Malarialääkitys

Vierailija

Kumpaa suosittelette Keniaan safarille matkaajalle
Lariamia vai sitä toista Marlove tai jotain sinne päin.
Onko hinnassa eroa?

Kommentit (4)

Vierailija

Keniaan on vaihtoehtoina Malarone, Lariam ja doksisykliini,näistä malarone on kallein. Sivuvaikutukset ovat yksilöllisiä lariamista jotkut saavat tosi pahoja,itselleni sopii, malaronesta taas vähemmän sivuoireita mutta minulle se ei sopinut, doxitinin sivuvaikutuksia auringolle herkistyminen joka on Keniaan kyllä hankala.
Kokeile tarpeeksi aikaisin mikä sopii, sivuoireet tulevat parissa päivässä ja lääkkeen voi sitten tarvittaessa vaihtaa.

Marjuska

Vierailija

Meillä oli 10 päivän reissu ja yksi seurueesta söi Malaronea, kaksi Lariamia ja kenelläkään ei ollut ongelmia. Paitsi ehkä apteekin kassalla: malaronet 100 euroa, Lariamit taisivat maksaa n. 40 euroa.

Eli jos et saa tosi pieniä pakkauksia (en tiedä onko edes olemassa kovin pieniä) niin tulee tuo kokeileminen kovin kalliiksi

Vierailija

Sivuvaikutukset on yksilöllisiä, työkaverini joutui vaihtamaan lariamin koska sivuvaikutukset olivat niin pahoja, itse olen syönyt kolme lariam-kuuria, ei oireita mutta malaronesta tuli kamala väsymys, sen tajusin lopullisesti vasta kotona kun kuuri loppui, matkalla vain ihmettelin että onpa rankka safari kun on niin väsynyt olo. Iltanuotiolla istumiset jäi vähiin kun piti mennä nukkumaan.
Silloisista matkakavereista kahdella oli Lariam ja neljällä malarone ja muilla ei ollut sivuoireita.

Marjuska

Vierailija

Lariam on malarialääkkeistä kaikkein hankalin ja sitä kannattaa kokeilla jo Suomessa ennen lähtöä, se on hinnaltaan halvempi kuin Malarone. Malarone pitää ottaa joka päivä, kun taas Lariam otetaan kerran viikossa ja vielä matkan jälkeenkin sitä pitää ottaa. Itselläni ei Lariam sopinut, onneksi kokeilin sitä ennen matkaani, kun taas miehelleni ei tullut mitään oireita. Malarone on siedettävämpi, ei niin paljoa sivuoireita. Doximycin ei sovi auringon kanssa.

Matkailija

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat