Tärkeimmät kriteerit.

Vierailija

Mitkä ovat teille tärkeimmät kriteerit matkaa varatessa ja lomakohdetta valittaessa?

Kommentit (9)

Vierailija

Maan kiinnostavuus ja turvallisuus, nähtävyydet, sopiva etäisyys suhteessa käytettävään aikaan.
Kulttuuritarjonta on tärkeä pointti aina ja kohdemaassa/kaupungissa täytyy kyetä liikkumaan vapaasti.

Vierailija

Lämmintä ilman muuta ja maan pitää olla meille uusi, kahta kertaa ei mennä samaan paikkaan..ehkä joskus.. siinäpä ne kriteerit :)

-käynyt-

Vierailija

olin viikonloppuna Jokkmokin markkinoilla Ruotsissa. Upeita käsitöitä, käsityömateriaalia, perinteisiä juttuja ja monia asioita, joita kaipaan Ruotsista. Sellainen päivän kulttuurimatka vähän toisenlaiseen maailmaan. Jo kieli ja vieras valuutta tekee sen, että tuntee olevansa vähän kauempanakin kotiympyröistä.

Tärkeää kotiympyröistä poispääseminen, uudet kokemukset ja tässätapauksessa vieras kulttuuri.

-Matkailija

Vierailija

Uima-allas, ehdottomasti, sillä uin aina reissuillani 1-2 km. päivässä. Altaan on oltava lämmitetty, tai paikan niin lämmin, että vesikin on lämmintä.Muita kriteereitä tärkeysjärjestyksessä lämpö, aurinko, hyvät rannat, paikallisesta elämästä myös pidän, mutta mieluummin asun mukavasti ja erillään paikallisväestöstä, siis en vuokraa majoitusta paikallisilta.Teen pari kolme 1-3 päivän mittaista reissua ympäristöön, saan siitä kohtuullisen kuvan paikallisten elämästä.Muuten nautin löhöilystä, hyvästä\' ruoasta ja kiireettömyydestä.Ja osaan laiskotella-oikeasti.Ulpukka

Vierailija

Kohde pitää olla uusi, en mene kahta kertaa samaan paikkaan. Lämpöä pitää olla, Suomessa saa palella ihan tarpeeksi. Ei pelkää löhölomaa, vaikka kyllä sitäkin saa olla. Erilaiset kulttuurit kiinnostaa, tavallisen ihmisen tavallinen arki.

Matkailija

Vierailija

Lomakohtessa tai sen välittömässä läheisyydessä täytyy olla sopivasti tarjolla kulttuuria ja historiaa.
Lepolomat aurinkorannoilla eivät ole minun juttuni,sillä kuten tyttärentytär on joskus todennut, muori menee kuin tuli hännän alla.

Hotelli ei ole tärkeä kunhan se on mahdollisimman lähellä paikalliväestöä, sen eteen olen valmis kärsimään epämukavuuttakin.
Yritän aina löytää sen aidon ihmisen ja kaivautua turisteille tarkoitetun ulkokuoren alle.

Samaan kohteeseen voin mennä useamminkin, sillä harvoin yhdellä käyntikerralla ehtii tutkia kohteen perinpohjaisesti, aina jää jotakin seuraavaan kertaakin.

Aivan oma lukunsa ovat sitten nämä määrätyt kohteet joihin on pakko palata tasaisin väliajoin,
mutta ne ovat sitten vahvasti näitä tunnepuolen juttuja.
Tirlittan

Vierailija

Aurinko, aurinko, aurinko, meri, turvallisuus, hyvä ruoka, kohtuumukava hotelli. Nämä on niitä suomimatkailijan yleisimpiä toiveita. Myös minun. Niin ja palmujen huojunta :)
Riitta

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat