Mahtava hyöty lomalaiselle

Vierailija

Voisi jopa puhua taivaan lahjasta. Mutta tosiasia on että Air Finland Holidays vie etelän lämpöön todella asiallisella hinnoittelulla. Vertailupohjana AM niin hinta on puolta halvempi,
jopa enempi. Tietysti voi kiistellä hotellien tasoista ja muusta vähemmäntärkeästä.
Hinpun vielä säästäisi,jos ottaisi lennot erikseen ja selailisi hotellin itse, mutta laiskuus ajaa pakettimatkaan, onhan siinä hyvätkin puolensa.

Alle 400e - ei yli 700e

Sivut

Kommentit (19)

Vierailija

Liekö kilpailu vaiko muuten rehti peli,mutta viime kesänä ei perhettä saanut kolmella tonnilla välimerelle ja nyt riittää vajaa kaksi. Eikä hotellikaan ihan savimaja,neljä tähteä että eiköhän siinä viikko pyörähdä.

nelikko perhe

Vierailija

Kilpailu tekee hyvää - ja kaikkein suurimman osan hintojen alenemasta voi laittaa nettivarausten piikkiin eli nettimatkatoimistojen.
Kokeneet matkaajat ostavat lento+ hotelliyhdistelmänsä suoraan eri toimijoiden nettisivuilta. Eihän ketään tarvita kuljettelemaan ihmisiä paikasta A paikkaan B, kyllä kielitaitonen osaa perille kaupunkiin ja hotellin ilman \"taluttajaa\". Ja kun ostaa yhtäaikaisesti samasta paikasta sekä lennot että hotellin, se = valmismatka (sama turva matkustajille).
Pakosta myös AM on joutunut alentamaan hintojaan.

Vierailija

Näistä kirjoituksista saa sen käsityksen että netistä itse tilatessa saa matkan halvemmalla.
Onko siis kuitenkin niin että omatoimilomat tulevat edullisemmiksi?

Vierailija

ei välttämättä, sillä matkanjärjestäjillä on usein edullisemmat hinnat esim. hotelleista, kuljetuksista ja lennoista. Itse harrastan yksilöllisiä matkoja, jotka joskus on valmismatkoja (sisältää matkan ja muita merkittäviä palveluita, kuten majoituksen, aktiviteetteja jne) ja joskus omatoimimatkoja.

Viime vuonna jäin tuhkapilvien taakse omatoimimatkalla ja huomasin, että olisi ollut helpompaa ja edullisempaa, jos olisin ollut valmismatkalla.

Riippuu kuitenkin minne menen, milloin ja kenen kanssa, varaanko mistäkin. Aina kuitenkin teen jonkinlaista vertailua (hinta-laatu) ennen varaamista.

-Matkailija

Vierailija

\"Viime vuonna jäin tuhkapilvien taakse omatoimimatkalla ja huomasin, että olisi ollut helpompaa ja edullisempaa, jos olisin ollut valmismatkalla.\"
Nämä tilanteethan on niitä, jossa etu on valmismatkalaisella. Meillä myös, kun tarvitaan erikoisjärjestelyjä lentokentillä ja lennoilla ja hotellin varmistusta. Muuten ei saa tietoa hotellien esteettömyksistä eikä kategorioista liikuntarjoitteiselle.

Vierailija

Korjaan edellistä väitettä: kun ostaa \"valmismatkan\" nettitoimistosta eli sisältyen sekä lennot että majoitus samasta paikasta, ei jää missään vaiheessa pulaan. Tietysti tuollainen laaja luonnonilmiö kuin tuhkapilvi aiheutti yhtäkkisesti tilanteita jolloin palvelua ei heti saanut.
Kun ostaa yksilöllisen matkan esim. Suomen matkatoimistolta, he informoivat toimistoistaan käsin menettelyistä (lennon muuttuminen, myöhästyminen jne): Tuosta olen olen ottanut selvää kun viimemainitulta ja myös eräästä nettitoimistosta (toimisto Suomessa) olen matkoja ostanut. Laki on muuttunut eli ei kannata mainostaa eikä puhua suurten matkanjärjestäjien puolesta.
Mutta jos asiakas buukkaa lennot netistä ja hotellin suoraan hotellista, silloin tilanne on eri, silloin joutuu itse hoitamaan muutokset.

Vierailija

Väärin olettaa nettivaraus on aina edullisempi, se on usein päinvastoin kalliimpi. Mutta eihän nu 2 asiaa ole edes vertailukelpoisia sillä netin kautta asioidessasi pääset ihan minne vaan, mutta valmismatkoilla ei. Kohteiden laaja valikoima ja asioinnin helppous on isoja etuja.
lehdissä on ollut faktaa siitä miten paljon omatoimilomat ovat lisääntyneet ja se syö kyllä valmismatkojen järjestäjien leipää. Siksi ovat muuttaneet sopimuskäytäntöjään ja voineet vähän alentaa hintojaan.
Yksi valmismatka tehdään tänä vuonna, muut ovat omatoimisia.
Tietysti vanhemmat ihmsiet käyttävät edelleen AM:ää ja muita vastaavia, eivät kykene matkustamaan omatoimisesti.
En minäkään mihinkään rantalomalle lähtisi omatoimisesti.... eli Kreetalle, Rhodokselle jne. (ei kyllä muutenkaan....)

Vierailija

Tänä vuonna matkustetaan omatoimisesti Prahaan, Dubliniin ja Vilnaan, ehkä muuallekin. Heikkoa on tarjonta AMllä noihin paikkoihin. Netissä on valtava valikoima hotelleja ja lentoja, siitä voi itse valita majoituksen tason, sellaista laajaa hotellivalikoimaa ei valmismatkatarjoajilla ole.
Eli rantalomat ja muut lomat ovat täysin eri asioita.

Vierailija

kyllä, riippuu minne matkustaa. Eli kannattaa käyttää omaa järkeä, milloin mistäkin matkansa varaa.

Tuhkapilvien taakse jääneenä olin varannut matkan matkatoimiston kautta, mutta matka-asiantuntija jankutti 12 000 km päässä, että mene lentokentälle, ota yhteys paikalliseen kontaktiin jne. Yleensä päivän ensimmäinen kysymys matkatoimistolta oli, mitä olette tehneet. Sitten hän esitti meidän toimet omina ideoinaan eteenpäin. Mitään todellista ei tehty ja olisin varmaan vieläkin viidakon keskellä ellen itse olisi hoitanut kaikkia asioita. Ymmärrän toki etten ollut ainoa pulassa oleva, mutta olisin kuitenkin odottanut jotain edes vähän enemmän matkatoimistolta.

-Matkailija

Vierailija

Itse olen viimeaikoina käyttänyt vähän tältä väliltä, eli matkat räätälöidään matkatoimistosta. Lennot,hotellit yms. Muuten matkaillaan omin päin kohteessa. Olimme juuri Indonesiassa, Jaavalla,Balilla ja vielä Hongkongissa. Meidän matkan järjestelyistä huolehti Suomiseuran matkatoimisto. Samanalainen matka oli Tema-matkoilla. Meidän matka oli 1000 euroa halvempi. Jaavalla olimme 9 päivää,sen hoiti paikallinen Panorama matkatoimisto. Meillä oli pikkubussi käytössä, opas ja kuljettaja. Pakettiin kuului puolihoito, opaspalvelut, hotellit ja nähtävyydee. Meidät saatettiin Balille asti, josta saman toimiston opas jatkoi, siellä vietimme lepoloman ja päälle vielä 2 päivää Hongonkongissa.
Matkastamme voi lukea: http://vesvuarja.vuodatus.net

Matkailija

Vierailija

Nettitoimistoista ei tässä puhuta siksi että sieltä saa helvemmalla vaan netistä varaaminen lisää kilpailua ja siksi on matkanjärjestäjien pakko alentaa hintojaan.
Kaupunkimatkoissa kyllä matkanjärjestäjä (AM) ottaa aika hyvän palkkion itselleen. Katsoin Prahasta yhtä hotellia ja 100 e kalliimpi on hotelli AMlta kuin muualta. Eli jo kahdelle AM saa 200 e palkkiota. Ja on kuitenkin omatoimimatka ostettuan AMn nettisvuilta.

Vierailija

Aloittaja oli pistänyt esimerkin selventämään ajatusta. Oleellista ei kuitenkaan ole yhtiöt ja matkatoimistot,koska hinnat liikkuvat ja pienellä onnella sekä selailulla saattaa hyötyä useita satasia.On hupaisaa suomalaisissa,että juostaan tarjouksien perään marketista toiseen että hyödytään euro tai kaksi. Lomamatkan ollessa kyseessä ei tunnu olevan mitään väliä, maksakoot mitä maksaa. Tuntuukohan kalliinpi paremmalta,
ilmeisesti. Olen kuitenkin ollut tilanteissa,sama lento, sama hotelli, samat aamupalat, ja toinen maksaa monta sataa enempi.

Vierailija

Ei olenkaan paha. Norjalaisyhtiö vie Suomesta suoraa Kreetalle 90 eurolla. Kun hotellin saa viikoksi 140 e, voi jäädä allekin, niin ei paljoa karkaa 300 e ylitse.

Vierailija

Jes,sopii minulle mitä parhaimmin.
Kun vielä suvun huvila on maksutta käytössä niin voidaan puhua jo todellisesta halpismatkailusta.
Tirlittan.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat