Uusi matka.

Vierailija

Kuka teillä päättää minne matka?
Millä perusteilla valitsette matkan?

Kommentit (7)

Vierailija

Minä päätän ihan itse, minne matkustan ja milloin! Ajankohta määrittelee ensin valintaa karkeasti, kohteen kiinnostavuus sekä lämpötilat/sääolosuhteet ovat ehdottomasti tärkeitä, lopuksi mahdollisten esteiden määrittely (työ ym.)ko. ajankohdalle.
Sitten vaan varaamaan ja odottamaan matkaa! Liisa

Vierailija

Minä syötän noin puolivuotta juttua pikku hiljaa takavasemmalta kiinnostuksen kohteesta ja sitten mies suostuu, luulee vielä itse keksineensä ja maksaa matkankin.
Ei ole ollu yhtään kakkareissua!
Ja taas ollaan lähdössä.

Hauska homma;)

Vierailija

Aina kun huomaan kivan matkan,laitan viestin ystäväperheelle,\"lähdetäänkö tuonne\" ?

Aina on tullut vastaus,\"mennään vaan\" ja sit vasta puhun isännälle, aina hän on mukaan lähtenyt :)

Odotan innolla huhtikuun reissua.

-käynyt-

Vierailija

Meillä on tiettyjä rajoitteita (miehellä enemmän kuin minulla), minne ei mennä.

Joskus mennään samoihin paikkoihin ja välillä katsellaan uusia paikkoja. Josks tuntuu tyhmältä mennä samaa kohteeseen, mutta toisinaan se on ns. helppo vaihtoehto.

Minä yleensä katson sopivan kohteen ja \"markkinoin\" sen sitten isännälle. Tutustun kohteeseen etukäteen usein aika paljon, jos on aikaa. Toisinaan otetaan äkkilähtö ja silloin sitten paikan päällä bongailen tutustumiskohteet.

Yleensä vuokrataan auto ja minä olen kartturi (eli suunnittelen ja päätän käyntikohteet) ja kuljettaja (ainakin yleensä) tottelee ja menee minne haluan.

Nyt suunnitteilla kesäloma, sillä talvella on vaikea irroittautua työhommista samaan aikaan. Kohdemaa päätetty ja yksi kohde. Sitten myöhemmin päätetään loppuloma eli autonrattiin ja kuljetaan ja katsellaan, minne autonnokka näyttää.

-Matkailija

Vierailija

Matkaan lähtijät päättävät tietysti yhdessä minne lähdetään ja koska. Loma-ajat määräävät ajankohdan, toki siinä on joustoa, olemme molemmat asemassa jossa voimme itse pitkälle päättää lomat. Muutaman päivän kaupunkilomat, joita suosimme, järjestyvät poikkeuksetta hyvin. Pidemmät suunnitellaan sitten ajan kanssa.
Onneksi olemme kiinnostuneita samoista asioista joten käytännössä asiat sujuvat hyvin.

Vierailija

Yleensä netiltä katson paikan, missä emme ennen ole käyneet. Sitten alan kertoa miehelle paikasta kaikkea positiivista ja nähtävyyksistä yms. Pientä aivopesua pitää joskus tehdä ennenkuin suostuu, yleensä meillä aikahyvin menee kohteet ja mielenkiinnot yksiin. Joitain kohteita isäntä vastustaa henkeen ja vereen ja kun on sitten antanut periksi ja lähtenyt ennakkoluulottomasti mukaan niin onkin nauttinut reissusta täysin. Nyt olemme lähdössä vajaan kahden viikon päästä Indonesian Jaavan kierrokselle, Balille ja vielä Hongkongiin paluumatkalla pariksi päivää.

Matkailija

Vierailija

Päätämme kohteen yhdessä ja minä vertailen hotellitietoja ja esitän miehelleni kiinnostavat
hotellikohteet, sitte valitsemme hotellin yhdessä. Yhdessähän sitä matkustetaankin ja molempien mieltymykset täytyy ottaa huomioon, aina on löytynyt kultainen keskitie (varmaankin siksi, että molemmilla on samanlainen maku)

Nytkin odottaa lähtö kesällä kuumaan aurinkoon

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat