Pienet matkailun apuvälineet.

Vierailija

Meillä matkaijoilla on varmaan aikojen kuluessa tullut hankituksi joitakin matkailuamme helpottavia pikkuvälineitä. Itse voisin ensimmäiseksi esittää oman paljon käyttöä saaneen apuvälineeni, eli eri paikoilla kulkemista ja suunnistusta helpottava: Bushnell

http://mshop.medith.fi/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=BU30...

Hinta hieman vaihtelee noin 50 - 80 € mutta on ollut mota kertaa hintansa arvoinen.

Nykyään en lähde lainkaan matkoille ilman tuota pikkuista apulaistani. Kyseessä on siis noin taskukellon kokoinen navigaattori johon on mahdollista laittaa muistiin kolme eri paikkaa. Esim matkoilla ollessani laitan aina hotellini paikan sinne muistiin.

Paikan klikattua voi sitten aivan rauhassa kävellä esim. auton luota kaupungin parkkipaikalta aivan mihin suuntaan tahansa sitä sen tarkemmin seuraamatta tai sitten rämpiä tiheässä viidakossa ilman pelkoa että ei takaisin osaisi.

Ko laite näyttää paljonko on metreinä matkaa klikkaamaasi kohteeseen ja nuoli näyttää tarkasti missä ilmansuunnassa ko kohde on. Aivan mahtava esim. kotosalla kun lähtee outoon marjametsään ja siinä sitten vain klikkaa auton paikan muistiin. Alunperin hommasin tuon jotta paksussa sumussa osaisin mereltä kalastusreissuiltani takaisin tulla. Toimii kaikkialla eri puolella maapalloa.

Kertokaa muutkin noita omia pikkuvinkkejänne.

Igors

Sivut

Kommentit (31)

Vierailija

Sinunko firmasi noita myy kun on noin sikahintainen? ;)

Ostin samanlaisen mutta jollain erinimellä Hong Kongin tarjouksesta neljällä kympillä.
Kolmellakin kympillä jossain paikoissa myyty.

Sinänsä kätevä laite. Ollut marjamatkoilla käytössä ja aina löytyy autolle vaikka olisi päivän ollut metsässä.

Vierailija

Olipa hyvä vinkki, tällaiselle tavalliselle tallaajalle ei ole tullut vastaan aikaisemmin.
Kiitos Igors - olipa hinta mikä tahansa niin ostoslistalle tulee.

Minulle käyttökelpoisin apu on suihkelaastari, sillä pienet nirhamat pystyy suojaamaan eksoottisimmissakin maissa ja tulehdukset pysyvät aisoissa eikä haavat haudu kuten tavallisen laastarin alla. Yllättävän monelta matkakaverilta puuttunut.

Marjuska

Vierailija

Tässä olisi toinen pikkuvempele jonka ostin ns. heräteostoksen.

https://www.finnairshop.fi/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?lang...

Eli käännöskone jonka olisi pitänyt kääntää lauseita ja sanoja 52 eri kielellä. Osin tuon heräteostoksena mukaani kaukomatkoille, maihin joissa tuo englannin kieli ei olisikaan niin tavanomaista, ainakaan paikallisten parissa.

En suosittele. Kone kääntää \"hieman\" hassusti. Onneksi tuli kokeiltua tuotakin \"tulkkaamista\" ensin ihan ruotsista ja englannista suomeksi joten kyllä hieman hymyilytti tuon kääntäjän valinnat. Järkevämpi vaihto-ehto olisi vain turvautua perinteiseen sanakirjaan.

Tosin kyllähän silläkin jotenkin pärjäsin kun laitoin vain sanoja toisen perään. Tosin vaatinee hieman huumorintajua sekä itseltä että vastaanottajalta.

Igors

Vierailija

Johan näyttää ihmeelliseltä tuo viimeinen vastaukseni, mutta ehkäpä ylläpito laittaa tuon ruotuun.

Kone näyttikin jotain erroria ja luulin että ei edes lähtenyt.??

Igors

Vierailija

Pysytään pienissä vimpaimissa. Eli pikkunen puntari,millä sekkaa laukkujen painot laillisiksi.
Eli lentoyhtiön määräämiin rajoihin. Ennen ei ollut nöpönuukaa, jopa 9 kilon ylitys kelpasi ilman lisämaksua. Hintaa on 5-10 e ja kokoluokka tupakkaaski.

Mikä tätä palstaa riivaa. Igors on pistänyt ohjehintaa navigaattorille, mitä hiton kitinää siitäkin. Kaikki tajua että hintaluokat ja merkit vaihtelee. Ja jos löytää kirpputorilta kympillä
ei kiva, muttei sitä tarvi täällä paukuttaa.

Vierailija

Nippusiteellä saa kiinni hotellin sängynjalat niin että \"parisänky\" pysyy koossa. Ilmastointiteippi on pelastanut reissussa monnta kertaa.
Jesse

Vierailija

Taskulamppu, korkkiruuvi, kahvinsuodatin. Ja kyllä, pidän myös paikallisista kahveista, mutta Juhlamokat on kiva keittää aamutuimaan.

Kaneli

Vierailija

Luottokortti on paras pienistä apuvälineistä. kahvinsuodatinta en taas tarvi, koskaan ei ole kahvila pyydellyt kahvinkeittoapua, niillä on välineet omasta takaa.

Vierailija

Tämähän onkin tuiki tarpeellinen ketju, tarjoaa monia hyviä ideoita.

Tuo Igorsin navigaattori on aivan ehdoton tälläiselle ihmiselle joka saattaa eksyä omaan puolen hehtaarin takametsäänkin.En ollut aikaisemmin edes kuullutkaan sellaisesta.
Suihkelaastarista olen kyllä kuullut mutta matkoille en ole sellaista älynnyt hankkia.

Tuo matkalaukkuvaaka minulla onkin, kiitos Matkaopaslehden!
Taskulamppu onkin jo mainittu, otsalamppu on myös kätevä jos haluaa lukea illalla tai yöllä huonetoverin jo nukkuessa.
Tirlittan.

Vierailija

Oisko tuo Igorsin navigaattori sitten helppokäyttöisempi kuin \"omani\". Itse nimittäin pidän mukanani kännykkää, johon olen tallentanut kohdemaan kartan (Nokia Maps). Ja kun kännyssä on A-GPS, niin navigaattorihan sekin sitten on. Esim. hotellin sijainnin laitan kännykkään muistiin jo kotimaassa. Samaten muutamia muitakin osoitteita, joita tiedän matkalla tarvitsevani. Ihan varmuuden vuoksi.

Ei nuo navi-kännykätkään kovin tyyriitä ole. Halvimmat Nokian mallit (esim. 5230, C5 jne) maksavat 120-160 euroa. Ja tekeehän niillä sitten muutakin. Autonavigaattori minulla on erikseen, mutta omistamaani kännykkää käytän kävelynavigaatioon. Eli kännykkä osaa neuvoa myös jalankulkijan kannalta sopivimman reitin vaikkapa hotelliin.

Mikä nyt on sitten \"pieni\" apuväline, mutta piti nyt kuitenkin jatkaa tuota Igorsin teemaa... ;D

- baraja

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat