Mikä lentoyhtiö?

Vierailija

Finnair, Air Finland, Blue One, Bulgarian Air, Onur Air....

Kaikkia lentoyhtiöitä on arvosteltu kovin sanoin, joitakin kehoitettu boikotoimaankin. Mikä on se lentoyhtiö jota te käytätte ja vaikuttaako lentoyhtiö valintaanne kun varaatte valmismatkaa?

Sivut

Kommentit (24)

Vierailija

Valmismatkoja tulee tehtyä noin 2 per vuosi. Noista luetelluista on tuttu vain Finnair ja se on lentoyhtiö kevään lennolla, muita valmismatkoja ei ole ostettuna eikä varmaan tulekaan tänä vuonna. Matkustetaan omatoimisesti kaupunkeihin mieluummin.
Lentoyhtiö ei ole se joka ratkaisee vaan se lomapaikka määrää. Toki en Aeroflotilla tai jollain bulkkislaisella yhtiöllä minnekään lähtisi.

Vierailija

Edellinen lisää: mikä kumma tuo Blue One on, jos tarkoitetaan Blue1- yhtiötä, sitä on käytetty Tukholmaan, Brysseliin ja kotimaassa Ouluun. On ok.Nämä lennot tietystikään eivät ole valmismatkoja.

Vierailija

Niinpä. Aika moni matkailija osaa edes englannin alkeet: one = yksi. Numeroin se merkitään 1.

Ei tuossa alkuperäisessä kysymyksessä olisi pitänyt olla mitään epäselvää...

Vierailija

Muutama iso pettymys ollut Finnairin lomalennoilla ja vuorokoineilla silloin päätin, että menen aina muilla lentoyhtiöillä, aina kun se vaan on mahdollista.Erittäin hyviä kokemuksia on seuraavista lentoyhtiöistä: Singapore airlines, Malaysian airlines, Cathay Pacific, Kenyan Airways ja Thai Airways. Ruokalistat ekonomiluokissa, ateriat valittavana kolmesta ruokalajista. Syödään oikeilla välineillä, välipaloja pitkillä lennoilla. Finnairilla useamman kerran olemme nähneet nälkää. Kerran Vietnamista palatessa ja viime talvena Kuubasta palatessa.
Viimeinen ateria tarjottiin Amerikan rannikolla ja lento oli Hki:ssä aamulla klo 5, 5 tuntia ilman mitään, ei aamiaista ollenkaan. Ajomatkaa oli vielä kotiin Helsingistä pari tuntia. Jos esim olet liikkeellä linja-autolla mistä saat aamiaista. Lomalennot ovat surkeita. Vältän aina jos vaan mahdollista.

Matkailija

Vierailija

Noita lentoyhtiöiden nimiä on netti täynä. Voitte helposti leikkiä niiden kanssa maailmankansalaista. Isot pettymykset nostaa aina mielenkiintoa. Niitä ei saa koskaanyksilöidä. Pyrkikää välttämään kotimaista lentoyhtiötä. Tosin huonolla menestyksellä koska piinaa on jatkunut toistuvasti. Jos olette pitkin yötä jääkaapilla napostelemassa, niin ymmärrän että nälkä kiusaa nukkuessa. Hyvin harvassa tarjoillaan ruokaa yöllä. Lisäksi tuo lentoaika ei satu. Eikä ruokatarjoilu nousukiidossa, eli jenkkilän rannassa.
-matkailija- myös

Vierailija

Kyllä muilla lentoyhtiöillä tarjoillaan aamiainen jos kone laskeutuu aamulla. En tarkoita mitään yösyömistä. Mieheni on kaiken lisäksi diabeetikko, hänen on saatava ruokaa aamulla. Minun mielestäni Finnair voisi vaikka maksusta tarjoilla edes aamiaisen. Tuolla Kuuban lennolla istuimme koneen etuosassa, kahvin tuoksu levisi aamulla koneeseen ja lentoemännät ja henkilökunta joi kahvia, matkustajat odottelivat kuivin suin. Kokeile itse matkustaa muilla yhtiöillä niin huomaat eron. Kyllä netistä lentoyhtiöitä löytyy! Kyllä luettelo on todella pitkä, mutta olen todellakin matkustanut näillä yhtiöillä.
Mielestäni kyllä kritiikkiä voi antaa Finnairillekin aiheesta.

Matkailija

Vierailija

Matkailijan kritiikki ihan aiheesta, mutta sikäli kohdistuu väärään tahoon, että \"syyllinen\" heikkoon ruoka- tms tarjoiluun on charterlennon tilannut matkanjärjestäjä (esim. Aurinkomatkat, Lomamatkat, Kristina cruises tms) eikä lentoyhtiö (esim. Finnair) ! Lentoyhtiö toimittaa sen ruoan / palvelun jonka tilauslennon tilaaja haluaa (ja maksaa). Nykyisin on säästölinja ruokienkin suhteen. Esim. 11h Phuketin lennolla tarjotaan 1x lämmin ateria ja 1 x kylmä sämpylä, näiden kahden tarjoilun välinen aika on noin 6h ! Jotain juomia saa siinä välillä, mutta etenkin päivälennolla kannattaa varata vähän omia eväitä mukaan (yölennolla tietysti eri juttu, silloin ei ruokia kaipaakaan tuohon väliin) Samoin esim. ennen sai Hesaria, Iltalehteä yms, mutta nykyään matkanjärjestäjät pihistelevät tässäkin asiassa eikä ilmaisia lehtiä enää ole lomalentojen penkeillä odottamassa! Tästäkin voi \"syyttää\" Aurinkomatkoja, ei niinkään Finnairia...

Halpalentoyhtiöissä on se hyvä puoli, että jo koneeseen noustessaan tietää että mitään ei saa ns. ilmaiseksi, joten odotuksetkaan ei ole kohtuuttomia. Sitäpaitsi maksullinen ruoka niissä usein laadukkaampaa kuin Finnairin (reittilentojen) ns. ilmeinen sämpylä... Hyvä kokemus myös Thomas Cook -lentoyhtiöstä, jossa tilaualennolla ruoka on maksullista (maksetaan matkavarauksen yhteydessä) ja ruoka ollit joka kerta aivan erinomaista koneruoaksi! Eli mieluummin vaikka maksulliset tarjoilut ja palvelut, jos saman tien niiden laatukin paranee! Matkailijakin olisi mielellään maksanut vaikka siitä aamukahvista/aamupalasta Kuuban lennolla, mutta pahinta on se ettei edes rahalla saa haluamaansa, jos se \"palvelukonseptiin\" satu kuulumaan...

Vierailija

Olen lentänyt eri yhtiöiden koneilla enkä ole huomannut koneissa niin vakavia puutteita tai eroavaisuuksia että se vaikuttaisi matkapäätöksiini. Minulle on tärkeämpää päästä kohteeseen mahdollisimman nopeasti ja suoraan.
Lyhyet, 5-6 tunnin lentomatkat jaksan istua vähän ahtaamminkin.
Maiden sisäisillä lennoilla koneet ovat hieman ahtaampia ja kuluneempia, mutta vastaavasti lentoajat ovat lyhyempiä.

Lentohenkilökunta on ollut joka yhtiössä miellyttävää paria yksittäistä poikkeusta lukuunottamatta, mutta huonoja päiviä saattaa sattua jokaiselle, ihmisiähän lentoemotkin ovat.

Olen lentänyt niin Bulgarian Airilla kuin Aeroflotillakin (ovatko nimet oikein?) nekään eivät ole kohdallani pannassa. Tosin 90-luvulla lento viimeisiä vetelevällä Aeroflotilla oli todellinen extreme kokemus, mutta sitäkin on mukava muistella näin jälkeenpäin.
Kun joskus seurassa vertailemme lentokokemuksia voi hieman rehvastellakin, Silloin kun minä Aeroflotilla lensin.....
Tirlittan.

Vierailija

Samat tavat minullakin, enkä ole huomannut ratkaisevia eroja yhtiöiden välillä. Afrikassa ja Etelä-Amerikassa voisin olla vähän varovaisempi pikku yhtiöiden koneiden suhteen, mutta Euroopassa kaikki käy. Samoin Aeroflot, josta minullakin on hupaisa extreme-kokemus 1990-luvun taitteesta.

Martta

Vierailija

Minä en ole Martta mutta minullakin on hupaisa Aeroflot-kokemus 90-luvulta.
Tupolev-koneessa oli sellainen systeemi että läpi koko koneen sai käytävän vasemmalla puolella tupakoida ja käytävän oikea puoli jossa itsekin olin oli tupakoimattomille. Mahorkka kuitenkin haisi läpi koneen ;)
t. Jukkis

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat