Mikä maa ylitti odotukset

Vierailija

Oletko joskus saanut matkalta enemmän kuin osasit edes odottaa? Mikä maa tai kaupunki ylitti odotukset?

Minulle tällainen maa oli, uskokaa tai älkää Turkki. En odottanut kummostakaan paikkaa. Löytyi mm hienoja antiikin raunioita ja luonnon ihmeitä, ja loistavaa hyvinmaustettua ruokaa.

Late

Kommentit (12)

Vierailija

Turkista on kyllä moneksi. Siellä on tosi paljon historiaa - paikkoja, joissa pitäisi käydä, hyvää ruokaa (en ole saanut huonoa ruokaa siellä koskaan ja ruokapaikkoja on tosi paljon), shoppauspaikkoja tosi paljon ja lämpöä, aurinkoa...

En kyllä odottanut paikalta paljon mitään, koska minut oli \"määrätty\" Turkkiin, mutta mielikuva kyllä maasta parani huomattavasti.

-Matkailija

Vierailija

Olin aina niputtanut Lanzaroten ja Kanariansaaret samaan \"ei kiinnosta\" nippuun.
Kuitenkin tuo tuliperäinen saari yllätti maisemillaan ja rantojensa mustalla hiekalla.Pieni saari tuli lomalla kierreltyä ristiin rastiin,mutta kuitenkaan niin suurta vaikutusta se ei tehnyt että pitäisi palata uudelleen.
Tirlittan.

Vierailija

Olin vuosia vannoutunut Kreikan ihailija. Kävin kyllä Kanariat ja Madeirat, mutta ei ja ei, vain Kreikka ja eritysisesti sen jotkut saaret olivat paikkoja joihin kaipasin takaisin.
Sitten noin 12 vuotta taaksepäin lähdin ystävieni kanssa Turkkiin \"puolipakolla\", asenne valmiiksi negatiivisena ja suupielet alaspäin. Ja mitä tapahtui...sen jälkeen joka syksy tai kevät lennän Turkkiin kuin muuttolintu. Taurus-vuoristo, ilmapiiri, ruoka,siisteys, erilaisuus jopa ne minareeteista kantautuvat rukouskutsut....ne on ne...
Syksyn matka on jo varattu ja lottovoittoa odotellaan asunnonostoa varten :)
No, Suomen Lappi on toinen RAKAS kohde ja nimenomaan kesällä!!
Riitta

Vierailija

Norjan vuonot yllätti yhtenä maailman kauneimmista autoilureiteistä alkaen Oslosta, edeten Altaan ja siitä Suomen puolelle.Yllätti aikoinaan niin, että piti kuusi reissua tehdä reittejä muunnellen.
Muualta maailmasta voisin mainita Sri Lankan, erilaista kuin missään muualla.Floridassa olen myös kokenut elämyksiä esim.Key West, johon johtaa pitkä, pitkä silta ja ympärillä aivan turkoosi vesi.
Kehunpa myös Turkkia.Kauniita maisemia, ystävällisiä ihmisiä, jokaiselle jotain.Siinä muutama parhaista. Ulpukka

Vierailija

Vaikka Turkki yllätti positiivisesti, niin omia suosikkikohteitani on kaksi Arabiemiraatit ja Portugali.

Ensimmäinen on kohtuulennon päässä oleva eksoottinen paikka. Talvellakin sopivan lämmintä. Viime talvena oltiin viimeksi, tänä talvena oli jo valmismatkat myyty ja järkeviä omatoimimatkoja ei löytynyt, vaikka kuinka etsittiin.

Jälkimmäinen eli Portugali on taas saanut meidät todella koukkuun. Eka kerralla oltiin Madeiralla, mutta sen jälkeen sitten mantereella noin 10 kertaa ja taas ollaan kesäkuussa lähdössä.

Siellä lomailumme on ns. omatoimista eli vuokrataan kentälle auto, asutaan huoneistoissa ja käydään paikallisten suosimissa paikoissa. Ihmiset ovat tavallisia ei mitään nirppanokkia kuten joissain muissa Euroopan maissa. Ilmat ovat olleet kohtalaisen hyviä ja siellä voi harrastaa monenlaisia juttuja. Eli yksi tärkein asia siellä nykyään on ne pienet myyränkolot, jonne yritämme saada valkoiset pallot mahdollisimman vähillä lyönneillä.

-Matkailija

Vierailija

Liettua, siellä Vilna, Trakai ja Kaunas.Toki mitään sen suurempaa negatiivista ei Vilnaan ainakaan liittynyt mutta kaikki ennakkotiedot tuli ylitetyksi eli erittäin positiivinen kokemus.
Ihmiset ovat ne jotka tekevät esim. Vilnasta mahtavan kaupungin ja tietysti sitten se muu eli arkkitehtuuri jne.
Siistiä .... ei heitellä roskia kaduilla, kenenkään en ole siellä nähnyt (joku turisti on poikkeus) syövän mitään ulkona eli ei tule mäkkäriroskaa kaduille, nuoret istuvat kahviloissa ja syövät/juovat siellä. Kasvatus tekee ihmisen!

Vierailija

Minulle Egypti on ollut se henkeäsalpaava kokemus. Luin jo lapsena egyptiläistä historiaa ahmien, Sinuhenkin olen lukenut useita kertoja. Egyptin matkaksi valitsinkin sitten kiertomatkan noihin kaikkiin ihaniin historiallisiin kohteisiin. Vielä en ole rantalomakohteissa käynyt ollenkaan, mutta nyt ensitalvena sekin tulee tehtyä, on matka varattu Hurgadaan. Sinne mennäänkin lastelasten ehdoilla. Mahtavasta Egyptin matkastamme voi lukea osoitteesta: http://vesvuarja.vuodatus.net

Matkailija

Vierailija

Näitä maita on muutama, jotka ovat yllättäneet edukseen.

Ensimmäisenä suosikki Norja ja sen kauniit vuono maisemat. Portugalin Madeira mielenkiintoisen luontonsa vuoksi. Latvia Riika ja sen kaunis vanhakaupunki, kuten Liettua ja Vilna. Puolan Gdansk todella kaunis vanhakaupunki ja iki-ihana vanha hotelli Gdansk.

Kaunasissa olen käynyt kerran ja se ei mitenkään sykähdyttänyt en mene sinne toistakertaa.

Vierailija

Kroatia. Olin viime vuonna dalmatian niemimaalla, ihastuin ikihyviksi.

Kesäkuussa menen Istrian niemimaalle ja odotan malttamattomana mitä näen. Enpä usko että tulee pettymystä.

Terkuin Matkailija1

Vierailija

Voi melkein sanoa, että 95% matkoista ovat olleet sellaisia joilla odotukset ovat ylittynyt. Pahaa pettymystä ei ole ollutkaan.

Egyptin nähtävyyksien suhteen odotukset olivat jo ennalta korkealla ja varmaan toteutuivatkin komeasti. Mutta itse maana Egypti ei ylittänyt odotuksia. Köyhyys on se mikä on jne.

Helppoa on kuitenkin nimetä kaksi maata, joiden suhteen odotukset ylittyivät: Kroatia ja Kiina. Kroatiasta odotin ennalta jotain Bulgarian kaltaista korkeintaan, mutta maahan oli vähintään kaksi \"luokkaa\" hienompi ja mukavampi kuin mitä olin kuvitellut.

Ensimmäinen matkani Kiinaan oli v. 2001 Pekingiin. Joku tuttu oli käynyt 1980-luvulla Pekingissä ja siellä oli kuulemma taksitkin niin sottaisia ettei kyytiin voinut mennä yms. yms. Yllätys oli sitten todellinen, kun nykyaika oli sittenkin saapunut maahan. Mutta tietysti historialliset nähtävyydet olivat edelleen hyvin paikoillaan... Kiina kuitenkin yllätti kaikkinensa hyvin postiviisesti. Tietysti siellä taustalla on sitä sun tätä, mistä saamme lehdistä lukea. Se ei kuitenkaan haitannut silloin eikä myöhemmilläkään matkoilla.

- baraja

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat