6.11 Air Finlandin OH-AFI lähetti MAYDAY-hätäsanomaa ja teki pakkolaskun Edinburghiin polttoaineiden valuttua siivesta taivaalle. Muutamaa päivää myöhemmin kone hajosi Istanbuliin.

Vanhat romut ei tahdo enää pysyä kasassa.

Yhtiöllä olisi omillekin koneille hommia mutta yksi kolmesta koneesta kokonaan vuokrattu ulkomaille ja yksi osittain. Vain yksi oma kone käytössä joten keikkaa heittää bulgarialaiset, turkkilaiset ja latvialaiset koneet.

Koskaan ei tiedä vaikka lennolle osuisi uzbekistanilainen 40 vuotta vanha Tupolevi jos jostain sellaisen saavat halvalla...

Vierailija

Jos myisin suomalaisena tuotteena, bulgariassa, latviassa, turkissa jne. tuotettuja elintarvikkeita, myynti lopetettaisiin viranomaisten toimesta nopeasti ja päätyisin oikeuteen vastaan tekosistani.

Mutta AirFinland saa tehdä tätä vuodesta toiseen ja viranomaisia ei tunnu kiinnostavan asia pätkääkään..

Vierailija

Lentokone ei ole elintarvike.
Mitän vanhuuteen tulee pyöriihän täälläkin jopa eläkeikäisiä tyyppejä ja ahkerasti viuhahtelevatkin kun on aikaa eikä mitään tekemistä. Eli se vanhuus ei mikään vika ole, 20 v ikäisiä lentokoneita on paljon liikenteessä. Pointti on se miten niitä huolletaan ja miten tarkkoja ovat lentäjät.

Vierailija

Air Finland kuitenkin myy suomalaista tuotetta jota mainostanut jopa Suomalaisen Työn liiton Avainlippu-tunnuksellakin. Asiakas saattaakin hyvin usein ja säännöllisesti saada bulgarialaisen tai turkkilaisen halvemman tuotteen kalliimman suomalaisen hinnalla.

Ja tämä vain siksi että yhtiä ahneuksissan vuokraa koneensa ulkomaille paremmalla hinnalla vaikka niille riittäisi iitselläkin käyttöä ja tilalle hankkii sitten halvempia itäeurooppalaisia.

Ajattelepa että olet ostamassa uutta polkupyörää ja se maksaa kolme kertaa enemmän muin kiinalainen siksi sttä sen kerrotaan olevan Suomessa valmistettu. Kotona avaatkin paketin jossa onkin se kiinalainen pyörä jota myytiin kolmasosahinnalla.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat