Eilat kokemuksia

Vierailija

Heippa!

Ajattelin kysellä kokemuksianne Eilatista ja erityisesti jos jollain olisi kokemusta Aurinkomatkojen Club Hotel Eilatista :) Ollaan menossa kyseiseen hotelliin helmikuun vikalla viikolla. Millainenkohan sää mahtaisi helmikuun lopussa olla? Olen vähän ristiriitaista tietoa lukenut, mutta tottakai riippuu paljolti tuurista myös. Club Hotel Eilat on myös merenrannan lähellä, joten rannastakin olisi mukava kuulla vähän lisää, esim. onko suihkuja, vessoja jne.

Myös shoppailumahdollisuudet kiinnostavat. Minkälaisia ostoskeskukset ovat Eilatissa ja mitä itse olette ostaneet siellä käydessänne? Onko hintataso suunnilleen Suomen luokkaa vai halvempi?

Kiitokset kaikille, jotka jaksavat vastailla! :)

~ Smaragdi

Sivut

Kommentit (41)

Vierailija

Hei Smaragdi!

Minäkin odotan innokkaasti vastauksia kysymyksiisi vaikka omani, hartaasti odotettu matkani karahtikin kiville.
Nuo Israelin matkat ovat täällä hieman tulenarka aihe, mutta toivottavasti joku matkan tehnyt rohkenisi kertoilla kokemuksistaan.

Jaathan itse matkasi jälkeen omat kokemuksesi vaikkapa matkakertomuksen muodossa tuolla toisen foorumin matkakertomus osiolla.
Terveisin Tirlittan.

Vierailija

Niinpä. Eilatiin oli jo matka varattuna mutta se karahti myös meiltä tuohon turvallisuuskysymykseen.Kovin innolla haluaisin tuoreita matkakokemuksia saada koska paikka kiinnostaa kovasti ja yleensäkin Israel. Mielenkiinnolla kuulumisia odotellen ja hyvää lomaa smaragdille!
Eila

Vierailija

Olin jokunen vuosi sitten Eilatissa lähinnä lintuharrastuksen puitteissa. Uimassakin käytiin, ranta oli pieni hiekkaranta, hyvä kuitenkin, eipä tullut katseltua oliko uimakoppeja tai petejä. Eilat on siisti paikka, katukeittiöistä sai hyviä falafelejä ja muunlaista pientä purtavaa. Kenellekään ei tullut mitään vatsavaivoja eikä muitakaan sairauksia. Outoa oli että sotilaat kulkivat pyssyjen kanssa ihan avoimesti mutta ei ne ketään osoitelleet eikä muutenkaan tuntunut mitään vaaraa olevan. Tullissa meni aikaa, ne ovat valtavan tarkkoja.
Ihan kiva reissu, menen luultavasti joskus uudelleenkin.
mm

Vierailija

Hei!
Käykää Delfiinirannalla uimassa delfiinien kanssa. Linja-autolla pääsee, ihan lähellä keskustaa. Ehdoton käyntikohde on Masadan linnoitus, lasten kanssa ja muutenkin voi käydä Akvaariossa. - Hintataso Suomen luokkaa, ruokaa saa halvemmallakin. Rantakadulta löytyy turistikrääsä, ostokeskuksesta vaikka mitä, mutta hinnat eivät tosiaankaan ole halvat. Eilatista ostetaan Eilatin kivestä tehtyjä turkooseja koruja, kauniita, muuta en osaa niistä sanoa. - Kuolleen Meren ihonhoitotuotteet ovat musta, ne ovat todella hyviä, niitä löytyy monenlaisia, ja kokemukseni mukaan myös halvemmat purnukat ovat laatukamaa. - Eilat on pieni paikka, viikossa ehtii nähdä siellä kaiken mahdollisen. - Uskon, että teillä on hyvät kelit!
Kokemusta

Vierailija

Kuolleen meren ihonhoitotuotteita on monenmerkkisiä, Ahava lienee ainoa merkki Suomessa. Ahava on aika hintavaa, mutta kun lähdette kävelemään Eilatin rantakatua pitkin, niin alkupäässä (no joo, kumpi pää on alkupää, lähinnä hotelleita oleva, kai)on suuri \"rasvakauppa\", jossa esitellään monenlaisia Kuolleen meren tuotteita. Merkkejä on useita, hinnat laidasta laitaan. Myös edulliset merkit ovat mielestäni olleet laadukkaita.
Kokemusta

Vierailija

Kiitos paljon kaikille vastauksista! :)

Oi, kuulostaa ihanalta tuo delfiinien kanssa uiminen! Olisi mukavaa kokeilla, paljonkohan tuo suunnilleen maksaa, muistatko enää? Ja ihonhoitotuotteita ajattelin myös katsella, samoin noi korut kuulostaa ihanilta, kiitos vinkeistä!

Tirlittan ja Eila, harmi kun matkanne peruuntui. Toivottavasti pääsette joku toinen kerta kuitenkin näkemään Israelin! Ja ajattelin kirjoitella matkakertomusta ainakin paikka auringossa -sivustolle ja miksen sitä tännekin voisi samalla laittaa :)

Sellaista vielä kyselisin, että onko kukaan teistä käynyt Petrassa? Me ajattelimme tehdä sinne retken mahdollisesti jollain paikallisella matkanjärjestäjällä tms, joten olisiko suosituksia? :)

Muitakin kokemuksia otan edelleen innolla vastaan!

~ Smaragdi

Vierailija

Oletkin varmaan jo lukenut minun matkakertomukseni Petrasta tuolta PA-palstalta.
Ehdottomasti kannattaa mennä, Petraa ei voi kuvailla ylisanoilla, eikä valokuvatkaan tee sille täyttä oikeutta, se on itse nähtävä.

Lämmintä vaatetta kannattaa ottaa mukaan sillä Petra on korkealla, siellä saattaa olla huomattavasti kylmenpää kuin alempana laaksossa.
Oikein hyvää matkaa toivottelee Tirlittan.

Vierailija

Jep, olen lukenut ja siksi päätinkin että haluan itse nähdä myös Petran, se kuulostaa niin hienolta paikalta :) Mutta hyvä vinkki vaatteiden suhteen, nyt osaan varautua paremmin!

~ Smaragdi

Vierailija

Huomenta Smaragdi!
Minä käytän tilaisuutta röyhkeästi hyväkseni ja vaivaan sinua pyytämällä palvelusta.
Jos käytät paikallisten retkipalveluja, niin viitsisitkö samalla hieman vilkaista heidän muuta retkitarjontaansa. Olen kysellyt retkestä Pyhän Katariinan luostariin mutta kukaan ei ilmeisesti Eilatista käsin ole siellä käynyt.
Menee nyt joku, joskus, jossain osastolle, mutta muistelen lukeneeni että joku joskus olisi jättänyt retken tekemättä koska hinta oli \"sikakallis\"
Tirlittan.

Vierailija

Tirlittan, toki voin katsoa jos vaan päädymme paikalliseen matkanjärjestäjään :) Olemme myös katselleet että muilla firmoilla olisi Petran retkiä myynnissä ja näillä saisi suomenkielisen opastuksen. Saapa nähdä mihin lopulta päädymme!

~ Smaragdi

Vierailija

Olin viime huhtikuussa Eilatissa, ja vaikka savupilvi pidensi lomaa monella päivällä, ei yhtään harmittanut. Olin Isrotel Yam Suf -hotellissa aivan korallirannalla. Jerusalem oli nähtävä retkellä, ja teki vaikutuksen. Kaikki muukin oli ihanaa, ja verrattuna saman tienoon Egyptin kohteisiin, nautin siitä, että Israelissa saa olla rauhassa kaiken maailman kaupustelijoilta ja palvelun tarjoajilta, ja kunnon olutta ja viiniäkin sai joka ravintolassa.
Niinpä menen sinne taas, nyt maaliskuussa.
Hotelli on Club Eilat. Yam Suf oli jo myyty, kun varasin matkaa, mutta vaihtelu virkistää, ja Club Eilat on tosi hyvällä paikalla lähellä kaikkea.
Retkiä on tarjolla moniin kiinnostaviin paikkoihin, ja kirjavien kalojen kalojen kanssa uinti on kivaa.
Enää reilu kuukausi, ihanaa !!!

Eilat-fani

Vierailija

Jatkoa edelliseen:
Club Eilat -hotellista pääsee rantaan, kun ylittää tien, jonka toisella puolella rannan tuntumassa on myös isohko ostoskeskus (en muista nyt ihan tarkkaan sen nimeä).
Rannalla on kaikki tarvittavat palvelut (sunbedit tietenkin maksullisia), ja rantaravintolasta tuodaan tilaukset myös rannalle, jos haluaa.
Bussilla pääsee nopeasti korallirannalle, jossa uiminen ja snorklaus ovat elämyksiä.
Meren ihmeitä voi katsella observatoriossa. Viimeksi viihdyin siellä kolme tuntia.
Ostoskeskuksessa on mm. edullisia vaatemyymälöitä, joissa voi tehdä löytöjä. Isohkossa kosmetiikkamyymälässä on Kuolleen meren kosmetiikkaa; sekin edullista. Rannan basaarikadulla, joka alkaa heti ostoskeskuksen nurkalta, on lisäksi kaikenlaista puotia ja baaria. Löytöjä voi tehdä sieltäkin.
Jerusalemin retkellä päästiin kellumaan Kuolleeseen mereen, mikä kokemus on uusittava !
Kaikkialla on siistiä. Vatsatauteja ei tarvitse pelätä, ja palvelu on ystävällistä mutta ei tuputtavaa.
Sinne taas sutena !
Eilat-fani

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat