Aurinkomatkat aloittaa hintakilpailun

Vierailija

\"Lomamatkojen markkinajohtaja ja kalliina pidetty matkanjärjestäjä Aurinkomatkat tekee ison käännöksen, maanantaina ilmestyvä Kauppalehden Matka-Extra kertoo.\"

http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uutiset/etusivu/uutinen.jsp?oid=201...

Ja onhan niillä varaa alentaa kun muutama vuosi sitten nostivat hintojaan satasilla samaan aikaan kun muut jopa pikkasen alensivat.

Älyttömin veto minkä AM muutama vuosi sitten teki oli se kun luopuivat kiinteistä hotellisopimuksistaan.
T.s. sopivat hetellien kanssa että x vkoa etukäteen saavat luovuttaa huoneet hotellille takaisin. Samalla myös heidän maksamansa hinta huoneista nousi ja sisäpiirin tiedon mukaan maksoivat saman summan tai jopa enemmän pienemmästä määrästä huoneita.
Tarkoituksena oli päästä liki kokonaan eroon äkkilähtöjen myynnnistä ja tätä mantraa AM johto silloin hoki mutta ovat näköjään joutuneet nöyrtymään markkinoille.

Kommentit (9)

Vierailija

On kyllä varaakin pudottaa hintoja, tavalliset hotellit niillä on olleet kalliimpia kuin muilla. Kilpailu pakottaa... vihdoinkin. Edullinen oli mieelstäni se valmismatka jonka ostin juuri viikko sitten, tuli vielä 60e alennusta varhaisesta varauksesta per henkilö. Ovat myöskin lyhentäneet sesonkeja(kesämatkoissa) molemmista päistä eli edullisia äkkilähtöjä tuskin tulee jatkossa.Jää varmaan ainoaksi valmismatkaksi tälle vuodelle, muut reissut itse räätälöiden.Kaupunkilomia tulee niin monta vuoden aikana ettei lomapäivät riitä löhöilylomille.

Vierailija

Kyllä nopeasti vaikutti. Maanantaina kolmas markkinatouhussa. Tänään suvereeni ykkönen.

Tuo kolmas tila on Vehviläisen antama luku eräälle
lehdelle. Ajankohta 2009 syksyllä.

Vierailija

Tilastot eivät perustasolle vaikuta eli ei mitän sen suurempaa merkitystä mikä firma johtaa, mikä on toinen. Luotettavuus, asioiden toimiminen on pointti.
Omatoimimatkustaminen on kurssisssaan, missähän ne luvut ovat?
Matkaava

Vierailija

Mieleen on jäänyt useilat vuosilta mantra jossa AM:n johtaja kertoo TVssä jo alkutalvesta että suurin osa heidän matkoistaan on jo myyty, rippeitä jäljellä. Tosiasiassa kuitenkin matkoaj on löytnyt ihan valinnanvaiuteen asti kesällä eli kiihkeimpänä sesonkina. En usko mihinkään mitä AMn edustaja sanoo!En usko myöskään niiden tilastoihin.

Vierailija

Tuo mantra koskee kaikkia matkanjärjestäjiä. Aina pari kertaa vuodessa matkanjärjestäjien edustajat antavat tiedotteen jonka mukaan uuden kauden myynti on alkanut vauhdilla ja matkat uhkaavat loppua eli kannattaa varata heti omansa, vain hajapaikkoja jäljellä.
Kyllä niitä matkoja riittää ja jos loppuvat niin uusia lentosarjoja järjestetään ;)

Vierailija

Huomionarvoista on myös se että kaudet ovat lyhentyneet molemmista päistä (kesäkausi)eli keväällä sarjat alkavat myöhemmin ja päättyvät aiemmin.Siinä syntyy säästöä ja kysyntää tulee lisää, halpoja viimehetken matkoja ei ole siinä määrin kuin aiemmin.
Valmismatkoja olen nyt katsonut vain AM:ltä, muiden tilannetta en tiedä.

Vierailija

Jos ovat hinnat vähän korkeammat kuin muilla, niin on se palvelukin eri tasolla. AM:lla hintaan kuuluu esimerkiksi lentojen ateriat ja lentokenttäkuljetukset automaattisesti. Muistan vaan jokunen vuosi sitten Tjäreborgilla matkatessani, että näistä kaikista tuli joku oma lisähintansa matkan lopulliseen hintaan.

Vierailija

Kuitenkin esim. Kauppalehden artikkelista kävi ilmi, että kesän matkojen keskihinta oli Aurinkomatkoilla huomattavasti kalliimpi kuin kilpailijoillaan... Vaikka muilla maksat lisää kuljetuksista tai lentokoneaterioista, niin matkan kokonaishinta on silti paljon edullisempi kuin Am:lla.
Nimim. hintatietoinen

Vierailija

Finnair kallistaa / tytäryhtiö alentaa. Eli ei taida tapahtua mitään selkeää. Aloittaja on oikeassa tuon huoneistojen varaamisen kanssa.
Mutta varmaan joku tietokonenörttijohtaja on huomannut että ovat maksaneet tyhjistä huoneista.Joten neuvottelut uusiksi ja lopputulos, kas kummaa,menikin tappiolle reilusti.

Yksi syy näihin esilletuloihin on saada yhtiölle näkyvyyttä ilman mainosrahan polttoa.
(valtio käyttää samaa lisätäkseen alkoholin myyntiä, eli keskustellaan näkyvästi lehdissä hinnan rakennemuutoksista)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat