Finnairin palvelun jäykkyys

Vierailija

Nyt pitää kirjoittaa ja antaa palautetta Finnairin jäykästä toiminnasta kun harmittaa niin kovasti.

Varasin eilen innoissani talvilomaa itselleni ja pojalleni. No, siinä varauksen tehtyäni lähdin sitten lentoja varaamaan.

Siinä kohtaa tulikin tehtyä sitten todella kalliiksi koituva virhe kun poikakin hihkui vieressä että päästään lomalle: meni lennon päivä yhdellä pieleen ja siitä kun laskin vain 5 vuorokautta eteenpäin niin paluulentokin tuli väärälle päivälle.

En tajunnut virhettäni ennenkuin tänään kun availin mailejani ja äkkäsin että minulla on lentoliput 27.3. – 1.4. ja hotelli 26.3. – 31.3.!

No, kokeilin sitten saada tuota hotellivarausta muutettua mutta se ei onnistu, tilaa hotellissa ei ole 31.3. – 1.4. – samaan pakettiin on varattu myös lasketteluliput ja varustevuokrat yms.yms.

Tiesin kyllä ettei noita lentolippuja periaatteessa saa muutettua mutta ajattelin kuitenkin että kun matkaan on kaksi kuukautta aikaa niin kyllähän asian saa sovittua kun on valmis maksamaan peruutuskuluja.

Mutta, Finnairin systeemi on niin joustamaton, että eivät palauta mitään. Sen sijaan myyvät paikkamme nyt uudelleen seuraavalle, eli ottavat hinnan kahdesti samoista paikoista!!!

Tämä tuntuu melkein kiusaamiselta, minusta hyvään asiakaspalveluun kuuluisi, että vaikka tämä onkin oma moka niin asian voisi jotenkin korjata kun olen näin aikaisin liikkeellä. Ymmärtäisin tämän, jos olisin peruuttamassa lippuja vaikka viikkoa ennen matkaa!

Onko kenelläkään muulla samanlaista kokemusta, vai vedetäänkö minua nenästä ja lujaa?

Yksi väsynyt matkustaja

Kommentit (8)

Vierailija

Kyllä monilla muillakin yhtiöillä on aivan sama systeemi, eli halvimpien varausluokkien lipuista ei ostohetken jälkeen saa mitään takaisin eikä niitä voi muuttaa. Siihenhän nuo edulliset hinnat perustuvat. Useinhan niitä pienellä painettuja ehtoja ei tule lukeneeksi, mutta se ei ole myyjän vika.

Vierailija

Lentolippujen kanssa on näin - se on valitettavaa mutta yleisesti tiedossa. Halvimpiin lippuihin ei voi tehdä mitään muutoksia. Mutta ehkä sinun kannattaakin alkaa muuttaa varaustasi sieltä hotellin päästä, koska siellä varmasti on joustavampi systeemi; ethän syytä hotellia joustamattomuudesta.

Peru se ensimmäinen yö hotellista ja jää jonotuslistalle viimeiselle yölle. Peruutuksia sielläkin varmasti tulee. Ja kaiken varalta varaa jostain toisesta hotellista se viimeinen yö, mutta ole tarkka varauksen kanssa siten että otat huoneen, jossa on hyvä muutos- ja peruutusehto, jotta voit sitten tämän \"varahuoneen\" perua mikäli saatkin alkuperäisestä hotellista jatkettua varausta ajalle 31.3-1.4.

Tai sitten varaat Blue1:ltä pelkän paluulennon 31.3, jolloin käytät normaalisti Finnairin menolennon, menetät rahasi paluulennon osalta (ja mahdollisesti ensimmäiseltä hotelliyöltä joka jää käyttämättä, mikäli se on täysin joustamaton varaus) mutta pääset kotiin haluamanasi päivänä.

Jos siis et saa Finnairin joustamaan, pyydä hotellia joustamaan ja jos ei sekään onnistu, niin jousta itse jossain suhteesssa.

Vierailija

Finnarilta en ole lento+hotelliyhdistlmää koskaan varannut, mutta järjestelmänsä vaikuttaa jo kokeiluvaiheessa aika kummalliselta. Niinpä olen käyttänyt aina kotimaassa toimivaan nettimatkatoimistoa joka toimii loistavasti. Erikoishintaisia lentoja ei toki missään systeemissä muuttaa. parempia vaihtoehtoja saa muualta eli nettitoimistolta vaikka lennot olisivatkin Finnairin, tulee myös edullisemmaksi.Kun itse tekee varaukset, ottaa myös vastuun.
Ennenkuin vahvistaa varauksensa, täytyy tietysti katsoa että varasu on oikeanlainen.

Vierailija

Finnairin palvelu toimii sittenkin!

No hitsit!

Nyt pitää perua eilisen illan ikävät sanat Finnairista. Vaikka virkailujat eilen olivat kovin tiukasti sitä mieltä että tilanteelle ei voi mitään niin tänä aamuna sain yhteydenoton ja homma hoidettiin nätisti kuntoon.

Vaihteeksi hyvällä fiiliksellä lomaa odotellen.

Ihania reissuja teille kaikilla!

Vierailija

Hyvä, kun sait virheesi korjattua. Netissä varattaessa vastuu on asiakkaalla. Hyväksyt ehdot. Ei ole kohtuullista lentoyhtiönkään joutua joustajaksi, kun asiakas on itse väärin valinnut lentonsa. Kannattaa oikeasti tutustua ehtoihin eikä vaan sokkona hyväksyä ja luottaa tpisen joustamiseen. Tapauksessasi kritiikki kohdistui lentoyhtiöön vaikka yhtälailla hotellikaan ei joustanut.

Vierailija

Netissä asioidessa täytyy olla tarkka, vastuu on silloin itsellä. Täytyy hyväksyä kaikki ennenkuin painaa sitä ns. viimeistä nappulaa. Ei lentoyhtiökään voi kaikessa aina joustaa ja kaikkien kanssa.

Vierailija

Myös Veikkaus on törppö firma. Lottosin 100 euroa ja ihan väärille numeroille. No arvonnan jälkeen olisin halunnut vaihtaa oikeat numerot muttei niille pälliäisille käynyt!
Siis ihan törkeetä!

Vierailija

Ei uskoisi veikkaukselta noin ikävää asennetta.
Minä laitoin kerran kaikki oikeat numerot, mutta ne kelmit arpoivat väärät numerot ihan piruuttaan. Olin varannut jo maailmanympäri matkan, varannut uuden asunnon ja kesämökin, puhumattakaan uusi mersu ja huvijahti. Kaikki piti perua veikkauksen möhlimisen takia, että risoo vieläkin. Maanantaina \"sorvin ääreen pienellä palkalla\" Kelmit!

Masa

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat