Lomaasunnon vuokraus ulkomailta.

Vierailija

Oleteko koskaan vuokranneet lomaasuntoa ulkomailta ja millaisia ovat olleet kokemukset?
Lomaa suunnitteleva.

Sivut

Kommentit (54)

Vierailija

Ainakin Interhomen kautta kaikki on onnistunut tosi hyvin ja talot olleet juuri sellaisia kuin pitikin (esim. Italiassa, Ranskassa ja Itävallassa). Interhomea jotkut moittivat kalliiksi, mutta minä arvostan asiointia suomen kielellä.

Vierailija

Loma-asuntoja on ollut käytössämme kahta eri kautta eli pari kertaa yksityistä tietä (sukulaisen tuttavien avulla) ja Interhomen kautta. Mukavaa lomailua maaseudulla mutta auto välttämätön ainakin osaksi aikaa, riippuen tietysti paikasta.
Kokemuksia on vain Ranskasta eli molemmilla tavoilla talot ovat olleet Ranskassa, Bretagnessa ja Normandiassa.

Vierailija

Luotettavuudesta kannattaa hieman maksaa. Ihan keneltä tahansa ei kannata vuokrata ja usein joutuu maksamaan takuusumman joka tulee palauttaa vuokra-ajan päätteeksi. Se on takuu siitä jos jotain rikkoutuu tms., silloin pidättävät siitä kuluja.Interjome on aiankin aikaisemmin kertonut sivuillaan ko. takuusta. Me saimme ilman mitään kesksuteluja takuun takaisin kun luovutimme avaimet.

Vierailija

Minulla on ollut onnea, kreikansukumme huvila on vapaassa käytössämme, ei tarvitse taloja vuokrata.

Tätä etua tulen käyttämään tulevaisuudessakin.
Tirlittan.

Vierailija

Tyttären talo, tai paremminkin miehensä, on käytettävissä Ranskassa mutta mielellään liikkuu eripuolilla sitä ihanaa maata ja tutustuu myös ihmisiin.Asuavat itse naapurimaassa ja talo vapaa-ajan käytössä.
Oma talo/lukaali hankitaan sitten kun joskus ne vapaavuodet koittavat. Olen aina ollut omavarainen eli kenenkään nurkkiin en halua mennä, oma jälkikasvu on toinen juttu, voimme hyvin sopia että olemme siellä silloin kun he eivät ole.

Vierailija

Kommentoin sen verran että talon tai huoneiston vuokraaminen on ihan normaalia, siitä ei kannata ketään moittia. Business rules!
Aloittajaakaan ei kannata halveerata, sorry vaan.

Vierailija

Tässähän kysyttiin kokemusta ja neuvoja loma-asuntojen vuokrauksesta ulkomailla, niitä minäkin kaipaisin, en kenenkään kehuskeluja omista tai lasten asunnoista ulkomailla tai arvostelua vuokrauksesta, niille omat ketjut.

Siis millaisia kokemuksia löytyy esim homeawayn kautta vuokraukselle ja onko helppo löytää lennot ja loma-asunto samaan aikaan ja kumpi kannattaa ensin varata, miten maksu sujuu.

suunnitelmassa meilläkin

Vierailija

Kiitos kun laitoit asiallisesti ruotuun!
Sen sijaan tuon toisen kommentoijan väitettä vuokraamisen arvostelusta tai aloittajan halveeramisesta en allekirjoita.
Tirlittan.

Vierailija

Laitoin omia kokemuksia vuokraamisesta ja annoin firman myös. Sen lisäksi toinen vaihtoehto jota on \"pakko\" suosia joskus, ettei läheinen loukkaannu. Elämä on monella nykyään sellaista että joku perheestä muuttaa asumaan ulkomaille työnsä vuoksi ja siteet säilytetään silti. Mielestäni en syyllistynyt rikoksen kun kerroin hieman muustakin kuin maksullisesta asumisesta (mikä Ranskassa ei kesäkuukausina ole halpaa, se on kallis maa muutenkin).
Moni ketju menee ohi aiheen paljon pahemmin.

Vierailija

Tämäkään ei varsinaisesti liity ketjuun, on vain lukijan huomio.
Kun Tirlittan kertoo suvun huvilasta, ilmestyy heti huvila kaverillekin.

Jos Tirlittanilla olisi apina, kaverille ikmaantuisi vähintäänkin gorilla.
Minä

Vierailija

Tarkkanäköisenä teen huomion että vain yksi kirjoittaja on kirjoittanut huvilasta eli kokemuksia, eräs toinen jatkaa huvilatarinaa ja väittää useamman sellaisesta kertoneen.
Huvila-sanaa ei edes käytetä Euroopassa, villa on yleinen nimitys tai house.
Maailma on muuttunut, yksi jos toinen työskentelee
Euroopassa, avioituu sinne jne. Eli ei ole mikään ihme jos joutuu muuttamaan maasta toiseen.
Yksi oma juttunsa on tuo krekuihin lomaromanssin myötä joutuneet naiset, niitäkin on jonkin verran. Työn ja opiskelun perässä mennään Euroopan maihin ja se on pelkästään positiivista. Tiedän omasta kokemuksesta miten avartavaa on opiskella ulmomailla, nuorena omaksuu erilaiset tavat luonnollisesti ja kehittyy avarakatseiseksi. Siitä olen kiitollinen vanhemmilleni jotka soivat itselleni sen mahdollisuuden.
Pakko oli jotain asian vierestä kommentoida kun koin tuon yhden viestin jotenkin naurettavana (kateus!).
Nimim. ranskalaisen anoppi

Vierailija

Silloin kun ollaan Suomessa, luetaan ja kirjoitetaan suomeksi.Huvila, kuten myös talo ovat suomea, house ja villa eivät kuulu suomenkieleen.
Saivartelu on....

Vierailija

Kysymykselläni en niinkään etsinyt linkkejä enkä vuokraajia niille on tuolla toinen ketju jonka nostan ylös.
Muotoilin kysymyksen ehkä hieman huonosti, tarkoitin kokemuksia lomailusta lomaasunnoissa onhan se erilaista kuin hotelleissa.

aloittaja.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat